Profitul net al companiei AvtoVAZ, cel mai mare producator auto din Rusia, a crescut de 4,3 ori in primul semestru al lui 2012, pana la suma de 880,6 milioane de dolari.
Acest profit este cu 45 de milioane de dolari mai mare decat estimasera analistii. Veniturile au urcat in prima jumatate a anului cu 8,5%, pana la 2,87 milioane de dolari, relateaza Agerpres.
AvtoVAZ va fi preluat de alianta Renault-Nissan si produce peste 800.000 de masini anual, avand aproximativ 66.000 de angajati.
Ca urmare a tranzactiei dintre cele trei companii, alaturi de masinile Lada produse in Rusia, la Togliatti, una din cele mai mari fabrici de asamblare in lume, se vor asambla si modele Renault sau Nissan. mai mult
Sambata, 06 Octombrie 2012, ora 12:20
AvtoVAZ, cel mai mare producator auto din Rusia, a inceput luni vanzarea unui nou vehicul utilitar - Lada Largus, la fabrica sa din orasul Togliatti, in regiunea Samara.
Minivanul Lada Largus este primul proiect comun important realizat de AvtoVAZ si alianta Renault-Nissan. La fabrica din Togliatti vor fi construite pana la 350.000 de masini pe an, acestea fiind modele Lada, Renault si Nissan.
Investitia totala in proiectul Largus se ridica la 400 milioane de euro (525,7 milioane de dolari), din care AvtoVAZ si Nissan au investit fiecare cate 25%, iar Renault - 50%.
Compania rusa intentioneaza sa produca si versiuni pentru pasageri, cu sapte si cinci locuri, precum si o furgoneta.
In aprilie, Vladimir Putin a inaugurat prima linie de productie comuna Avtovaz si Renault-Nissan. In timpul ceremoniei de inaugurare la fabrica Avtovaz din Togliatti (Volga), Vladimir Putin si-a pus semnatura pe capota primei masini produse de aceasta noua linie, numita B-0: Lada Largus.
Putin a indicat ca investitiile vor atinge "169 miliarde de ruble (4,4 miliarde de euro) pana in 2020" pentru dezvoltarea uzinei, adevaratul plaman economic al orasului Togliatti.
Avtovaz, care detine si producatorul auto IzhAvto, are ca obiectiv accesarea unor imprumuturi de aproximativ 50 miliarde de ruble (1,54 miliarde de dolari) in urmatorii trei ani pentru finantarea programelor de investitii. Banii vor fi utilizati pentru modernizarea facilitatilor de productie, organizarea noilor procese... mai mult
Luni, 16 Iulie 2012, ora 17:16
Cel mai mare constructor auto din Rusia, Avtovaz, va lansa in colaborare cu alianta Renault-Nissan cinci noi modele de masini bazate pe platforma Logan, incepand cu martie 2012, a declarat directorul general al diviziei ruse a Renault, Christian Esteve, citat de Ria Novosti, precizeaza Mediafax."Avtovaz intentioneaza sa construiasca cinci modele de masina, toate bazate pe aceeasi platforma. Este vorba de platforma Logan, denumita tehnic BO. Productia acestor cinci automobile va incepe in martie 2012. Prima versiune va fi o Lada, urmata in septembrie de Nissan. Doua modele de Renault vor vedea lumina zilei in ianuarie-februarie 2013", a afirmat Esteve.
El nu a dat detalii tehnice legate de automobilele care vor fi construite in 2013.
Renault detine 25% din Avtovaz.
Logan este o masina economica produsa deja in Rusia de Renault, foarte populara in randul soferilor rusi, in mare parte datorita raportului bun pret-calitate, noteaza Ria Novosti. Vanzarile de autovehicule Logan in Rusia au inregistrat o crestere de 20% in primele cinci luni, la 24.160 de unitati.
Logan s-a mentinut pe pozitia a cincea in topul celor mai cumparate 25 de modele, pe o piata care a scazut cu 5%.
Avtovaz a inregistrat anul trecut pierderi de aproape un miliard de euro. mai mult
Vineri, 25 Iunie 2010, ora 15:43
Compania rusa AvtoVaz, cunoscuta pentru automobilele marca Lada, ar trebui vanduta pe un dolar catre grupul francez Renault, considera seful celui mai mare importator auto din Rusia, citat de ziarul german Welt am Sonntag, preluat de Reuters."Constructorul Lada ar trebui vandut pe un dolar catre Renault. O astfel de preluare ar fi o binecuvantare, informeaza Mediafax.
