Automobilele low-cost, in frunte cu Dacia, au cele mai scazute costuri de utilizare, potrivit unei cercetari publicate de presa franceza.
In fiecare luna, automobilistii consacra, in medie, 15% din bugetul lor masinii personale, arata un studiu citat de Le Figaro.
Studiul efectuat de l'Argus include costurile de utilizare pe kilometru a 1.500 de modele comercializate in Franta, iar Dacia s-a dovedit a fi cea mai rentabila marca.
Pe primul loc intre marcile ieftine de automobile s-a plasat Dacia Sandero. Costul pe kilometru a scazut in 2017 de la 0,53 de euro/kilometru la 0,47 de euro pe kilometru.
Modelele Suzuki Celerio si Dacia Logan se afla de asemenea pe primele locuri ale clasamentului. Unul dintre motive este si nivelul scazut al costurilor creditelor pentru achizitionarea de vehicule. In plus, aceste masini consuma putin, iar preturile la pompa au ramas relativ scazute in 2016.
La polul opus se afla automobilul BMW Serie 5 Gran Turismo, cu cele mai scumpe costuri de utilizare. Pentru 15.000 de kilometri parcursi, acest model costa 5,02 euro/kilometru in primul an de utilizare. Acest fapt se explica prin costul ridicat de achizitie la categoria sa si consumul mare de carburant al motorului, combinate cu costul scazut de revanzare.
O alta concluzie a studiului este ca vehiculele cu motorizare pe benzina revin in preferintele cumparatorilor, in detrimentul celor diesel. Vehiculele diesel au reprezentat 52,1% din totalul vanzarilor auto franceze din... mai mult
Vineri, 27 Ianuarie 2017, ora 14:02
Cusurile de conducere complete in sistem online, initiate de doi tineri ingineri francezi, sunt pe cale sa revolutioneze clasicile scoli de conducere, scumpe si obositoare, transformand o munca extenuanta intr-o activitate placuta, bazata si pe principiul low cost.
Caci nimic nu este mai placut decat sa studiezi conducerea automobilului acasa, sa te testeze la domiciliu, sa-ti verifici apitudinile intr-un simulator anume conceput, sa te prezinti in final la o verificare de specialitate si la examenul de conducere - noteaza portalul francez 20 Minutes.
Lansata in mijlocul anului 2013, platforma web intentioneaza sa informeze cat mai mult public asupra avantajelor tehnice, pentru ca atunci cand va deveni operativa, sa fie deja cunoscuta sub toate apectele.
Sistemul va permite candidatilor la permisul de conducere sa studieze monitorizarea experientei altora, deja trecuti de aceasta faza, pentru a observa reusitele si greselile lor. Este o experienta pe care nu si-o pot permite ...citeste mai departe despre "Scolile de soferi online - o idee demna de mileniul III" pe Ziare.com mai mult
Miercuri, 20 August 2014, ora 12:35
Faptul ca masina cu cea mai puternica crestere a vanzarilor in Europa este o marca romaneasca spune multe despre strategiile de produs ale constructorilor auto mondiali pe pietele dezvoltate, arata un articol publicat joi in cotidianul Financial Times.
Dacia, companie controlata de Renault, contrazice cea mai grava scadere a vanzarilor de autoturisme in Europa din ultimele doua decenii prin atragerea de clienti de la rivalii mai cunoscuti si inregistrand o marja de profit inregistrata doar de constructorii de automobile premium. Nu e tocmai rau pentru o marca de automobil care nu a fost niciodata destinata pentru pietele dezvoltate.
"O combinatie de low-cost engineering, simplitate, dotari minime concepute pentru pietele din Europa de Est, la care se adauga consumatorii din Europa de Vest care isi diminueaza bugetele, au facut din Dacia brandul cu cea mai mare crestere a vanzarilor de pe continent si cel mai bun exemplu al unei game de masini concepute pentru pietele low-cost dar care infloresc in Europa", subliniaza Financial Times.
Potrivit firmei de cercetare AlixPartners, in prezent masinile ieftine reprezinta 18% din vanzarile de autoturisme in Europa, in crestere fata de 13% in 2002, afectand vanzarile jucatorilor traditionali precum Ford, Renault si Peugeot.
Principalul atu al modelelor Dacia si al altor masini concepute si construite pe pietele emergente este simplu: pretul. In Marea Britanie un Duster costa 9.000 de lire sterline, cu aproape 4.000... mai mult
Vineri, 23 August 2013, ora 11:01
Producatorul american de automobile electrice Tesla Motors vrea sa deschida fabrici in Europa si Asia, anticipand cresterea cererii din aceste regiuni in urma lansarii unei masini cu baterii mai putin exclusiviste decat actualele modele.
