Timbrul de mediu introdus anul trecut pe piata a fost cea mai neinspirata propunere din lungul sir de schimbari ale taxei auto si a 'omorat' efectiv domeniul vanzarilor auto, a declarat, marti, intr-o conferinta de presa, Mihai Cune, business manager al Autovit.ro.
'Varianta de timbru de mediu introdusa in primavara a fost, se pare, cea mai neinspirata propunere din lungul sir de schimbari ale taxei auto. Practic, acesta a omorat piata auto si dealerii. Mai mult, a creat confuzie in piata, nu a stimulat atat de mult achizitionarea de masini nepoluante si a blocat tranzactiile cu masini second-hand pe plan intern', a afirmat Cune.
Reprezentantii Autovit.ro arata ca 'declaratiile autoritatilor despre o noua schimbare a taxei in 2014 au mentinut acel sentiment de asteptare, care inhiba tranzactiile auto si care a fost prezent constant in ultimii ani, descurajand cumpararea de masini'.
Timbrul de mediu pentru autovehicule a intrat in vigoare in martie 2013
In data de 15 martie 2013 a intrat in vigoare timbrul de mediu pentru autovehicule, din acel moment taxa auto urmand sa fie calculata exclusiv pe baza emisiilor de CO2, inscrise in cartea de identitate a masinii.
Timbrul de mediu se aplica pentru autovehiculele din categoria M1, M2, M3 cu precizarea ca pentru categoria de autoturisme cu norma de poluare Euro5, Euro4 si Euro3 formula de calcul ia in proportie de suta la suta emisia de CO2, iar pentru autoturismele cuprinse in normele de poluare non-euro,... mai mult
Marti, 21 Ianuarie 2014, ora 12:45
Producatorul auto american Ford a depasit Mercedes Benz si Audi in topul celor mai listate marci pe autovit.ro, ocupand 11% (16.062 de unitati) din totalul ofertelor postate, potrivit unui studiu al companiei.
Ceilalti doi producatori, Mercedes si Audi au inregistrat doar 13.500 (9,4%) respectiv 14.240(9,9%) de unitati.
Fata de primul timestru din 2011, Ford a crescut, la inceputul acestui an, in ceea ce priveste oferta pe site-ul de anunturi auto, cu 1%, in timp ce Mercedes Benz a scazut cu 0,6 procente, iar Audi a ramas constant inregistrand 9,9% din totalul anunturilor inregistrate pentru primele 10 cele mai listate marci.
Topul primelor 10 cele mai ofertate marci este dominat si anul acesta ca si in 2011, de marca germana Volkswagen, care a inregistrat 21% din totalul ofertelor postate la inceputul anului, urmat de Opel cu 15% si BMW care a fost listat in proportie de numai 12%.
In 2011, top 10 cele mai listate modele a fost dominat de catre Volkswagen Golf care a inregistrat 16,6% din totalul ofertelor pe primul trimestru, Opel Astra cu 16,5% si Volkswagen Passat cu 12%.
Ford Focus s-a clasat pe locul 6 acumuland 8% din totalul ofertelor, fiind incadrat de doua modele Audi, A4 si A6 care au inregistrat fiecare 10% respectiv 7% din totalul anunturilor.
Comparativ cu 2011, in 2012 top 10 cele mai listate modele este dominat de aceleasi Volkswagen Golf, Opel Astra si Volkswagen Passat, care au inregistrat insa mici schimbari in ceea ce priveste... mai mult
Marti, 15 Mai 2012, ora 12:24
Anunturile auto pe telefoanele mobile castiga teren la inceputul anului, potrivit unui studiu Autovit.
Aproximativ 28% dintre romanii care si-au scos masina la vanzare pe site-ul de anunturi auto in ultimul an au folosit aplicatia pentru iPhone sau versiunea mobila a site-ului, potrivit unui studiu realizat de site-ul de anunturi autovit.ro in perioada ianuarie-februarie 2012.
Aproximativ 30% dintre respondentii care verifica pretul automobilelor acceseaza varianta mobila autovit.ro, iar 24% dintre acestia sunt interesati sa verifice anumite caracteristici ale masinilor.
Ultimele locuri in ceea ce priveste motivele pentru care utilizatorii folosesc telefonul mobil pentru a intra pe site sunt ocupate de cei care compara (11,24%) sau salveaza anunturi (6,61%), dar si de cei care achizitioneaza automobile (9,64%).
Conform studiului, 94,44% dintre cei care isi scot masina la vanzare si care acceseaza aplicatia pentru iPhone sau versiunea mobila a site-ului sunt barbati, in timp ce femeile inregistreaza o prezenta de numai 5,56%, spre deosebire de audienta site-ului care se imparte in 60% barbati si 40% femei.
Cei mai multi dintre respondenti folosesc aplicatia pentru iPhone de cateva ori pe saptamana (16%), in timp ce 11% dintre ei o folosesc in fiecare zi.
Principalele motive pentru care o prefera sunt: utilitatea, functionalitatile disponibile, usurinta in utilizare, stabilitatea si aspectul.
Bucurestenii se afla pe locul intai in ceea ce priveste... mai mult
Luni, 12 Martie 2012, ora 18:25
Autoturismele rulate importate reprezita in prezent 15% din piata auto second hand, fata de 30% in 2010, scadere determinata de majorarea taxei de poluare incepand cu 1 ianuarie, au declarat pentru MEDIAFAX reprezentantii portalurilor de oferte auto."Aducerea masinilor second hand de peste granita nu mai este rentabila, mai ales in ceea ce priveste motorizarile Euro 2 si Euro 3.