Fabricile vechi au fost vandute pe o marca in Germania de Est - de ce ar trebui ca fabricile din Rusia sa coste miliarde?", a comentat Serghei Petrov, parlamentar si fondator al importatorului Rolf Co., care concureaza direct in Rusia cu Lada si Renault, partenerul AvtoVaz.
Compania a rulat afaceri de circa 4,6 miliarde de dolari din 1991 pana anul trecut, prin importul si comercializarea de autovehicule sub noua marci, in principal Mitsubishi, partenerul japonez de alianta al grupului francez PSA Peugeot Citroen, principalul rival al Renault.
AvtoVaz, cel mai mare constructor auto din Rusia, a primit anul trecut un ajutor de stat de un miliard de dolari pentru a evita falimentul.
Anul trecut, productia AvtoVaz a totalizat 294.737 de masini Lada si 43.047 de seturi de asamblare, fata de 920.000 de vehicule produse in 2008.
Fabrica uriasa detinuta de AvtoVaz la Togliatti a concediat anul trecut un sfert dintre cei 100.000 de angajati.
Petrov considera ca posibilitatea ca un grup strain sa preia integral fabrici din Rusia nu este suficient de puternica pentru a genera o reforma in industria locala.
"Daca... mai mult
Luni, 25 Ianuarie 2010, ora 09:26
Grupul auto rus AvtoVaz ar putea incheia o a doua alianta, dupa cea cu Renault-Nissan, cu unul din producatorii auto Hyundai-Kia, GM sau Fiat, a anuntat, miercuri, un important oficial de stat rus, citat de RIA Novosti."Avem candidati pentru o a doua alianta, insa ne aflam, inca, in stadiul negocierilor", a spus directorul departamentului pentru autovehicule si masini agricole din Ministerul rus al Industriei si Comertului, Alexeï Rakhmanov, precizeaza Mediafax.
Acestia sunt candidatii "cei mai credibili", intrucat ceilalti producatori dezvolta propriile proiecte sau detin deja facilitati de productie in Rusia.
Grupul Renault detine o participatie de 25% la AvtoVaz, constructor auto confruntat cu grave dificultati financiare in ultima perioada. mai mult
Joi, 24 Decembrie 2009, ora 09:07
Constructorul auto francez Renault va oferi Avtovaz un ajutor tehnologic de 240 milioane euro, pentru modernizarea echipamentelor, dar nu intentioneaza sa-si majoreze participatia de 25% detinuta la compania rusa, relateaza vineri cotidianul Les Echos, potrivit NewsIn.
Un acord de salvare a producatorului masinilor Lada va fi semnat vineri intre cei trei actionari ai Avtovaz - Renault, Troika Dialog si holdingul public Rostechnology - a precizat purtatorul de cuvant al vicepremierului rus care se ocupa de acest caz, Igor Chuvalov.
Grupul francez va moderniza liniile de productie ale Avtovaz pentru fabricarea din 2013 a cinci versiuni diferite de masini de pe platforma Logan, sub cele trei marci Lada, Renault si Nissan.
Renault sustine ca Avtovaz si-ar putea recupera echilibrul financiar odata cu productia a 500.000 de masini pe an (din care 280.000 pe platforma Logan) fata de aproape 400.000 in acest an.
In schimb, grupul francez ar urma sa nu se implice in schemele financiare pentru restructurarea datoriilor masive ale Avtovaz, care se ridicau la 1,4 miliarde euro la inceputul lunii octombrie.
Purtatorul de cuvant al lui Igor Chuvalov sustine, insa, ca finantarea constructorului auto rus nu reprezinta o problema.
mai mult
Vineri, 27 Noiembrie 2009, ora 13:06
Directorul general al Avtoframos (Renault Rusia), Christian Esteve, a declarat luni ca Renault vrea sa-si mentina participatia in cel mai mare constructor auto rus, Avtovaz, la nivelul actual de 25% si sa contribuie la restructurare, dar fara a investi bani, relateaza AFP.Renault participa la negocierile privind restructurarea Avtovaz "cu vointa de a-si mentine participatia de 25%", a subliniat Esteve, la o intalnire cu presa la Paris. El a adaugat, insa, ca Renault "nu va participa cu bani cash la o majorare de capital".