Singura fabrica existenta a Tesla, situata in Fremont, California, va produce in acest an cel putin 21.000 de autoturisme de lux Tesla S, model ale carui preturi incep de la 70.000 de dolari, transmite Bloomberg. Compania anticipeaza ca va dubla productia de la Fremont anul viitor.
Fabrica are un potential de pana la 500.000 de autoturisme pe an, insa lansarea unui automobil de dimensiuni mai mici decat sedanul Tesla S, cu pretul la jumatate, necesita noi facilitati de productie, a declarat directorul general al companiei, Elon Musk.
"Vom incerca sa amplasam aceste fabrici aproape de oameni, aproape de clienti, pentru a reduce la minimum costurile de logistica, legate de livrarea automobilului. Cred ca, pe termen lung, Tesla va deschide fabrici in Europa, in alte zone din SUA, si in Asia", a afirmat Musk.
Pretul actiunilor Tesla s-a triplat, pana la o valoare totala de piata de 18 miliarde de dolari
Tesla Motors, care poarta numele inventatorului Nikola Tesla, a trecut pe profit in acest an, iar actiunile companiei au crescut cu 337% pe bursa de la New York, la 150 de dolari. Valoarea de piata a Tesla, de aproximativ 18 miliarde de dolari, o depaseste acum pe cea a grupului italian Fiat, actionarul majoritar al Chrysler.... mai mult
Joi, 22 August 2013, ora 15:52
Volkswagen doreste sa se extinda pe piata masinilor ieftine prin dezvoltarea unui model al carui pret s-ar situa la 6.000 - 7.000 de euro. Acesta ar urma sa intre in productie in 2015 si sa fie vandut in special pe pietele din China, India si Africa.
"Nu a fost luata inca o decizie definitiva. Vom dezvolta o masina de buget in clasa de pret 6.000 - 7.000 de euro. Peste 3 milioane de masini pe an pot fi vandute doar in China pe acest segment, la care se adauga un milion in India. Africa este de asemenea o piata foarte promitatoare", a afirmat directorul general al Volkswagen intr-un interviu pentru Der Spiegel, conform Mediafax.
El a adaugat ca dezvoltarea modelului va avea loc in Germania, unde se va decide cum va arata masina si cu ce motorizari va fi echipata, dupa ce a fost intrebat ce are de gand sa faca in privinta absentei Volkswagen de pe segmentul automobilelor low-cost, cu preturi mai mici de 8.000 de euro.
"Apoi dezvoltarea va continua in China cu unul dintre partenerii nostri, productia urmand sa inceapa in 2015", a afirmat seful companiei.
Revista germana Auto Bild scria in luna octombrie ca Volkswagen are de gand sa copieze succesul Dacia prin lansarea unui brand auto low-cost in al treilea trimestru din 2015, vizand initial 3 modele cu preturi intre 6.000 - 8.000 euro.
Directorul de vanzari al Volkswagen, Christian Klingler, a declarat, in septembrie, la Salonul Auto de la Paris, ca grupul analizeaza variante pentru a intra pe segmentul... mai mult
Joi, 14 Februarie 2013, ora 15:39
Fiat analizeaza lansarea unui brand low-cost care sa concureze Dacia, iar daca planul va fi aprobat automobilele vor fi construite in afara Europei pentru reducerea costurilor de productie, a declarat directorul general al grupului italian, Sergio Marchionne, relateaza Automotive News Europe.
"Ne intrebam daca este loc pentru un brand low-cost precum Dacia in lumea Fiat", a spus Marchionne.
Fiat dispune de capacitate de productie excedentara la fabricile italiene, dar Marchionne a explicat ca fabricarea in Italia a unei masini care s-ar vinde in Europa cu 7.450 de euro nu ar fi profitabila.
Seful Fiat a aratat ca Fiat analizeaza in prezent capacitatea de productie a grupului in afara Europei, pentru a vedea daca brandul low-cost ar fi viabil.
Fiat a analizat lansarea unui model low-cost in ultimii cinci ani, dar nu a concretizat proiectul intrucat conducerea s-a temut ca planul de afaceri nu ar fi profitabil.
Intre numele luate in considerate pentru brand a fost si Innocenti, o marca italiana cumparata de Fiat in 1990. Alte optiuni au fost o combinatie de litere sau numere, legate de ideea unui produs cu elemente de baza, precum ABC sau 123.
Proiectul low-cost a revenit in discutii in timp ce Fiat promoveaza o politica de concentrare pe vehiculele de lux, mai profitabile.
