Germania si Franta au dezvaluit vineri planurile pentru o fabrica uriasa care va produce baterii destinate automobilelor electrice, parte din planul Europei de a rivaliza cu grupul american Tesla Inc. si cu firmele chineze in furnizarea unor componente vitale pentru vehiculele electrice, transmite Bloomberg.
Facilitatea, care va fi construita in apropiere de orasul german Kaiserslautern, va fi denumita Automotive Cell Co si va costa aproximativ doua miliarde de euro.
Aceasta fabrica va completa o alta uzina care va fi amplasata in regiunea franceza Hauts de France. Impreuna cele doua uzine vor costa aproximativ cinci miliarde euro si vor o capacitate combinata de productie de aproximativ 48 de Gigavati ora.
Germania si Franta "vor sa construiasca cele mai bune si mai sustenabile. Sunt convins ca celulele de baterii produse la Kaiserslautern vor stabili noi standarde", a declarat ministrul german al Economiei, Peter Altmaier.
Anuntul facut de ministrul german al Economiei scoate in evidenta dorinta statelor din UE de a recupera decalajul care le separa de competitorii asiatici, care in prezent domina piata productiei de baterii. Celule pentru baterii precum si dispozitivele electronice si programele software complementare sunt echivalente cu jumatate din valoare unui autovehicul electric.
Desi constructori auto germani precum Volkswagen AG si BMW AG domina productia de automobile in Europa, ele au permis companiilor asiatice si producatorului american Tesla... mai mult
Vineri, 07 Februarie 2020, ora 16:13
Uniunea Europeana intentioneaza sa permita acordarea de ajutoare de stat pentru cercetari in domeniul bateriilor destinate vehiculelor electrice si va oferi cofinantare in valoare de miliarde de euro companiilor care vor sa construiasca unitati gigant de producere a bateriilor, se arata intr-un articol publicat luni de Financial Times (FT).
Bruxelles-ul este ingrijorat ca industria auto a UE, unde sunt 13 milioane de angajati, ar putea ramane in urma in cursa pentru producerea in masa a vehiculelor electrice, din cauza dependentei de bateriile din Asia.
Carlos Ghosn, directorul general al aliantei Renault-Nissan-Mitsubishi, a afirmat recent, la Salonul Auto de la Paris, ca industria "nu poate continua sa prospere" daca nu iti construieste propriile capacitati de producere a bateriilor.
"Stim foarte clar ca viitorul este al vehiculelor electrice si trebuie pur si simplu sa prindem din urma aceasta tehnologie de producere a bateriilor. Nu putem dezvolta noi modele sau masini de inalta calitate daca nu avem competentele, inovatia si cercetarile legate de baterii", a declarat Maros Sefcovic, vicepresedintele Comisiei Europene, responsabil pentru uniunea energetica.
Statele membre ale UE vor putea finanta integral cercetarile, atat timp cat e vorba si de unele proiecte transfrontaliere. In cadrul programului "Orizont 2020" au fost incluse fonduri de 200 de milioane de euro pentru proiecte in domeniul bateriilor, 800 de milioane de euro sunt disponibili pentru a... mai mult
Luni, 15 Octombrie 2018, ora 09:44