Grupul auto francez este gata sa contribuie, in schimb, cu know-how si tehnologii, a precizat Esteve, indicand ca Renault va participa la modernizarea productiei constructorului auto rus, aflat in dificultate.
La jumatatea lunii octombrie, vicepresedintele Avtovaz responsabil de strategie, Grigori Hvorostianov, sustinea ca Renault va investi 240 milioane euro pentru productia de automobile, informatie care nu fusese dezmintita de compania franceza.
Potrivit lui Esteve, intentia Renault de a-si mentine participatia de 25% in Avtovaz este impartasita de statul rus si de ceilalti actionari. Directorul francez a afirmat ca "nu a avut vreodata sentimentul ca s-ar fi emis un ultimatum" de catre premierul rus Vladimir Putin, pe care il va intalni lunea viitoare.
Putin a cerut insistent grupului francez de a participa la salvarea Avtovaz. "Nu am preluat participatia de 25% din Avtovaz pentru a uita de ea in fata crizei", ci "pentru ca noi credem in piata rusa", a... mai mult
Luni, 02 Noiembrie 2009, ora 23:12
Renault este pregatit sa sustina AvtoVAZ, producator auto rus aflat in pericol sa intre in incapacitate de plata, la care detine o participatie de 25%, a declarat, luni, directorul general al grupului francez, Carlos Ghosn, citat de AFP, precizeaza Mediafax. "Suntem pregatiti sa sustinem AvtoVAZ", a afirmat Ghosn in timpul unei intalniri cu presa la Tokyo.
El a adaugat ca Renault sprijina compania din Rusia cu experienta in management si cu tehnologie si impartaseste in totalitate strategia pe termen scurt si lung a companiei din Rusia.
AvtoVAZ, cel mai mare constructor auto din Rusia, produce si comercializeaza vehicule exclusiv pe piata interna.
"Cand piata scade cu 55%, este o situatie dificila si o intelegem", a spus seful Renault.
El a refuzat sa speculeze in privinta viitorului AvtoVAZ.
"Nu vreau sa fac speculatii legate de viitor, intrucat nu depinde de mine. Avem incredere ca AvtoVAZ va avea capacitatea sa depaseasca dificultatile, pe termen scurt si mediu", a adaugat Ghosn.
Directorul Financiar al AvtoVAZ, Oleg Lobanov, a avertizat, luni, ca grupul va intra in incapacitate de plata daca nu va reusi sa restructureze datoriile de circa 62 de miliarde de ruble (1,4 miliarde euro).
Lobanov a cerut bancilor de stat sa cumpere obligatiuni convertibile de 50 de miliarde de ruble (1,1 miliarde euro) ale AvtoVAZ.
mai mult
Marti, 20 Octombrie 2009, ora 09:16
Primul constructor auto rus, Avtovaz, la care Renault detine 25% din actiuni, va intra in incetare de plati daca nu va reusi sa-si restructureze datoria, a avertizat luni, vicepresedintele grupului responsabil cu finantele, Oleg Lobanov, citat de agentiile ruse de presa, potrivit AFP, informeaza NewsIn. "Avtovaz examineaza cateva variante de restructurare a datoriei. (...) Daca acestea esueaza, nu ne va ramane alta alegere", a spus Lobanov, intrebat despre riscul de incetare de plati, in timpul unei conferinte la sediul Avtovaz.
Grupul rus are in vedere, de altfel, reducerea a 21.800 de locuri de munca pana in 2012, a adaugat presedintele Avtovaz, Igor Komarov, revizuind in scadere cifra de 27.600 de concedieri anuntata initial.
Cateva sute de persoane au manifestat sambata la Togliatti, localitate aflata la 1.000 de kilometri sud-est de Moscova, unde se afla sediul constructorului rus de automobile, protestand fata de un plan de restructurare si reducere a locurilor de munca.
Manifestatii, intre care s-au numarat numerosi angajati de la Avtovaz si rudele lor, au afisat pancarte pe care scria "Nu falimentarii Avtovaz" sau "Pe cei care vor inchide Avtovaz nu-i vom avea la inima".
"Daca se inchide uzina, se va produce o catastrofa sociala", a declarat unul dintre manifestanti.
Saptamana trecuta, guvernul rus anunta ca Avtovaz, producatorul masinilor Lada, este in pragul falimentului, preconizand disponibilizarea a 50.000 de angajati, si a reprosat companiei Renault ca nu... mai mult
Luni, 19 Octombrie 2009, ora 17:16