Contractul pentru proiectarea, executia si finalizarea celor 3,3 kilometri "restanti" ai sectiunii Bucuresti - Ploiesti a Autostrazii Bucuresti - Brasov a fost semnat, valoarea acestuia ridicandu-se la 129,181 milioane de lei (circa 29 milioane de euro), fara TVA, potrivit unui anunt al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), postat vineri seara pe pagina de Facebook a Ministerului Transporturilor (MT).
Conform anuntului, contractul 'Proiectare si executie finalizare Autostrada Bucuresti - Brasov, Sectiunea Bucuresti - Ploiesti, Sector 1, km 0+000 - km 3+325; Nod Centura Bucuresti km 6+500 si Nod Moara Vlasiei km 19+500' a fost semnat vineri, finantarea fiind asigurata de la bugetul de stat.
"Sectorul de autostrada Bucuresti - Ploiesti, km 0+000 (Intersectie Petricani) - km 3+325, Nod Centura Bucuresti si Nod Moara Vlasiei, se incadreaza in reteaua generala de autostrazi prevazuta a se realiza in tara noastra si reprezinta sectorul de inceput ...citeste mai departe despre "S-a semnat finalizarea autostrazii Bucuresti - Ploiesti: 29 milioane de euro pentru 3,3 kilometri" pe Ziare.com mai mult
Sambata, 19 Decembrie 2015, ora 08:13
Autostrada Bucuresti - Ploiesti va fi deschisa circulatiei la jumatatea lunii mai 2012, a anuntat duminica premierul Mihai-Razvan Ungureanu, care a vizitat impreuna cu ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, santierul autostrazii.
"Noi inchidem un proiect in care multa lume are merit, si predecesorii domnului ministru (al transporturilor n.r.) si guvernele precedente. Guvernul Boc a tinut foarte mult ca aceasta autostrada sa fie incheiata chiar in anul care a trecut, nu s-a putut atunci. Miza este sa o avem foarte repede gata', a spus premierul.
La randul sau, ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a informat ca, pana in prezent, sunt finalizati 56 de km de autostrada, intregul tronson pana la centura Ploiestiului, cu exceptia celor sase de km de autostrada urbana de la centura si care se leaga in Sectorul 2, care urmeaza a fi finalizati.
Nazare a spus ca au fost probleme "foarte mari" la podurile de la Cociovalistea, Ialomita, si Prahova, actuala conducere a ministerului incercand sa evite "problemele foarte mari " care au existat la realizarea acestui proiect, unde termenele nu au fost respectate.
Sper ca si constructorii sa-si faca treaba", a spus ministrul Transporturilor, subliniind ca in cazul in care termenele nu vor fi respectate vor fi aplicate penalizari.
"In momentul in care lucrarile vor fi finalizate, compania de drumuri va cuantifica care este stadiul penalitatilor si vom anunta care este cifra cu care au fost penalizati... mai mult
Duminica, 22 Aprilie 2012, ora 15:20
Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, aflata in inspectie pe autostrada Bucuresti Ploiesti, a precizat ca tronsonul vizitat in cursul zilei de sambata va fi gata in primavara si va insemna "spalarea rusinii inceputa in 2007 si neterminata".
"Acesta e un tronson inceput din 2007 care se va finaliza incadrandu-se in costuri decente. In 2012 incheiem aceste lucrari care vor aduce onoare constructorilor: cei 200 km de autostrada care sunt inclusi,lucrarile catre autostrada Cernavoada-Medgidia si toate celelate care se mai afla in constructie. Nu vom ceda si nu vom face rabat de la regulie impuse pana acum", a declarat ministrul Transporturilor.
Potrivit acesteia, Comisia Europeana a aprobat 1,3 miliarde de euro pentru drumurile nationale, autostrazi si centurile ocolitoare si spera sa fie aprobati in curand inca un miliard de euro pentru lucrarile pe calea ferata.
"Nu taiem panglici, construim autostrazi pentru cetatenii Romaniei. Termenul este cel asumat si de data aceasta va fi respectat", a mai adaugat aceasta.
Tot sambata, Anca Boagiu a anuntat ca va propune Guvernului modificarea legislatiei privind infrastructura de transport, pentru a elimina problemele ridicate in prezent atat de Electrica, dar si de autoritatile centrale si locale in finalizarea proiectelor.
"Problema cea mai mare este lipsa de cooperare a autoritatilor, fie ca sunt ele publice sau locale. Avem o Lege a exproprierilor care, in ciuda faptului ca are termene clare, ne impiedicam in... mai mult
Sambata, 21 Ianuarie 2012, ora 14:40
Aflat in inspectie pe autostrada Bucuresti Ploiesti, premierul Emil Boc a precizat ca ultimii 14 kilometri, din totalul de 62 sunt finalizati la ultimele detalii, astfel incat se poate circula fara probleme.
