Toyota Motor, unul dintre cei mai mari producatori auto din lume, va colabora cu agentia spatiala japoneza pentru dezvoltarea unui rover lunar care va functiona cu tehnologii pe baza de pile de combustie.
Desi Japonia nu intentioneaza deocamdata sa construiasca o racheta cu care sa trimita oameni in spatiu, roverul va avea o contributie majora la un program spatial international viitor, a anuntat Agentia de Explorare Spatiala a Japoniei (JAXA), transmite Reuters.
"Roverul va fi un element important care va sprijini exploarea Lunii de catre oameni, care ar urma sa aiba loc in anii 2030. Intentionam sa lansam un astfel de rover in spatiu in 2029", a declarat presedintele JAXA, Koichi Wakata, prezent la un simpozion la Tokyo.
Roverul este inca in faza de concept, dar o imagine inclusa intr-un comunicat prezinta un vehicul cu sase roti asemanator cu un transportor blindat.
Un purtator de cuvant al Toyota, care intentioneaza sa produca automobile cu pile de combustie ca alternativa la vehiculele pe benzina, a spus ca proiectul va oferi companiei sansa de a-si testa tehnologiile in mediul aspru de pe Luna si de a le imbunatati.
Citeste si - NASA a primit 21 de miliarde de dolari: De data aceasta, cand vom ajunge pe Luna, vom ramane ...citeste mai departe despre "Toyota va construi un rover pe care japonezii vor sa il trimita pe Luna" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 13 Martie 2019, ora 10:52
Constructorul auto japonez Toyota a anuntat, joi, ca va rechema in service 1,6 milioane de vehicule vandute in toata lumea, din cauza unor probleme la airbag, o noua lovitura pentru cel mai mare constructor auto nipon, dupa alte doua retrageri demarate incepand din luna septembrie.
Intr-un prim caz, Toyota a explicat ca a decis sa recheme 1,06 milioane de automobile, dintre care 946.000 vandute in Europa, in principal modelele Avensis si Corolla, pentru inlocuirea airbagului.
"Exista riscul producerii unui scut circuit intern" care sa afecteze sistemul, a explicat constructorul auto nipon.
De asemenea, Toyota a lansat o alta rechemare pentru 600.000 de automobile, dintre care 255.000 de unitati in Europa. In cazul acestor vehicule, trebuie instalat un nou sistem de umflare a airbagului pe partea pasagerului. Sistemul actual produs de Takata "prezinta un risc de activare anormala in caz de accident", explica constructorul auto.
Aceasta este a treia actiune de rechemare la service lansata de Toyota in doua luni. La inceputul lunii septembrie, Toyota a rechemat la service un numar de 1,03 milioane de vehicule hibride, inclusiv modelul Prius, vandute in Japonia, America de Nord si Europa, din cauza unei probleme de cablaj care poate provoca, in anumite conditii de uzura, un scurt circuit.
O luna mai tarziu, Toyota a rechemat alte 2,43 milioane de automobile hibride din cauza unei anomalii la dispozitivul de protectie (failsafe), care ar putea provoca oprirea... mai mult
Joi, 01 Noiembrie 2018, ora 12:38
Toyota Motor va investi 500 de milioane de dolari in Uber Technologies, pentru a colabora la dezvoltarea de automobile autonome, intr-o incercare de a recupera decalajul fata de companiile concurente pe o piata extrem de competitiva.
Acordul dintre Toyota si Uber aprofundeaza relatiile existente intre cele doua companii si reflecta strategia directorului general al Uber, Dara Khosrowshahi, de a dezvolta vehicule autonome prin intermediul parteneriatelor si nu pe cont propriu, transmite Reuters.
Parteneriatul readuce la viata operatiunile Uber in domeniul vehiculelor autonome, care au fost practic blocate dupa ce un SUV autonom al companiei a accidentat mortal un pieton in Tempe, Arizona, in luna martie.
In urma accidentului, Uber a scos de pe sosele vehiculele sale autonome, a concediat sute de soferi de incercare si a oprit activitatile la centrul sau de testare din Arizona.
Investitia Toyota evalueaza Uber la 72 de miliarde de dolari, similara cu evaluarea luata in considerare intr-un acord convenit in acest an cu Waymo, divizia de vehicule autonome a grupului Alphabet.
Uber va combina sistemul sau de conducere autonoma cu tehnologia Guardian a Toyota, care ofera functii de siguranta automatizate, cum ar fi ramanerea vehiculului pe o banda de mers, dar fara ca vehiculul sa fie complet autonom.
Tehnologia combinata a Uber si Toyota va fi inclusa pe minivan-urile Sienna ale constructorului auto japonez, care vor intra in reteaua de vehicule ale Uber din... mai mult
Marti, 28 August 2018, ora 12:28
Toyota Motor vrea sa comercializeze de la jumatatea anului 2020 un nou model de baterie care sa "schimbe jocul" pe piata automobilelor electrice de serie, avand potentialul sa reduca costul de fabricatie al acestor vehicule, relateaza Reuters.
