Vanzarile de tablete la nivel mondial vor atinge 61,42 de milioane de unitati in trimestrul doi al anului, in crestere cu 4,9% fata de primul trimestru si cu 30,9% fata de perioada similara a anului trecut.
Vanzarile de tablete iPad vor atinge 13,5 milioane de unitati, conform conform estimarilor facute de Digitimes Research..
Astfel, Apple va ramane numarul unu pe aceasta piata, cu o cota de 22%, fiind urmata de Samsung, cu 20%, Asustek, cu 6,3%, Lenovo, cu 6,1% si Acer cu 1,7%.
In acelasi timp, Android va ocupa 58,9% din piata tabletelor, iOS, 35,4%, iar Windows 5,7%.
Din punct de vedere al dimensiunilor, tabletele de 7 inchi vor avea o cota de 21,7%, cele de 7,9 inchi, 15,4%, cele cu dimensiuni cuprinse intre 8 si 8,9 inchi, 18,4%.
In acelasi timp, tabletele de 9- 9,9-inchi vor avea o cota de 20,7%, cele de 10- 10,9 - 21,7%, iar cele cu dimensiuni de peste 11 inchi - 2,1%. mai mult
Joi, 01 Mai 2014, ora 15:59
Apple va prezenta noua generatie de tablete iPad, mai performante si cu un design imbunatatit, in cadrul unui eveniment programat pentru 22 octombrie, a declarat o sursa apropiata situatiei.
Compania va dezvalui atat o noua varianta a iPad cu diagonala de 9,7 inci, cat si o noua tableta iPad mini, a afirmat persoana citata, scrie Bloomberg.
De asemenea, Apple va prezenta noul sistem de operare pentru computerele personale Mac.
Apple a prezentat in luna septembrie noua generatie iPhone, completata pentru prima data de smartphone cu un pret usor mai mic, care va inlocui varful de gama de anul trecut.
Noul iPad de 9,7 inci va fi mai subtire decat varianta de anul trecut, au declarat anterior surse apropiate situatiei. De asemenea, iPad mini va avea un ecran de inalta rezolutie, apropiat calitativ cu cel cu care este echipata varianta mai scumpa.
Ca de obicei, oficialii Apple pastreaza tacerea
Contactati de Bloomberg, reprezentantii companie au refuzat sa comenteze informatiile.
In absenta unor noi modele care sa atraga clienti, piata tabletelor a scazut in trimestrul al doilea, ceea ce sugereaza o acumulare de cerere, noteaza Bloomberg.
Apple este liderul pietei tabletelor, insa cota de piata a companiei este in scadere odata cu cresterea popularitatii produselor concurente, bazate pe sistemele de operare Google Android si Microsoft Windows.
Actiunile Apple au inchis marti la New York in scadere cu 1,4%, la 480,94 dolari. De la inceputul anului,... mai mult
Miercuri, 09 Octombrie 2013, ora 12:25
Piata tabletelor a crescut cu 142% in primul trimestru fata de perioada similara a anului trecut, de la 20,3 milioane la 49,2 milioane de unitati, potrivit datelor companiei de cercetare IDC.
Apple si-a mentinut pozitia de lider, prin modelele iPad, insa cota de piata a companiei americane a scazut la 39,6%, de la 58,1% in primele trei luni din 2012, se arata intr-un comunicat publicat de IDC.
Ca volum, Apple a vandut in primele trei luni ale acestui an 19,5 milioane de tablete iPad si iPad mini, fata de 11,8 milioane in primul trimestru al lui 2012.
Tabletele cu sistem de operare Google Android au reprezentat 56,5% (27,8 milioane de unitati) din vanzarile totale, fata de 39,4% (8 milioane) in perioada corespunzatoare a anului anterior.
Locul al doilea in topul producatorilor este ocupat de Samsung, cu o cota de piata de 17,9% (8,8 milioane de tablete), in urcare de la 11,3% (2,3 milioane).
