Black Friday a generat pentru retailerii online din Statele Unite vanzari de peste 1 miliard de dolari, pentru prima oara in istorie, potrivit comScore.
In SUA, vanzarile online au crescut cu 26% in ziua de Black Friday, pana la 1,04 miliarde de dolari, fata de 816 milioane de dolari vanzari inregistrate in ziua similara a anului trecut.
In Romania, vanzarile generate de retailerii online in ziua de Black Friday, vineri 23 noiembrie, au fost de aproximativ 15 milioane de euro, a declarat pentru Business24 directorul eMAG, Iulian Stanciu.
eMAG, cel mai mare magazin online de pe piata locala, a inregistrat vanzari de 12 milioane de euro in ziua de Black Friday, potrivit oficialului.
Iulian Stanciu a estimata ca intreaga piata, online si offline, a generat vanzari in valoare de 45 de milioane de euro in ziua reducerilor de vineri.
Magazinele online si-au majorat vanzarile cu 325%
Magazinele online care au implementat promotii de Black Friday si-au majorat vanzarile cu 325% fata de ziua anterioara, conform datelor din sistemul PayU.
Fata de Black Friday din 2011, numarul mai mare de magazine participante la Black Friday a dus la o crestere a numarului de tranzactii de 104% pe 23 noiembrie 2012 fata de 25 noiembrie 2011.
Cele mai mari cresteri au fost inregistrate de segmentul IT&C, romanii cheltuind vineri cu 307% mai mult pentru produse din aceasta categorie fata de alte zile ale saptamanii trecute. Din acelasi segment provine si tranzactia cu cea mai... mai mult
Luni, 26 Noiembrie 2012, ora 16:35
Black Friday 2012 a fost o zi speciala pentru cei care si-au cumparat un telefon mobil sau un laptop, acestea fiind optiunile principale ale vanatorilor de reduceri, potrivit unui sondaj realizat de Business24.
Cei mai multi dintre cititorii Business24 care au raspuns la sondaj, inainte de lansarea Black Friday 2012, doreau sa-si cumpere un telefon mobil (20%) sau un laptop (20%).
Pe de alta parte, 18,5% dintre cei care au raspuns nu au fost impresionati de amploarea Black Friday 2012 si au optat pentru varianta "Nu cumpar nimic".
Ce au mai bifat cititorii Business24 ca vor sa-si cumpere de Black Friday 2012:
- tableta (15,2%)
- televizor (13,4%)
- aparat foto (6,19%)
- consola de jocuri (2,18%)
- software (1,82%)
- sistem audio (1,09%)
- multifunctionala (0,73%)
Un sondaj similar a realizat si Cristian Manafu pe blogul sau. Potrivit rezultatelor, categoriile "Electronice" si "Calculatoare" au fost cele mai cautate. Au urmat categorile "Smartphones", "Electrocasnice" si "Haine".
La capitolul "buget personal de Black Friday", 17% dintre cititorii manafu.ro au spus ca vor cheltui pana in 2.000 lei, 16% nu au avut o limita inainte de eveniment, 14% au pregatit maximum 400 lei, iar 10% au pornit de la 400 lei in sus.
eMAG, cel mai mare magazin online din Romania, a inregistrat de Black Friday 2012 peste 100.000 de produse comandate si peste 70.000 de comenzi, generand 1,2 milioane de vizite pe site-ul magazinului.
In prima ora si jumatate a... mai mult
Duminica, 25 Noiembrie 2012, ora 11:30
Black Friday 2012 a generat vanzari peste asteptari pentru unii retaileri, in timp ce pentru altii a insemnat blocarea site-urilor. Principalele site-uri de profil de pe piata, altex.ro, domo.ro, flanco.ro, evomag.ro sau clickshop.ro, au inregistrat reale probleme in acest interval si nu au putut fi accesate.
Pana la 09.30, eMAG.ro epuizase 40% din stocul de produse desktop si monitor si 69% din stocul de produse electrocasnice. Cele mai mari procente au fost inregistrate de laptopuri (83%), imprimante (84%) si produsele de ingrijire personala (77%).
La ora 12:00, eMAG a anuntat noile cifre record pentru Black Friday: peste 100.000 de produse comandate. Pana la acea ora, peste 1,2 milioane de vizitatori intrasera pe site-ul eMAG.ro, care s-a blocat in cateva momente, cumuland 20 de minute de inactivitate.
Un alt site IT, evoMAG a anuntat pe Twitter in jurul orei 13:30 ca magazinul a vandut pana 60% din stocul de produse aflate in promotia Black Friday 2012.
Flanco si-a indemnat clientii sa viziteze magazinele, iar la doua ore de la lansarea campaniei Black Friday inregistrase vanzari de peste 30 de ori mai mari decat intr-o zi obisnuita, dupa cum au anuntat reprezentantii companiei.
Cele mai vandute produse, in primele doua ore, fusesera televizoarele cu ecran plat, notebook-urile si masinile de spalat.
Ulterior, la ora 13:25, oficialii Flanco au anuntat noi cifre de vanzari. Mai precis, dupa cinci ore de la inceperea Black Friday, Flanco vanduse peste... mai mult
Vineri, 23 Noiembrie 2012, ora 18:36
Black Friday 2012, cea mai asteptata zi din an de reduceri, a generat vanzari chiar si de 30 de ori mai mari decat in mod normal, pentru comercianti. Cea mai mare campanie de marketing din an, reprezinta un dublu beneficiu: companiile mari isi adancesc profitul, iar cele mici dobandesc notorietate.
Chiar daca la inceputul zilei, site-urile principalelor magazine online, cum ar fi altex.ro, domo.ro, flanco.ro, evomag.ro sau clickshop.ro, nu au putut fi accesate, pe parcursul zilei de vineri, probelemele s-au remediat, iar accesarile au ajuns la un nivel record. Comenzile mari inregistrate de cele mai mari companii de electronice, dar si de catre site-uri care comercializeaza carti, cosmetice sau jucarii au rotunjit veniturile retailerilor.
Flanco a incasat vanzari chiar si de 30 de ori mai mari decat in mod normal, eMAG a epuizat stocul de produse electrocasnice in cateva ore, iar elefant.ro a vandut cu aproape 60% mai multe carti ca de obicei.
Cele mai bine vandute produse au fost laptopurile, tabletele, dar si sistemele home cinema, televizoarele sau electrocasnicele.
Business24 a prezentat in format LIVE TEXT principalele momente ale zilei de Black Friday 2012.
- 16.40 - Cele mai multe stocuri au fost epuizate la eMAG, Flanco si domo.ro.
- 15:37 - Vizibilitatea Black Friday in social media: peste 24 de milioane de vizualizari estimate, peste 4.000 de mentionari pe Twitter si peste 18 milioane de vizualizari pe Facebook - via Cristian Manafu.
- 14:05... mai mult
Vineri, 23 Noiembrie 2012, ora 17:38