Si alti producatori lanseaza sau se gandesc la modele ieftine, pentru a satisface cererea de pe piete emergente precum China si India, sau cea pentru "masini de criza" in Europa... mai mult
Miercuri, 06 Februarie 2013, ora 08:17
Cel mai mare producator auto din Europa, Volkswagen, va fabrica masini low-cost, cu preturi incepand de la 5.000 de euro, pentru pietele in dezvoltare.
"Avem nevoie de o masina ieftina pentru pietele emergente...ar costa intre 5.000 si 10.000 de euro", a declarat Bernd Olsterloh, seful consiliului ce reprezinta angajatii grupului, pentru portalul de afaceri Handelsblatt.
Oficialul companiei a spus ca acest model ar putea fi scos pe piata in doi ani.
Volkswagen ar terbui sa "atace noi piete", precum Asia de Sud Est si Africa, mai agresiv, a spus Olsterloh. El a adaugat ca marile piete, precum India si China, ar putea fi piete de desfacere pentru vehicule low-cost.
"Nu trebuie sa reinventam roata pentru asta", a spus seful Volkswagen, subliniind faptul ca, la constructia noilor modele, ar putea fi folosite parti de la alte masini.
Handelsblatt scrie ca un grup de experti va prezenta consiliului de administratie al Volkswagen, pana la sfarsitul anului, planul pentru intrarea pe piata masinilor ieftine, unul dintre putinele segmente in care producatorul de automobile nu este prezent.
Cum o duce Dacia
In acest an, vanzarile prin programul "Entry", prin care se folosesc piese de la alte modele pentru asamblarea celor low-cost, ar urma sa ajunga la un milion de unitati, respectiv o treime din productia intregului grup Renault, potrivit producatorului francez.
In doar cativa ani, constructorul Dacia, cu autoturismele sale ieftine, s-a impus pe piata... mai mult
Vineri, 05 Octombrie 2012, ora 14:11
Volkswagen (VW) intentioneaza sa inceapa in 2012 productia unui automobil low-cost, bazat pe modelul VW Polo, la fabrica sa din Kaluga, din centrul Rusiei, a declarat joi Marcus Osegowitsch, directorul general al diviziei rusesti a grupului german, transmite Mediafax.
Premiera mondiala a noului model va avea loc in vara anului 2012, a spus Osegowitsch, care a precizat ca sedanul VW Polo nu va fi scos din fabricatie.
El a refuzat sa dezvaluie daca noua masina va fi produsa sub brand VW sau Skoda.
Volkswagen Group Rus si GAZ Group, parte a holdingului Basic Element al miliardarului rus Oleg Deripaska, au incheiat un acord in februarie privind productia de vehicule VW si Skoda la fabrica GAZ din Nizni Novgorod, din centrul Rusiei.
Osegowitsch a spus ca VW urmeaza sa fabrice la uzina GAZ modele compact si crossover.
Tinta de vanzari a VW in Rusia pentru acest an a fost majorata cu 50%, la 200.000 de automobile.
Volkswagen a inceput productia la fabrica din Kaluga in 2007. Fabrica are o capacitate anuala de productie de 150.000 de automobile.
mai mult
Joi, 17 Martie 2011, ora 21:16
Renault va experimenta in Europa un program de vanzare a modelelor Dacia prin Internet, pentru a pregati lansarea anul viitor a unui program mai larg, care sa protejeze pozitia de lider a grupului francez pe piata automobilelor low-cost fata de concurenti precum Peugeot, informeaza Mediafax."Vanzarile prin Internet vor deveni rapid o realitate. Multi dintre clientii nostri stiu deja ce vor inainte de a pasi in showroom-uri, astfel incat infiintarea unui canal de vanzari online este justificata", a declarat intr-un interviu Gerard Detourbet, seful programului Entry pentru produse low-cost al Renault, transmite Bloomberg.
Peugeot, cel mai mare producator auto francez, analizeaza crearea unui sistem de vanzare numai prin Internet destinat vehiculelor care vor fi construite in colaborare cu China Changan Automobile Group, a declarat in aceasta saptamana directorul de vanzari al grupului, Jean-Marc Gales, la Salonul Auto de la Geneva.
Combinata cu masinile ieftine lansate de companii asiatice, initiativa Peugeot concureaza Dacia Sandero si alte modele ieftine care contribuie la cresterea vanzarilor Renault.
"Am pornit de la ideea ca Dacia va fi lasata in pace maxim patru, cinci ani, inainte de intensificarea concurentei. Am stiut ca nu vom fi singuri pe piata la nesfarsit", a spus Detourbet.
Brandul Dacia s-a dovedit un succes neasteptat in Europa de Vest, unde a compensat vanzarile mai slabe ale modelelor Renault mai scumpe.
Livrarile mondiale ale Renault de modele fara... mai mult
Joi, 03 Martie 2011, ora 22:24