"Spatiul fizic per ansamblul celor 62 km este de 90%. In aceasta primavara, in aprilie, lucrarile de pe autostrada Bucuresti-Ploiesti vor fi gata. Acesti 62 de kilometri fac parte din cei 434 km care se afla in lucru", a declarat premierul Emil Boc. Potrivit acestuia, cei 62 de kilometri se adauga la cei 123 care sunt finalizati si pe care se poate circula.
"Apreciez efortul ministerului Transporturilor de a tine constructorii in priza si pe perioada iernii. Odata ce vremea va fi mai buna, in primavara, se va putea trece la ultimul stadiu al lucrarilor", a mai adaugat premierul.
Emil Boc a mai adaugat ca infrastructura nu are vacanta, de aceea chiar si pe vreme rea se poate lucra la santuri si la alte lucrari aferente.
Premierul i-a amenintat pe constructori cu penalitati daca nu respecta graficul lucrarilor.
Intrebat de jurnalisti daca efectuarea unei astfel de vizite pe autostrada este propice in contextul protestelor din ultimele zile, acesta a raspuns ca stabilitatea economica este o componenta importanta.
"De stabilitatea economica depinde plata salariilor si a pensiilor pentru fiecare roman", a mai adaugat acesta.
Lucrarile la Autostrada Bucuresti-Ploiesti sunt impartite in doua sectoare, respectiv Bucuresti-Moara Vlasiei, unde lucreaza... mai mult
Sambata, 21 Ianuarie 2012, ora 14:25
Ministerul Transporturilor va propune Guvernului modificarea legislatiei privind infrastructura de transport, pentru a elimina problemele ridicate in prezent atat de Electrica, dar si de autoritatile centrale si locale in finalizarea proiectelor, a anuntat, sambata, ministrul de resort, Anca Boagiu.
Ministrul a inspectat, impreuna cu premierul Emil Boc, santierul tronsonului de autostrada Bucuresti-Ploiesti, reclamand ca exista o lipsa de cooperare din partea autoritatilor si a companiei Electrica in derularea lucrarilor.
"Problema cea mai mare este lipsa de cooperare a autoritatilor, fie ca sunt ele publice sau locale. Avem o Lege a exproprierilor care, in ciuda faptului ca are termene clare, ne impiedicam in opozitia pe care o avem ba de la Electrica, ba de la unele autoritati, ba de la schimbari de PUZ-uri, ba de la diverse presiuni care se pun pe constructori, si atunci trebuie sa decidem la un moment dat", a spus Boagiu primului-ministru.
"Noi lucram la o modificare legislativa - nu va ascund asta - astfel incat tot felul de astfel de ingerinte sa fie eliminate. Si asa discutam de un contract incheiat prin 2007, rostogolit pana la momentul in care am amenintat constructorii cu rezilierea si s-au moblizat cat s-au mobilizat sa finalizeze anul acesta, dar sunt lucruri care trebuie rezolvate astfel incat sa respectam programarea multianuala pe care o avem astazi, nu pe cea veche unde avem contracte si din 2006, si din 2005, si care in 2010 erau in faza... mai mult
Sambata, 21 Ianuarie 2012, ora 13:30
Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Anca Boagiu, a declarat marti ca, din punctul ei de vedere, autostrada Bucuresti-Ploiesti este un poiect care va fi terminat anul viitor, iar constructorii care nu vor respecta termenele vor fi penalizati cu 0,05% pe zi pana la finalizarea lucrarilor.
Termenul de finalizare al autostrazii era sfarsitul acestui an
"Vom vedea daca vor fi respectate termenele, dar, din punctul meu de vedere, nu vor fi respectate pana la finele acestui an. Probabil va fi o lucrare care va fi terminata anul viitor si, sigur, cu consecintele de rigoare. Penalitatile pe care le aplicam conform contractului, de 0,05% pe zi pana la finalizarea lucrarii, se aplica pentru toti cei care nu respecta termenele", a precizat Boagiu.
Aceasta a mai spus ca pe 15 decembrie se va face o evaluare pentru a se stabili cine a finalizat lucrarea la termenul stabilit si cine nu, iar atunci se va putea stabili cine si ce penalitate va primi.
"In momentul in care vom putea face bilantul se va vedea cine este serios si vrea sa lucreze si cine nu vrea sa lucreze", a adaugat Boagiu.
Premierul Emil Boc dadea asigurari, la inceputul luni noiembrie, ca in primavara lui 2012 va fi terminata autostrada Bucuresti-Ploiesti.
