Lotul 3 al Autostrazii Lugoj-Deva ar putea fi deschis circulatiei, cu restrictii, saptamana viitoare daca se rezolva si problema descarcarii nodului rutier de la Holdea care inca nu a fost receptionat.
Consultantul care face expertiza tehnica pentru lotul de 21 de km a recomandat restrictie de tonaj de 7,5 tone si limitare de viteza de 80 de km/h, informeaza Radio Romania Actualitati.
Inaugurarea lotului este foarte asteptata, chiar si cu aceste restrictii, avand in vedere ca in acest fel s-ar mai reduce din aglomeratia de pe DN 7 Valea Muresului respectiv, DN 68 A Sacamas-Holdea-Margina.
Contractul pentru lotul 3 al Autostrazii A 1 Lugoj-Deva a fost reziliat pentru grave probleme de calitate, desi constructorul, din Spania, a sustinut ca lucrarile sunt conforme.
La una dintre recentele vizite in zona ale lui Razvan Cuc, ministrul demis spunea ca problema cea mai grava de pe acest tronson este fisura observata in zona Holdea. Alte probleme dintre cele 48 identificate tineau de grosimea stratului de asfalt, care, potrivit ministrului demis si specialistilor de la Centrul de Studii Tehnice Rutiere si Informatica (CESTRIN), ar avea in unele locuri mai putin cu 3-4 centimetri.
De asemenea, exista si o zona in care autostrada nu are asigurata planeitatea necesara, deoarece s-a tasat din propria greutate, fara sa fie in trafic si au fost semnalate si defectiuni in ceea ce priveste evacuarea apelor de pe carosabil.
Lotul 3 are o lungime de 21,14 kilometri, iar... mai mult
Joi, 17 Octombrie 2019, ora 12:29
Pe zi de trece se inteteste scandalul legat de starea Lotului 3 al Autostrazii Lugoj-Deva si de momentul in care acesta ar trebui inaugurat. Pe de o parte, societatea civila si parte dintre politicieni sustin ca pe respectivul segment de drum ar trebui sa circulam incepand chiar de acum. In schimb, Compania de Drumuri - in sarcina careia cade inaugurarea soselei - sustine ca autostrada e crapata, trebuie reparata si nu poate fi deschisa in urmatorul an.
In mod normal, circulatia pe loturile 3 si 4 ale Autostrazii Lugoj-Deva ar fi trebuit sa se deschida - cu o intarziere de peste 3 ani - pe data de 12 august.
Pana la urma, insa, pe 14 august s-a inaugurat doar Lotul 4 al soselei, lung de 22,1 kilometri, dintre Ilia si Soimus (judetul Hunedoara).
In schimb, circulatia pe Lotul 3, lung de 21 kilometri, (dintre Ilia si Cosevita) nu a mai fost deschisa. Motivul: Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a sustinut ca societatea care a construit respectivul segment de drum - anume compania spaniola Comsa - nu si-ar fi facut treaba.
Mai exact, Comsa ar fi vrut sa predea autostrada cu fisuri in taluzul care duce la terasamentul drumului. In plus, constructorul ar fi lasat ravene (santuri adanci sapate de apa - n.red.) pe versantii de langa sosea. Ba constructrul nici macar n-ar fi terminat de montat garduri si n-ar fi realizat toate marcajele rutiere.
Mai mult chiar, CNAIR a sustinut ca spaniolii de la Comsa au lucrat prost si le-au cerut... mai mult
Joi, 12 Septembrie 2019, ora 07:35
Scad, pe zi ce trece, sansele ca Lotul 3 al Autostrazii Lugoj-Deva sa se inaugureze in acest an. Motivul: marti seara, corpul autostrazii s-ar fi crapat si o parte din terasament risca sa se prabuseasca, potrivit unor informatii obtinute pe surse de Ziare.com.
In mod normal, circulatia pe loturile 3 si 4 ale Autostrazii Lugoj-Deva ar fi trebuit sa se deschida - cu o intarziere de peste 3 ani - pe data de 12 august.
Pana la urma, insa, pe 14 august s-a inaugurat doar Lotul 4 al soselei, lung de 22,1 kilometri, dintre Ilia si Soimus (judetul Hunedoara).
In schimb, circulatia pe Lotul 3, lung de 21 kilometri, (dintre Ilia si Cosevita) nu a mai fost deschisa. Motivul: Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a sustinut ca societatea care a construit respectivul segment de drum - anume compania spaniola Comsa - nu si-ar fi facut treaba. In consecinta, soseaua nu putea fi inaugurata, din cauza ca era nesigura si ar fi pus in pericol vietile soferilor care urmau sa circule pe ea.
Compania Comsa a reactionat dur, sustinand ca s-a simtit amenintata de institutiile statului roman, care i-au pus, in permananta, piedici in ceea ce priveste constructia autostrazii.
Asociatia Pro Infrastructura a apreciat, in repetate randuri, ca Lotul 3 al Autostrazii Lugoj-Deva e finalizat inca din august si ca putea fi deschis circulatiei daca nu i-ar fi cautat CNAIR "nod in papura" constructorului.
In context - sub presiunea publica - ministrul... mai mult
Miercuri, 11 Septembrie 2019, ora 11:00
S-a crapat asfaltul pe lotul 1 al autostrazii Lugoj-Deva, singurul deschis circulatiei de pe autostrada care ar fi trebuit sa fie gata inca din 2016. Compania de Autostrazi sustine ca una ca asta n-ar fi trebuit sa se intample sub nicio forma si ca situatia le va crea doar neplaceri soferilor care circula prin zona.
In mod normal, ar fi trebuit sa putem parcurge pe autostrada cei 100 de kilometri dintre Lugoj si Deva inca din anul 2016. Din pacate, desi au trecut deja doi ani de cand autostrada ar fi trebuit sa fie gata, putem circula doar pe 17 kilometri de sosea din lotul 1 si pe un capat al lotului 2.
Desi drumul a fost dat in folosinta in urma cu doar 5 ani, asfaltul de pe lotul 1 a inceput deja sa crape. E un lucru care n-ar fi trebuit sa se intample si care le va crea o multime de neplaceri soferilor care au drum pe autostrada, in perioada urmatoare, a declarat pentru Ziare.com purtatorul de cuvant al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Serbanescu.
"Pe lotul 1 din Lugoj-Deva, putem spera, la acest moment, ca avem de-a face intr-adevar doar cu o fisurare a covorului asfaltic pe una dintre banzile de mers si nu cu vreo problema mai serioasa. Oricum, si remedierea asfaltului va perturba traficul in zona, din cauza ca va necesita inchiderea circulatiei pe banda afectata. Dar o astfel de reparatie ar putea fi realizata in cel mult 90 de zile.
Daca, insa, dupa remediere, acele fisuri vor reaparea, ele ar putea indica o... mai mult
Vineri, 13 Aprilie 2018, ora 09:01