O companie britanica a dezvaluit detalii ale unui avion fara geamuri, care ar putea aparea pe piata in urmatorii zece ani. Centre for Process Innovation (CPI) a aratat cum ar putea fi interiorul unui astfel de avion in care geamurile au fost inlocuite cu ecrane ce transmit imagini din exteriorul aeronavei.
Ecranele pot transmite orice se afla in exterior, dupa dorinta pasagerilor. Fara indoiala, ne va lua ceva timp sa e obisnuim cu senzatia, sustine businessinsider.com, citat de Mediafax.
Dincolo de exercitiul de marketing, CPI sustine ca 80% din greutatea avionului se datoreaza carburantului si fuselajului, astfel ca eliminarea geamurilor ar reduce costurile de exploatare.
Cu fiecare reducere de 1% a greutatii avionului se economiseste 0,75% din combustibil.
Reducerea greutatii inseamna reducerea consumului, iar reducerea consumului scade cantitatea emisiilor de dioxid de carbon in atmosfera, dar si costurile de operare", sustine CPI.
Realizarea geamurilor unui avion presupune un proces elaborat pentru a asigura ca acestea pastreaza presurizarea cabinei si nu se sparg la peste 10.000 de metri altitudine.
Purtatorul de cuvant al companiei, Dr. Jon Helliwell a declarat pentru The Mirror, ca acest concept ar putea deveni realitate in urmatorii 10 ani, totul depinzand de evolutia tehnologiei OLED (Organic Light Emitting Diode - diode electroluminiscente organice) care sa permita aparitia unor panouri de afisaj de mari dimensiuni.
In prezent,... mai mult
Marti, 28 Octombrie 2014, ora 12:42
Avionul Solar Impulse, care functioneaza pe baza de energie solara, va traversa Statele Unite ale Americii pe ruta San Francisco - Washington - New York, fara a utiliza combustibil fosil.
Aeronava a fost conceputa in Elvetia si este un monoplan fragil, cu o greutate de numai 1,6 tone si o anvergura a aripilor similara unui Airbus A340 (63,4 m), transmit Reuters, Yahoo si HuffingtonPost, conform Agerpres.
Solar Impulse a fost imbarcat joi, pe aeroportul militar din Payerne (Elvetia), la bordul unui cargo Boeing 747 cu destinatia SUA, dat fiind ca, deocamdata, nu este in masura sa efectueze zboruri transatlantice.
Cofondatorul proiectului, Andre Borschberg, inginer si pilot, nu a exclus ca in timpul zborului sa existe si opriri intermediare. In general, Solar Impulse ar trebui sa aterizeze pe aeroportul JFK din New York la inceputul lunii iulie, dupa ce va fi parcurs o distanta de peste 5.000 de kilometri.
"Teoretic, avionul poate parcurge aceasta distanta fara nicio oprire, dar este dificil pentru pilot, din cauza ca monoplanul nu este echipat cu pilot automat", a indicat Andre Borschberg.
Explicand alegerea teritoriului SUA pentru demonstrarea "capacitatilor" Solar Impulse, dezvoltat de Institutul Politehnic din Lausanne (Elvetia), cu sprijinul unor companii private si al Agentiei Spatiale Europene, acesta a spus ca a jucat un rol istoria aviatiei mondiale.
"Intre primul zbor al fratilor Wright in 1903 si prima traversare a Atlanticului de Charles A.... mai mult
Joi, 21 Februarie 2013, ora 11:40