Tehnologia bateriei, care este in totalitate in stare solida, este un dispozitiv de generatie noua, cu o capacitate ridicata de stocare a energiei, care imbunatateste tehnologia bateriilor actuale litiu-ion prin inlocuirea electrolitului sub forma lichida sau gel cu un material conductibil solid.
Intre alte beneficii, noua tehnologie ofera o capacitate si o siguranta mai mari.
"Exista cateva tehnologii de generatie noua pentru baterii pe care le analizam, iar cea mai promitatoare este bateria solida. Incercam sa finalizam dezvoltarea tehnologiei, dar mai sunt inca cateva probleme, in incercarile de a o produce in serie", a spus presedintele Toyota, Takeshi Uchiyamada, intr-un interviu acordat inainte de salonul auto de la Tokyo, deschis vineri pentru public.
Cea mai mare problema este durata de viata a bateriei, a explicat Uchiyamada, adaugand ca Toyota a dezvoltat know-how pentru producerea de baterii in stare solida astfel incat sa fie obtinuta performanta maxima a tehnologiei.
Compania nu a reusit inca sa obtina o autonomie de drum a bateriei de cel putin 200.000 de kilometri, asa cum s-ar putea astepta unii cumparatori.
Uchiyamada nu a dorit sa precizeze care ar trebui sa fie durata de viata a unei astfel de... mai mult
Duminica, 29 Octombrie 2017, ora 12:08
Vrei sa iti sporesti colectia de automobile cu un exemplar cu adevarat rar? Nu ai de facut decat sa-ti incerci norocul in a captura cat mai repede una din cele 30 de bestii Toyota GT86 Tiger care vor fi puse in vanzare in Germania.
"Fiara" pe 4 roti este o creatie a uzinelor Toyota din Germania si este destinata exclusiv pietei din aceasta tara, asa ca, daca vrei sa intri in posesia unei, ai face bine sa te grabesti sa te inscrii pe lista doritorilor, iti recomanda revista Luxatic.
GT86 Tiger iti va sari automat in ochi prin culoarea portocalie a caroseriei masinii, completata de negrul adaugat in zona prizelor de aer, a oglinzilor si a portierelor.
Prima impresie este mai mult decat buna, iar ceea ce urmeaza sa descoperi la aceasta serie limitata a bolidului Toyota te va cuceri pe deplin.
Ferocitatea masinii este dezvaluita elegant prin jantele Anthracite de 17 inchi, iar dinamica in rulaj este intretinuta de noile amortizoare Sachs, lucru pe care il vei simti dupa primii kilometri parcursi la volan.
De altfel, senzatia de putere data de motorul de 2 litri, capabil saa produca 200 CP, te va insoti in fiecare secunda pe care o vei petrece in scaunul soferului.
Interiorul masinii este si el lucrat cu o atentie deosebita, asa cum i se cuvine unei masini lansata in editie speciala si mai rara decat o Pagani Huyara.
Pielea Alcantara a fost folosita la invelirea scaunelor automobiluluo, iar aspectul elegant este completat de insertii din pile intoarsa... mai mult
Sambata, 08 Aprilie 2017, ora 00:00
Conceptul "Internet of Things" este tot mai prezent in viata de zi cu zi, dupa smartphone-uri, social media si frigidere, si automobilele au inceput sa fie conectate. In acelasi timp, mediul "verde" evolueaza, fiind concepute tot mai multe spatii verde si alei pietonale, iar producatorii auto au inceput sa anticipeze orasele de maine.
La Tokyo Motor Show din 2013, intr-o sala mai retrasa din tumultul si frenezia obisnuite dintr-un targ auto, producatorii japonezi si-au prezentat viziunea pentru urmaatoarele decenii, conform BusinessInsider.
Smart Mobility City, un consortiu format din Toyota, Honda, Nissan, Mazda si Mitsubishi, propune diferite solutii pentru decongestionarea traficului si pentru reducerea poluarii, care pleaca de surse alternative de combustibil - electricitate, hidrogen - pana la autovehicule complet automatizate si mini-automobile perfecte pentru deplasarea prin oras.
i-Road, conceptul Toyota, va fi testat in SUA
Pentru japonezi, cel mai inovator popor, acest tip de miniautovehicule nu este o noutate, insa in SUA, propunerea inca pare un subiect stiintifico-fantastic, desprins dintr-o pictura a lui Syd Mead, cu vehicule care gandesc singure, deplasandu-se in liniste prin oras.
