Omul de afaceri Nelu Iordache, administratorul firmei Romstrade, a fost condamnat, vineri, la sase ani si trei luni de inchisoare cu executare, in dosarul privind deturnarea fondurilor pentru primul tronson din autostrada Nadlac - Arad, de aproximativ 22 de kilometri, decizia nefiind definitiva.
Conform sentintei, s-a dispus confiscarea de la omul de afaceri a sumei 79.624.828 de lei.
Decizia poate fi contestata la Curtea de Apel Bucuresti.
In 29 aprilie 2013, Nelu Iordache, administratorul firmei Romstrade, a fost trimis in judecata in dosarul privind deturnarea fondurilor pentru primul tronson din autostrada Nadlac - Arad, de aproximativ 22 de kilometri, fiind acuzat de delapidare, fals in inscrisuri, spalare de bani si inselaciune.
Banii de autostrada s-au dus in datoriile si firmele lui Iordache, intre care Blue Air
Procurorii DNA aratau, in rechizitoriu, ca Nelu Ioardache a schimbat, fara respectarea prevederilor legale, destinatia sumei de 31.519.960 de lei, reprezentand o parte din avansul incasat de la CNADNR SA de firma administrata de acesta pentru proiectarea si executia lucrarilor la primul tronson din autostrada Nadlac - Arad, de aproximativ 22 kilometri, lucrarea fiind finantata in proportie de 85 la suta din fondul de coeziune al Uniunii Europene. SC Romstrade SRL era societate lider a asocierii Romstrade SRL - Monteadriano Engenharia E Construcao SA - SC Donrep Construct SRL care a incheiat contractul cu CNADNR SA.
Anchetatorii au aratat,... mai mult
Vineri, 22 Decembrie 2017, ora 17:37
Lasarea in aer a tronsonului de autostrada Arad-Nadlac a prilejuit un nou atac al presedintelui Traian Basescu la adresa guvernului. Acesta acuza abandonarea lucrarilor. Specialistii spun ca atacul presedintelui poate fi unul politic, dar ca lucrarile puteau fi finalizate chiar de Alpine Bau, firma careia i s-a reziliat contractul intrucat intrase in insolventa in Austria.
"Trebuia guvernul sa intervina imediat pentru finalizarea lucrarilor, pentru ca oricum banii se recupereaza de la UE si insolventa nu inseamna incetarea activitatii. Uitati-va la Hidroelectrica. A incetat sa mai produca energie?", se intreaba retoric presedintele, aflat in vizita pe santierul Arad-Nadlac.
CNADNR a reziliat contractul cu Alpine Bau la sfarsitul lunii iulie, motivul fiind intrarea in insolventa a companiei cu o luna in urma. Valoarea contractului pentru tronsonul 2 al autostrazii Arad-Nadlac, de 16,7 km, era de 96 de milioane de euro, iar lucrarile erau finalizate in proportie de 85%.
In acest moment, reprezentantii CNADNR analizeaza evaluarea lucrarilor ramase de executat, finalizarea lor fiind amanata pentru anul 2014.
"Contractele de lunga durata se continua, iar situatia rezilierii este una exceptionala si ramane la latitudinea administratorului judiciar sau poate fi determinata de contractant. Eu unul nu vad un motiv pentru reziliere, mai ales ca dureaza atat de mult procedurile de atribuire, decat in cazul in care cei de la CNADNR aveau informatii ca Alpine Bau va... mai mult
Miercuri, 07 August 2013, ora 14:45
Nelu Iordache, administratorul firmei Romstrade, a fost trimis in judecata, luni, in dosarul privind deturnarea fondurilor pentru primul tronson din autostrada Nadlac - Arad, de aproximativ 22 de kilometri, fiind acuzat de delapidare, fals in inscrisuri, spalare de bani si inselaciune.
-Se continua- mai mult
Luni, 29 Aprilie 2013, ora 16:43
Ministrul Transporturilor, Alexandru Nazare, a vizitat, sambata, santierul autostrazii Nadlac-Arad si s-a aratat nemultumit de ritmul in care se desfasoara lucrarile, cerandu-le constructorilor sa dubleze numarul utilajelor si al muncitorilor pentru a finaliza asfaltarea in acest an.
"Am vazut ca ati lucrat la podete, ati lucrat la pasaje, la structuri importante, ati atacat zonele importante in aceasta perioada. E bine ca ati atacat problemele importante inainte. Numai ca greul abia acum incepe. Si in urmatoarele sase luni trebuie sa demonstrati ca aveti acelasi ritm si ca puteti sa sustineti lucrarea in asa fel incat asfaltarea sa fie terminata in acest an", a spus Alexandru Nazare.
Reprezentantul firmei Alpine, care executa lucrarile, s-a plans ministrului ca platile nu sunt la zi, ultima plata fiind din noiembrie. "Am dori sa se faca o decontare mai facila a lucrarilor, pentru ca, fara falsa modestie, ritmul de executie a lucrarilor este inainte, iar ritmul platilor este in urma", a spus reprezentantul firmei Alpine Bau GmbH.
Constructorul a mai cerut urgentarea expropierilor si revizuirea acordului de mediu pentru a se putea utiliza pamant din mai multe puncte pentru terasamentul autostrazii.
Radu Munteanu le-a raspuns si ziaristilor care l-au intrebat despre muncitorii care ar fi plecat in ultimele saptamani de pe santier deoarece nu le-au fost platite salariile. "Muncitorii au fost platiti inclusiv cu salariile din luna ianuarie, urmand ca saptamana... mai mult
Duminica, 25 Martie 2012, ora 09:04
Ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Radu Berceanu, a declarat, sambata, la Lugoj, ca, in 2011 se va finaliza autostrada Arad - Timisoara si va incepe constructia autostrazii Nadlac - Arad si Timisoara - Sibiu, informeaza Mediafax.Intrebat de premierul Emil Boc ce lucrari vor fi finalizate in Banat, in 2011, Berceanu a raspuns ca va fi finalizata centura ocolitoare a orasului Caransebes, autostrada Arad - Timisoara si vor incepe lucrarile pe autostrada care va lega granita cu Ungaria, de la Nadlac, pana la Arad si autostrada Timisoara - Sibiu.
"In 2011 avem centura Caransebesului, o sa terminam cele doua portiuni de autostrada de la Arad la Timisoara.
O sa dam drumul la portiunea de autostrada de la granita pana la actuala centura ocolitoare Arad.
Si de la Timisoara pana la Sibiu, practic, toate portiunile de autostrada vor fi pornite", a afirmat Berceanu.
El a adaugat ca, "in curand", va fi anuntat castigatorul tronsonului de autostrada Deva - Orastie, o lucrare ce costa 180 de milioane de euro si ca in primavara anului viitor se va lucra pe toate tronsoanele de autostrada, daca nu vor fi contestatii ale licitatiilor.
"Cat de curand vom da castigatorul la Deva - Orastie, care este o lucrare de 180 de milioane de euro si toate celelalte portiuni care sunt cuprinse in planurile cu Uniunea Europeana si finantatori BEI, BERD si asa mai departe vor fi pornite.
Deci in primavara urmatoare la toate portiunile se va lucra... daca nu vom avea o surpriza cu ceva... mai mult
Sambata, 21 August 2010, ora 14:41