Tronsoanele Cernavoda - Medgidia si Medgidia - Constanta, respectiv tronsoanele 6 si 7 ale Autostrazii Soarelui au fost finalizate, iar receptia lor urmeaza sa aiba loc joi, anunta Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).
Tronsonul Cernavoda-Medgidia a fost deschis in luna iulie, circulandu-se insa pe o singura banda pe sens, in regim de drum national.
Valoarea totala a proiectului "Constructie autostrada Cernavoda - Constanta" a fost de 1.486.158.338 lei (fara TVA).
Din aceasta suma, sprijinul financiar nerambursabil alocat prin Fondul de Coeziune reprezinta suma 349.685.338 lei (fara TVA), din care contributia Comisiei Europene este de 297.232.539 lei (fara TVA) - 85%.
Diferenta pana la valoarea totala a proiectului a fost asigurata de Guvernul Romaniei de la Bugetul de Stat si din alte surse de finantare (BEI).
Lucrarile de constructie pentru tronsonul Cernavoda - Medgidia au fost executate de Asocierea ASTALDI SPA - MAX BOEGL ROMANIA SRL CERNAVODA, iar cele pentru tronsonul Medgidia - Constanta de Asocierea Astaldi SpA - Max Bögl.
Serviciile de consultanta au fost asigurate de Asocierea S.C. Search Corporation SRL/S.C. Tecnic Consulting Engineering Romania SRL, se precizeaza intr-un comunicat CNADNR. mai mult
Miercuri, 28 Noiembrie 2012, ora 15:35
Tronsonul Cernavoda - Medgidia al autostrazii Cernavoda - Constanta va fi inaugurat saptamana viitoare, traficul urmand sa se desfasoare pe o singura cale, in regim de drum national, anunta Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania.
Potrivit CNADNR, deschiderea oficiala a circulatiei pe o cale a autostrazii Cernavoda - Constanta, Tronsonul Cernavoda - Medgidia, va avea loc in 19 iulie, de la ora 11.00, la Nodul rutier Cernavoda.
Ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, anuntat, la inceputul lunii, ca din 20 iulie se va putea circula de la Bucuresti la Constanta, pe autostrada.
"In 20 iulie, pe sectorul Medgidia - Cernavoda se da drumul in regim de drum national, cu indicatoare de drum national, cu restrictiile de drum national, tocmai pentru a facilita accesul turistilor la mare. Se va circula cu maxim 80 de kilometri la ora, pe o singura cale, pe doua benzi, o banda pe fiecare sens. De la Medgidia la Constanta, inclusiv Centura municipiului Constanta, va fi in regim de autostrada, cu toate segmentarile, cu masurile pentru siguranta circulatiei, se va circula cu 130 de kilometri pe ora. Consideram ca este foarte util sa asiguram accesul turistilor la mare, vedeti ce se intampla in fiecare sfarsit de saptamana si nu numai", afirma ministrul Ovidiu Silaghi, dupa o vizita pe santierul autostrazii Cernavoda - Medgidia.
El mai spunea ca ministerul este multumit de modul in care lucreaza constructorul si ca, desi termenul de finalizare... mai mult
Joi, 12 Iulie 2012, ora 15:29
Asocierea Astaldi - Max Boegl va executa tronsonul de autostrada Cernavoda-Medgidia, 20,49 km, valoarea contractului fiind de 498,7 milioane lei fara TVA, a anuntat luni Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), transmite NewsIn.Aceeasi asociere Astaldi si Max Boegl executa in prezent si portiunea Medgidia-Constanta, care are termen de finalizare iunie 2012, valoarea totala a lucrarilor ridicandu-se, potrivit autoritatilor, la aproximativ 600 milioane lei fara TVA.
Valoarea estimata a contractului pentru tronsonul Cernavoda - Medgidia a fost de 726,2 milioane lei fara TVA, se arata intr-un comunicat al CNADNR.
Proiectarea va dura trei luni, executia 12 luni, la care se adauga 48 de luni perioada de garantie.
Finantarea va fi asigurata de la Banca Europeana de Investitii, din fonduri de Coeziune de la Comisia Europeana si de la bugetul de stat. "
Fata de valoarea contractului de proiectare si executie reziliat cu antreprenorul Colas in valoare de 634.398.435,78 lei fara TVA, noul contract atribuit in urma desfasurarii procedurii de achizitie publica va costa cu peste 135 milioane lei mai putin.
Totodata, termenul pentru proiectarea si executia tronsonului de autostrada Cernavoda - Medgidia a fost diminuat de la 24 la 15 luni, deschiderea traficului fiind astfel posibila in cursul anului 2012.
