Specialistii in infrastructura, grupati in jurul Asociatiei Pro Infrastructura, sustin ca lucrarile la tronsonul 3 din autostrada Lugoj-Deva, reziliate in anul 2019, se degradeaza, iar autoritatile romane ar putea ajunge sa plateasca constructorului sume mari de bani.
"Dupa rezilierea tronsonului 3 al Autostrazii Lugoj-Deva de catre CNAIR in august 2019, astazi putem spune ca finalizarea lucrarilor si intretinerea "sunt admirabile, sublime, dar lipsesc cu desavarsire". Se poate observa asta in imaginile atasate, unde cat de curand peisajul va putea fi usor confundat cu unul de jungla", transmite Asociatia Pro Infrastructura.
In vara anului 2019, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), in timpul mandatului de ministru al Transporturilor al lui Razvan Cuc, a reziliat contractul lotului 3 al autostrazii A1 Lugoj - Deva, dupa ce nu s-a inteles cu constructorul pentru extinderea garantiei. Directorul Companiei de Drumuri de atunci, Sorin Scarlat, a spus ca exista un numar record de neconformitati identificate pe acest sector.
"CNAIR a afirmat (dupa rezilierea abuziva si ilegala a contractului despre care am scris in repetate randuri) ca va executa garantia constructorului si va finaliza lucrarile din afara corpului autostrazii din respectivele sume. Insa adevarul este ca sumele nu au fost executate de Compania de Drumuri, ba chiar exista toate premisele pentru a fi buni de plata fata de constructor in urma proceselor ce se afla in prezent... mai mult
Marti, 10 Noiembrie 2020, ora 16:52
Desi 2019 a fost un an ratat pentru autostrazi, nici in anul care tocmai a inceput nu se anunta deschiderea prea multor capete de sosea de mare viteza, in Romania.
In 2019, CNAIR a reusit sa inaugureze mai putin de un sfert dintre autostrazile promise. Mai exact - la presiunea Guvernului PSD-ALDE - CNAIR si-a luat angajamentul de a inaugura, in 2019, nu mai putin de 180 de kilometri de autostrada.
Dupa mai bine de jumatate de an in care n-a inaugurat nici macar o palma de sosea de mare viteza, fostul ministrul PSD al Transporturilor, Razvan Cuc, a sustinut ca, intr-adevar, estimarea era exagerata. Dar - a sustinut atunci Cuc - de vina ar fi fost directorul de la acea vreme al CNAIR, Narcis Neaga. Asa ca Neaga a ajuns sa isi dea demisia, in iulie. Si tot nu se inaugurase inca niciun metru de autostrada din cei 180 de kilometri promisi!
In loc sa admita ca nu se va tine de cuvant, Razvan Cuc a continuat sa promita ca va inaugura, totusi, in 2019, 100 de km de autostrada.
O luna mai tarziu, s-au inaugurat, in sfarsit, primii 22 de kilometri de sosea de mare viteza din 2019, dintre Soimus si Ilia (in jud. Hunedoara), parte din Autostrada Lugoj-Deva.
In mod normal, tot atunci urma sa fie inaugurat si lotul vecin din aceeasi autostrada, lung de 21 de kilometri, dintre Ilia si Cosevita. Numai ca inaugurarea n-a mai avut loc.
In loc sa deschida traficul intre Ilia si Cosevita, CNAIR - desi nu semnalase pana atunci vreo problema cu autostrada - a anuntat ca... mai mult
Duminica, 05 Ianuarie 2020, ora 00:00
Pe zi de trece se inteteste scandalul legat de starea Lotului 3 al Autostrazii Lugoj-Deva si de momentul in care acesta ar trebui inaugurat. Pe de o parte, societatea civila si parte dintre politicieni sustin ca pe respectivul segment de drum ar trebui sa circulam incepand chiar de acum. In schimb, Compania de Drumuri - in sarcina careia cade inaugurarea soselei - sustine ca autostrada e crapata, trebuie reparata si nu poate fi deschisa in urmatorul an.
In mod normal, circulatia pe loturile 3 si 4 ale Autostrazii Lugoj-Deva ar fi trebuit sa se deschida - cu o intarziere de peste 3 ani - pe data de 12 august.
Pana la urma, insa, pe 14 august s-a inaugurat doar Lotul 4 al soselei, lung de 22,1 kilometri, dintre Ilia si Soimus (judetul Hunedoara).