De fapt, masinile de import cu aceste specificatii aproape au disparut din ofertele vanzatorilor", a explicat Attila Okanyi, directorul site-ului de oferte auto rulate Autovit.ro.
La randul sau, Bogdan Axinia, directorul general al portalului Auto.ro, a spus ca ofertele de autovehicule din import au cazut cu jumatate, la 16 - 17% din totalul pietei second hand.
"La sfarsitul anului trecut, inainte de aplicarea noii grile de taxare, a avut loc un boom al tranzactiilor cu masini de peste granita. Dupa acest fenomen, ofertele au scazut la jumatate si s-au stabilzat la acest nivel", a precizat Axinia.
Okanyi a mai spus ca modificarea nivelului taxei de poluare a determinat o tendinta a cumparatorului catre masini mai economice, iar majoritatea tranzactiilor se orienteaza catre motorizari sub 1,6 litri, inclusiv.
"Romanii au inceput sa prefere motorizarile mici. Fata de anul trecut, au crescut semnificativ si ofertele pentru masini cu alimentare hibrida. Nu este vorba de un numar mare de oferte, dar se observa o crestere cu aproximativ 40%", a mentionat reprezentantul Autovit.ro.
Totodata, el a adaugat... mai mult
Duminica, 10 Aprilie 2011, ora 23:00
Marcile germane ocupa primele locuri in topul masinilor second-hand scoase la vanzare de catre romani pe site-ul Autovit.ro, a anuntat Attila Okanyi, director general Autovit.ro. Opel Astra este cel mai listat model, urmat de Volswagen Golf si Passat, pe site-ul de vanzari de automobile SH, a mai precizat acesta. Din totalul de 22.000 de anunturi listate, mai mult de jumatate se refera la marcile germane.
Pe langa Opel Astra si Volswagen Golf si Passat, printre marcile scoase la vanzare se numara BMW, Audi, Ford Mercedes Benz.
Dacia Logan se afla pe locul 8, cu 12.885 anunturi.
Directorul Autovit a precizat ca cele mai cautate modele apartin autovehiculelor fabricate in 2007, site-ul gazduind 250.000 de astfel de anunturi.
In ceea ce priveste masinile noi, fabricate dupa 2008, Volswagen se afla pe locul I, urmat de Dacia.
In urma unei analize a pietei, s-a observat o crestere a numarului de romani care prefera masinile Euro 3 si Euro 4. 70% dintre anunturile de pe site-ul auto se refera la astfel de masini, in timp ce doar 3,16% este procentul anunturilor cu masini Euro 5.
In ceea ce priveste pretul de vanzare afisat in anunt, 44% dintre masini au fost puse la sub 5.000 de euro, 32% in intervalul 5-10.000 euro si doar 3% la peste 30.000 de euro.
Okanyi estimeaza ca la majoritatea masinilor ieftine, sub 5000 euro, palierul de negociere nu depaseste 5%, in timp ce pentru masinile ce ajung la 20.000 euro, palierul de negociere ajunge la 10% sau chiar mai mult.
De asemenea,... mai mult
Joi, 18 Noiembrie 2010, ora 19:10
"Piata second hand se mentine la un nivel asemanator cu cel de anii trecuti, ceea ce pe noi, ca site de anunturi auto, ne avantajeaza. Spre deosebire de trecut, investim destul de mult in marketing. Marja noastra de profit scade, dar ne asumam acest lucru. Nu dorim sa recuperam investitia ci sa dezvoltam site-ul atat in Romania cat si in regiune. In acest an, nu vom mai atinge 65%, dar nici nu ar fi sanatos pe termen lung. Marja de profit pentru 2010 se va situa la 45% din cifra de afaceri", a declarat Attila Okanyi, director general Autovit.ro, intr-un interviu acordat Bloombiz.ro.In urma preluarii de catre Naspers, ce s-a schimbat in modelul de business Autovit.ro?
Modelul de business nu s-a schimbat. In schimb, am inlocuit platforma tehnica.
Platforma pe care a utilizat-o site-ul autovit.ro timp de 9 ani a fost schimbata radical, dupa modelul otomoto.pl.
In Polonia, Otomoto a beneficiat de promovare pe televiziune si print. Va ganditi la o astfel de abordare si pentru Autovit.ro?
Am inceput promovarea site-ului, dar exclusiv in domeniul online, cu exceptia unui parteneriat de sponsorizare pentru echipa de raliuri Edwin Keleti – Victor Ponta.
Ei ne fac o promovare offline in domeniul curselor de raliuri.
De asemenea, facem co-branduri cu diferite site-uri, incercam sa ne promovam exclusiv in domeniul online.
Pana in acest moment, avem parteneriate implementate cu Romania Online, voom.ro si whatcar.ro.
Suntem deschisi catre orice tip de colaborare, daca este vorba... mai mult
Joi, 28 Octombrie 2010, ora 00:43
Cei patru actionari ai site-ului Autovit.ro au incheiat cea mai banoasa afacere din mediul virtual de anul acesta, dupa ce au vandut site-ul pentru 5 milioane de euro.Cei patru au incasat fiecare peste un milion de euro din vanzarea site-ului de anunturi auto, cel mai mare site de vanzari de masini second-hand de pe piata locala.
Autovit.ro a fost achizitionat de o subsidiara a Naspers, una din cele mai mari companii de media din lume, informeaza Ziarul Financiar.Tranzactia este una din cele mai mari de pe piata romaneasca, fiind depasita doar de vanzarea eMag, catre Asesoft Distribution, pentru suma de 10 milioane de euro. mai mult
Marti, 03 Noiembrie 2009, ora 11:01