Lucrarile executate de catre noul Antreprenor vor avea patru ani de garantie, fata de doi ani cat prevedea contractul anterior", se arata in... mai mult
Luni, 05 Septembrie 2011, ora 15:13
Scandalul Colas este unul semnificativ pentru toate actele economice importante din ultimii 20 de ani. Privatizarea, legislatia si marile proiecte de investitii au fost controversate sau, pur si simplu, taraganate. Cazul Colas, adica, in fapt, constructia portiunii de autostrada Cernavoda-Medgidia, este graitor. Avem de-a face cu doua parti, firma franceza si compania nationala de drumuri, care se acuza reciproc pentru impasul in care au intrat lucrarile la autostrada si, implicit, contractul.
Compania de autostrazi, prin Ministerul Transporturilor, acuza firma franceza ca nu a lucrat la autostrada, ca a cerut, nejustificat, o crestere a valorii contractului, adica mai multi bani, si ca nu a facut demersurile necesare pentru obtinerea autorizatiei de constructie si a avizelor arheologice necesare. Sunt, fara indoiala, acuzatii grave.
De partea cealalta, compania franceza Colas acuza partea romana ca nu a stabilit in mod clar traseul autostrazii si ca autorizatiile necesare trebuiau obtinute de catre anagajator si nu de catre constructor.
Pentru ca litigiul sa fie perfect, ambele parti au anuntat, deja, ca vor cere daune in instanta.
Compania de drumuri afirma ca solicita despagubiri de 40 de milioane de euro, iar francezii au declarat ca vor ajunge pana la Curtea Suprema de Justitie de la Luxemburg pentru a-si castiga drepturile anulate prin rezilierea contractului.
Iar ca situatia sa fie si mai complicata, au fost trimise sageti acuzatorii si catre Consiliul judetean... mai mult
Joi, 19 Mai 2011, ora 22:44
Finalizarea tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia va costa intre 500 si 700 milioane lei, fara TVA (120-170 milioane euro), potrivit anuntului de intentie lansat de CNADNR pentru o noua licitatie, dupa ce a reziliat contractul acordat constructorului francez Colas, anunta Mediafax.Contractul, cu o valabiliate de 36 de luni, vizeaza proiectarea si constructia a aproape 20 de kilometri de autostrada. Data prevazuta pentru inceperea procedurilor de adjudecare a fost stabilita la 30 mai.
Finantarea va fi asigurata de la Banca Europeana de Investitii, din fonduri comunitare nerambursabile si de la bugetul de stat.
Colas a primit in noiembrie 2008 contractul pentru tronsonul de autostrada Cernavoda-Medgidia, in valoare de 634 milioane lei, fara TVA, din care a incasat 97 milioane de lei, inclusiv TVA.
Ministrul Transporturilor Anca Boagiu a declarat recent ca CNADNR va scoate la licitatie contractul pentru tronsonul Cernavoda-Medgidia, iar in luna august va fi selectat un nou contructor.
Boagiu a spus ca a reziliat contractul cu firma franceza deoarece aceasta a cerut suplimentarea valorii contractului cu 16 milioane euro, ca urmare a modificarii traseului pe o distanta de 14 km, nefinalizarea proiectului tehnic pentru acest tronson, prelungirea termenului final cu doi ani, pana in 2013, si inceperea constructiei pe o distanta de 5,5 km cu un an intarziere, respectiv in vara anului 2010.
Ca reactie la anuntul ministrului privind rezilierea contractului, Colas a sustinut... mai mult
Joi, 21 Aprilie 2011, ora 15:57
Ministerul Transporturilor a fost obligat sa modifice programul constructiei autostrazii Cernavoda-Medgidia nu din cauza Guvernului, ci pentru ca firma constructoare nu si-a facut datoria, a declarat, miercuri, premierul Emil Boc, potrivit Mediafax. El a raspuns astfel intrebat de jurnalisti daca nu s-a hazardat atunci cand a anuntat ca Guvernul va finaliza aceasta lucrare.
"Firma care nu si-a facut datoria nu facea parte din ceea ce eu ma asteptam sa se intample in Romania.
Eu am crezut ca in Romania exista constructori de buna credinta, care isi respecta obligatiile contractuale. Din nefericire, nu peste tot este asa, de aceea ministerul a fost nevoit sa isi modifice programul, nu datorita Guvernului, ci datorita faptului ca firma nu si-a facut datoria", a spus Boc.
Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a notificat compania franceza Colas cu privire la rezilierea contractului pentru proiectarea si executia tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia si va organiza o alta licitatie.
