Persoanele si firmele care doresc sa tranzactioneze bunuri imobiliare precum constructii sau terenuri vor scapa de cativa pasi birocratici, gratie unui program national al Uniunii Notarilor Publici, in parteneriat cu autoritatile locale.
Pentru orice tranzactie imobiliara, contribuabilii erau nevoiti, inainte de a ajunge la notariat, sa treaca pe la sediul Directiei Generale de Impozite si Taxe Locale (DGITL) pentru a obtine certificatul de atestare fiscala. Apoi, dupa tranzactia de la notariat, atat vanzatorul cat si cumparatorul erau nevoiti sa mearga din nou la sediul DGITL, pentru radierea, respectiv inscrierea pe rolul fiscal al imobilului tranzactionat.
Noul sistem informatic, realizat printr-un parteneriat intre Uniunea Nationala a Notarilor Publici (UNNPR) si autoritatile locale, permite realizarea operatiunilor de eliberare a certificatelor de atestare fiscala precum si, la cererea contribuabilului, de inregistrare/ scoatere din evidenta fiscala a unor bunuri imobile direct in biroul notarului, astfel incat nu mai este necesara deplasarea la DGITL.
Miruna Popescu, purtatoare de cuvant a UNNPR
"Clientii care au solicitat utilizarea sistemului sunt foarte multumiti. Dar, atentie! Nu se pot achita impozite la notar", a declarat pentru Business24, Miruna Popescu, purtatoare de cuvant a UNNPR.
In ce orase scapam de birocratie
View Harta interactiva a parteneriatelor dintre UNNPR si autoritatile locale in a larger map
Sistemul functioneaza... mai mult
Miercuri, 17 Iulie 2013, ora 08:02