"Cel tarziu in primavara anului viitor, intreaga autostrada Bucuresti-Ploiesti va fi data in folosinta, practic este gata in decembrie, cu exceptia unui pod extrem de important si care, din nefericire, nu va putea fi finalizat. In rest, este... mai mult
Marti, 29 Noiembrie 2011, ora 16:46
Presedintele Romaniei a declarat ca finalizarea lucrarilor de constructie a autostrazii Bucuresti-Ploiesti, pana la 31 decembrie 2011, pare a fi o misiune imposibila, conform Mediafax."Ce va pot spune este ca, functie de stadiul lucrarii, era un numar suficient de utilaje pentru ca termenul sa fie realizat.
Spre exemplu, pe primul tronson, unde lucrarea era mult mai avansata, sunt alte operatiuni. Pe penultimul tronson, unde lucrarea pare ramasa in urma, erau categoric suficiente utilaje ca sa prinda timpul din urma.
Este de vazut insa daca ii va ajuta si natura ca in noiembrie- decembrie nu prea poti sa mai torni asfalt", a spus Traian Basescu in timpul unei vizite pe santierele autostrazii Bucuresti-Ploiesti.
Seful statului a mai spus ca nu va discuta cu constructorii, deoarece considera ca aceasta este "treaba ministrului Transporturilor".
"Desi, moral, ei toti sunt obligati fata de mine pentru ca eu am vrut ca si firmele romanesti sa isi creeze istoric de autostrada, sa poata participa la o licitatie, sa nu mai lucreze numai in subantrepriza la firmele straine.
Deci au o obligatie morala fata de mine sa respecte termenul de 31.12", a spus presedintele.
Presedintele a spus ca ii este greu sa estimeze daca vor fi decalate cu mult lucrarile. "Pare in momentul de fata misiune imposibila, dar sa vedem", a spus el. mai mult
Marti, 30 August 2011, ora 13:52
Premierul Emil Boc i-a avertizat ca le va "taia capul" muncitorilor de pe santierul autostrazii Bucuresti-Ploiesti si le-a reprosat constructorilor ca unele portiuni ale lucrarii arata ca in "epoca de piatra", transmite Mediafax."Trebuie sa sustinem investitiile, iar doamna ministru (al Transporturilor, Anca Boagiu-n.r.) a demonstrat ca poate face performanta. Daca voi nu o sustineti, va tai capul. In unele zone lucrurile arata bine, la altele suntem in epoca de piatra. Mingea este in terenul constructorilor", a spus Boc muncitorilor.
La sfarsitul anului trecut, Boagiu a cerut Corpului de Control sa efectueze un control la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) cu privire la autostrada Bucuresti-Ploiesti, fiind verificata respectarea prevederilor legale la schimbarea solutiei tehnice prin inlocuirea pamanturilor de umplutura cu balast la constructie.
Ulterior, ministerul a transmis o notificare de reziliere a contractului pentru tronsonul Moara Vlasiei-Ploiesti care expira la 30 mai, termen pana la care consortiul UMB Spedition, Pa&Co International, Euroconstruct Trading '98 si Tehnostrade trebuia sa remedieze problemele astfel incat contractul sa continue.
Autostrada este impartita in doua sectoare, respectiv Bucuresti-Moara Vlasiei, unde lucreaza consortiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, si Moara Vlasiei-Ploiesti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co International/Euroconstruct '98/Com-Axa.
Schimbarea... mai mult
Vineri, 05 August 2011, ora 16:56
Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI) va plati despagubiri suplimentare de 53,49 milioane lei pentru exproprierea unor imobile, cu o suprafata totala de 767.270 de metri patrati, aflate pe amplasamentul constructiei sectorului de autostrada Bucuresti-Ploiesti.Despagubirile suplimentare survin in urma schimbarii proiectului tehnic si vor fi finantate de la bugetul de stat. Suprafata totala ramasa de expropriat corespunde unui numar de 967 de imobile, informeaza Mediafax.
Valoarea despagubirilor pentru exproprieri la tronsonul Bucuresti-Ploiesti se ridica pana in prezent la 61,53 milioane de lei, potrivit unui proiect de hotarare de guvern elaborat de MTI.Ministerul Transporturilor si Infrastructurii va vira suma stabilita in contul Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania in termen de maxim 30 de zile de la data solicitarii fondurilor.Autostrada este impartita in doua sectoare, respectiv Bucuresti-Moara Vlasiei unde lucreaza consortiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi si Moara Vlasiei-Ploiesti, construit de asocierea Spedition UMB/Pa&Co International/Euroconstruct '98/Com-Axa.
Initial, primul tronson, intre kilometrul 0 si 19+500, a fost proiectat la doua benzi, insa fostul ministrul al Transporturilor Ludovic Orban a decis schimbarea solutiei tehnice de la doua la trei benzi pe sens. Anul trecut, ministrul Transporturilor, Radu Berceanu, a decis largirea si celui de-al doilea tronson, insa a anulat licitatia din "din... mai mult
Miercuri, 17 Februarie 2010, ora 13:29