Potrivit CNADNR, compania franceza nu a finalizat proiectarea autostrazii decat pentru 6 kilometri din cei peste 20 de kilometri ai traseului si nu a obtinut avizele si acordurile necesare, inclusiv autorizatia de construire, insa solicita costuri suplimentare importante si prelungirea termenului de executie cu doi ani. In prezent, se afla in executie un tronson de 5,5 kilometru la care lucrarile au inceput cu intarziere, in vara anului trecut. mai mult
Miercuri, 13 Aprilie 2011, ora 22:04
Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu, a declarat luni ca, in termen de o luna, CNADNR va revizui proiectul tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia si estimeaza ca pana la sfarsitul anului sa inceapa lucrarile, potrivit NewsIn. "Compania franceza Colas, care avea contract incheiat din iunie 2009 pentru tronsonul de autostrada Cernavoda-Medgidia, in valoare de 151 de milioane de euro, pentru constructia a 20,3 kilometri, ne-a demonstrat ca nu vrea sa lucreze in Romania. Dupa mai multe intalniri cu firma franceza, acestia au fost notificati pentru corectarea deficientelor, dupa care CNADNR a decis rezilierea contractului", a spus Boagiu.
In privinta motivelor rezilierii contractului, ministrul Transporturilor si Infrastructurii a precizat ca, practic, firma nu a reusit sa faca proiectul decat pe 14 kilometri din cei 20,3 si nici nu a obtinut certificat de urbanism.
"Pe langa toate acestea, au solicitat costuri suplimentare importante, respectiv 16 milioane de euro, in conditiile in care evaluarea contractului costa cu cinci milioane de euro mai putin. Lucrarile au fost demarate de catre Colas cu intarziere de un an (2010, in loc de 2009, n.r.) iar Inspectoratul de Stat in Constructii a oprit la un moment dat lucrarile pentru nerespectarea legii si pentru neefectuarea descarcarilor arheologice. La acea data, Colas si-a retras utilajele", a adaugat Anca Boagiu. Aceasta estimeaza ca, in termen de o luna, Compania de drumuri sa revizuiasca proiectul si... mai mult
Luni, 11 Aprilie 2011, ora 16:55
Compania franceza Colas, care construieste tronsonul de autostrada Cernavoda-Medgidia, a solicitat Ministerului Transporturilor suplimentarea valorii contractului cu opt milioane de euro intrucat a schimbat traseul, a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, potrivit Mediafax. "Colas a solicitat opt milioane de euro pentru un proiect pe care nici nu l-au depus inca. Termenul a predare a fost acum trei luni si daca refuza sa lucreze, sa plece acasa. Am observat totusi ca dupa primele mele declaratii au trimis cativa oameni pe teren", a spus ministrul dupa un forum economic.
Boagiu a afirmat ca Autostrada Soarelui va fi data in exploatare in acest an, cu rute ocolitoare, si va fi receptionata in totalitate anul viitor.
Ministrul a declarat recent , pentru Stirile ProTV, ca institutia ar putea rezilia acordul cu compania franceza, care a castigat contractul de 224 milioane euro pentru constructia tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia, intrucat aceasta "refuza sa lucreze".
Ea a declarat in mai multe randuri de la inceputul acestui an ca autostrada va fi deschisa circulatiei in aceasta vara, chiar daca lucrarile nu vor fi incheiate in totalitate. Tronsonul are 20 de kilometri, iar contractul a fost castigat de Colas in noiembrie 2008.
Constructorul francez, cu venituri de 11,6 miliarde euro in 2009, este parte a grupului Bouygues, care deruleaza operatiuni in industria constructiilor, imobiliare, energie, media si telefonie.
Compania Colas a mai efectuat... mai mult
Miercuri, 09 Martie 2011, ora 00:03
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) ar putea rezilia contractul cu compania franceza Colas, care a castigat contractul de 224 milioane euro pentru constructia tronsonului de autostrada Cernavoda-Medgidia, intrucat aceasta "refuza sa lucreze", informeaza Mediafax."Exista o problema cu una dintre companii, care practic refuza sa lucreze (...) si probabil vom ajunge la solutia extrema, aceea a rezilierii contractului. Vom relansa licitatia daca, si cred ca aceasta va fi solutia, va fi reziliat contractul. Nu putem face curte cuiva care nu vrea sa munceasca in Romania", a declarat ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, pentru Stirile ProTV.
Ea a afirmat in mai multe randuri de la inceputul acestui an ca autostrada va fi deschisa circulatiei in aceasta vara, chiar daca lucrarile nu vor fi incheiate in totalitate.
Tronsonul are 20 de kilometri, iar contractul a fost castigat de Colas in noiembrie 2008.
Potrivit ministrului, autostrada Cernavoda-Constanta va fi receptionata anul urmator, iar pe tronsonul unde constructorul refuza sa lucreze vor exista rute alternative, astfel incat soferii sa poata ajunge la centura Constantei.
Compania Colas a fost deja amendata de autoritati pentru nerespectarea contractului. Boagiu spune ca soferii vor ajunge la vara pe autostrada de la Bucuresti la Constanta, insa pe portiunea dintre Cernavoda si Medgidia vor circula pe o ruta alternativa.
O alta problema care va ingreuna traficul spre litoral este faptul ca podul de la... mai mult
Miercuri, 02 Martie 2011, ora 22:25