In schimb, circulatia pe Lotul 3, lung de 21 kilometri, (dintre Ilia si Cosevita) nu a mai fost deschisa. Motivul: Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a sustinut ca societatea care a construit respectivul segment de drum - anume compania spaniola Comsa - nu si-ar fi facut treaba.
Mai exact, Comsa ar fi vrut sa predea autostrada cu fisuri in taluzul care duce la terasamentul drumului. In plus, constructorul ar fi lasat ravene (santuri adanci sapate de apa - n.red.) pe versantii de langa sosea. Ba constructrul nici macar n-ar fi terminat de montat garduri si n-ar fi realizat toate marcajele rutiere.
Mai mult chiar, CNAIR a sustinut ca spaniolii de la Comsa au lucrat prost si le-au cerut... mai mult
Joi, 12 Septembrie 2019, ora 07:35
Scad, pe zi ce trece, sansele ca Lotul 3 al Autostrazii Lugoj-Deva sa se inaugureze in acest an. Motivul: marti seara, corpul autostrazii s-ar fi crapat si o parte din terasament risca sa se prabuseasca, potrivit unor informatii obtinute pe surse de Ziare.com.
In mod normal, circulatia pe loturile 3 si 4 ale Autostrazii Lugoj-Deva ar fi trebuit sa se deschida - cu o intarziere de peste 3 ani - pe data de 12 august.
Pana la urma, insa, pe 14 august s-a inaugurat doar Lotul 4 al soselei, lung de 22,1 kilometri, dintre Ilia si Soimus (judetul Hunedoara).
In schimb, circulatia pe Lotul 3, lung de 21 kilometri, (dintre Ilia si Cosevita) nu a mai fost deschisa. Motivul: Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a sustinut ca societatea care a construit respectivul segment de drum - anume compania spaniola Comsa - nu si-ar fi facut treaba. In consecinta, soseaua nu putea fi inaugurata, din cauza ca era nesigura si ar fi pus in pericol vietile soferilor care urmau sa circule pe ea.
Compania Comsa a reactionat dur, sustinand ca s-a simtit amenintata de institutiile statului roman, care i-au pus, in permananta, piedici in ceea ce priveste constructia autostrazii.
Asociatia Pro Infrastructura a apreciat, in repetate randuri, ca Lotul 3 al Autostrazii Lugoj-Deva e finalizat inca din august si ca putea fi deschis circulatiei daca nu i-ar fi cautat CNAIR "nod in papura" constructorului.
In context - sub presiunea publica - ministrul... mai mult
Miercuri, 11 Septembrie 2019, ora 11:00
Conteaza mai putin daca lotul 3 al Autostrazii Lugoj-Deva va fi finalizat maine sau peste 3 luni, cata vreme oricum acesta nu va putea fi deschis circulatiei, se arata intr-o postare a Asociatiei Pro Infrastructura (API).
Problemele in zona sunt cauzate de faptul ca planurile de constructie a autostrazii s-au schimbat, in ultimii ani, iar constructorul lotului 3 s-a trezit ca face un nod de legatura care sa permita circulatia in zona dar pe care statul nu mai este dispus, momentan, sa i-l plateasca. Dar fara acel nod, lotul 3 al autostrazii, lung de 21 de kilometri, s-ar termina pe un deal si n-ar folosi nimanui la nimic.
In mod normal, intre Lugoj si Deva ar fi trebuit sa avem deja de doi ani o autostrada lunga de aproximativ 100 de kilometri. Din pacate, lucrarile au intarziat excesiv, din mai multe motive. Printre altele, pe lotul 2 s-a impus contructia unor culoare pentru animale, iar pe lotul 4 a fost nevoie de lucrari neprevazute initial pentru ca autostrada sa nu afecteze o pestera cu lilieci. In plus, parte dintre lucrari s-au facut de mantuiala si au avut nevoie de remedieri. Una peste alta, termenele de receptie nu doar ca au fost depasite, dar s-au si decalat.
Per total, pana astazi s-a reusit doar finalizarea lotului 1 si a unei scurte portiuni din lotul 2. In cazul acestuia din urma, receptia e departe, intrucat mai trebuie organizata o licitatie pentru finalizarea lucrarilor. Iar asta face ca lotul 3, construit in proportie de aproape 80%, sa fie cel... mai mult
Joi, 21 Iunie 2018, ora 07:31