Aceste concepte sunt pe jumtate automobile, pe jumatate motociclete. I-Road al celor de la Toyota, este pregatit pentru un program pilot in diferite campusuri americane, printre care se numara si un centru pentru pensionari din Florida, unde cultura golf-cart este... mai mult
Sambata, 15 Martie 2014, ora 14:45
Toyota are planuri marete pentru viitor, dupa ce a fost afectata in acest an de dezastrul din Japonia si de inundatiile din Thailanda. Compania planuieste vanzari de 8.480.000 masini in 2012 si un numar mult mai mare in 2013.
Toyota Motor Group, compania de top a Japoniei a pierdut anul acesta titlul de cel mai mare producator auto la nivel global, dupa vanzari, cazand pe locul trei dupa General Motors si Volkswagen AG din Germania, potrivit Yahoo News.
Vanzarile globale de autoturisme Toyota au fost de 7,9 milioane anul acesta, cu 6% mai putin fata de anul trecut. Obiectivele Toyota pentru 2012 si 2013 nu includ companiile din cadrul grupului, cum ar fi Daihatsu Motor si Hino Motors.
Toyota a precizat ca tinta de vanzari pentru anul 2012 ar reprezenta o crestere de 20% fara de vanzarile sale la nivel mondial in acest an.
Vanzarile de autoturisme Toyota au scazut in America de Nord si Japonia, insa se afla in plin avant pe piete ca India si China.
Producatorul din spatele hibridului Prius si a modelelor de lux Lexus a anuntat ca intentioneaza sa vanda 8,95 de milioane de vehicule in intreaga lumea in 2013. mai mult
Joi, 22 Decembrie 2011, ora 10:02
Toyota va lansa 20 de modele noi sau modernizate de automobile pe piata americana, pana la inceputul anului 2013, pentru a recastiga terenul pierdut in fata unor producatori precum Hyundai Motor, dupa trei ani care au inclus o recesiune, rechemari de vehicule si un cutremur, transmite Mediafax.Grupul japonez a prezentat marti modelul Camry 2012, la studiourile Paramount din Hollywood, la eveniment participand 200 de actori, dansatori si muzicieni.
Camry este primul dintre cele 20 de modele Toyota, Lexus si Scion, noi sau modernizate, care vor intra pe piata pana la inceputul anului 2013, a declarat Bob Carter, vicepresedinte al grupului pentru vanzarile din SUA.
Noua versiune a Camry, cel mai bine vandut model pe piata din SUA, va intra la vanzare in octombrie.
"In ultimii trei ani au avut diverse probleme, unele care nu au depins de Toyota, altele care au scos la iveala deficiente in companie. Lansarea Camry si a altor modele noi este extrem de importanta", a declarat Ed Kim, analist la AutoPacific in Tustin, California.
Noile modele, dintre care cinci vor fi lansate in acest an, vin in conditiile in care Toyota este pe cale sa piarda pozitia de cel mai mare producator auto la nivel mondial.
Cutremurul produs in martie in Japonia a incetinit planurile Toyota timp de mai multe luni si a afectat eforturile de relansare a activitatilor dupa rechemarile record de vehicule din 2010, pentru remedierea unor probleme.
Livrarile celor trei branduri ale Toyota pe piata din SUA au... mai mult
Miercuri, 24 August 2011, ora 18:43
Vanzarile de automobile din Statele Unite au sporit cu 24,3% in martie, in conditiile in care constructorul Toyota a revenit spectaculos, gratie mai ales stimulentelor de vanzare introduse pentru a recuceri o clientela reticenta in urma rechemarilor masive, relateaza Boursorama, preluat de NewsIn.Astfel, vanzarile Toyota pe piata americana au saltat in martie cu 40,7% fata de aceeasi luna din 2009, dupa doua luni consecutive de declin, ce au urmat valului de rechemari in service din cauza unor defectiuni.
In urma rezultatului bun din martie, Toyota a revenit pe pozitia a doua in SUA, dupa grupul General Motors, care a inregistrat la randul sau o crestere a vanzarilor cu 21%.
Ford se plaseaza pe al treilea loc, cu vanzari mai mari cu aproape 40%.
Chrysler a fost singurul mare constructor auto din SUA care a inregistrat o scadere a vanzarilor, cu 8,3%.
In total, vanzarile de automobile au depasit 1 milion de unitati pe piata din SUA in martie, cel mai bun rezultat din septembrie 2008, daca se exclude august 2009, cand primele de casare au umflat temporar cifrele.
In ultimele 12 luni, vanzarile au ajuns la 11,8 milioane de unitati, in date corectate de variatii sezoniere, fata de 10,4 milioane in perioada februarie 2009 - februarie 2010.
Pentru intregul an 2010, J.D. Power and Associates estimeaza vanzari de 11,7 milioane de automobile in Statele Unite. mai mult
Vineri, 02 Aprilie 2010, ora 11:18