Grupul sud-coreean este urmat de compania taiwaneza Asus, care a crescut de la 3,1% (600.000 de unitati) la 5,5% (2,7 milioane) din vanzarile totale de tablete.
Amazon.com se gaseste pe pozitia a patra, cu o cota de 3,7% (1,8 milioane), fata de 3,6% (700.000 unitati) cu un an in urma.
Datele IDC arata ca Microsoft a vandut 900.000 de tablete in perioada analizata, cifra care ii confera o cota de piata de 1,8%.
Pe de atla parte, tabletele echipate cu sisteme de operare Windows sau Windows RT au reprezentat un total de 3,7% (1,6 milioane unitati) din vanzarile din... mai mult
Joi, 02 Mai 2013, ora 14:45
Android, sistemul de operare pentru dispozitive mobile dezvoltat de Google, ar urma sa devanseze in acest an, pe piata mondiala a tabletelor informatice, sistemul iOS, utilizat de Apple pentru iPad.
Succesul tabletelor pe baza sistemului de operare Android se datoreaza intrarii pe piata a unor dispozitive mai mici si mai ieftine, conform noilor prognoze publicate marti de firma de cercetare de piata IDC, transmite AFP.
Android, care domina deja piata sistemelor de operare pentru smartphones, ar urma sa-si creasca prezenta pe piata tabletelor pana la 48,8% in acest an de la 41,5% in 2012. In schimb, Apple (care a creat practic piata tabletelor in 2010 cu lansarea iPad) ar urma sa inregistreze o scadere a cotei de piata a sistemului iOS pana la 46% in acest an de la 51% in 2011, scrie IDC.
Principalul motiv al avansului inregistrat de Android este lansarea pe piata a unor alternative mai mici si mai ieftine la iPad, inclusiv tablete produse de Amazon.com si Samsung Electronics Co.
"Jumatate din tabletele livrate in acest trimestru au avut o diagonala a ecranului mai mica de 8 inchi. Ne asteptam ca livrarile de tablete mici sa continue sa creasca in 2013 si dincolo", a declarat analistul IDC, Jitesh Ubrani.
De asemenea, IDC si-a revizuit in sus estimarile privind vanzarile globale de tablete in 2013 pana la 190,9 milioane unitati, de la 172,4 milioane unitati cat estima anterior. Firma de consultanta prognozeaza ca in perioada 2013-2016 livrarile de tablete... mai mult
Marti, 12 Martie 2013, ora 17:45
Livrarile la tablete din sezonul sarbatorilor de iarna au crescut cu 75% in 2012, in SUA, si au atins, cu aceasta ocazie, un nou nivel record, de 52,5 de milioane de unitati.
Avansul tabletelor a avut loc in contextul diversificarii ofertei si a scaderii preturilor, transmite compania de cercetare International Data Corp, citata de Reuters.
In timp ce piata tabletelor a crescut constant, livrarile la PC-uri au scazut in perioada octombrie - decembrie 2012 cu 6,4%, pana la nivelul de 89,8 milioane de unitati.
In plus, daca facem o comparatie intre compania care a livrat cele mai multe tablete in aceasta perioada si cea care a livrat cele mai multe PC-uri, diferenta este semnificativa. In timp ce livrarile de tablete ale Apple au fost de 22 de milioane de unitati, cele la PC-uri au fost pentru HP de doar 15 milioane de unitati.
Pentru Apple, in ciuda acestor cifre impresionante, Sarbatorile de Iarna au adus si vesti mai putin bune. Cota sa de piata a continuat sa scada pe segmentul tabletelor, de la 51,7% la sfarsitul lui 2011, pana la 43,1% trimestrul patru din 2012 anului trecut. O evolutie negativa a cunoscut-o si Amazon, a carei cota de piata s-a redus in acelasi interval temporar la 11.5% de la 15,9%.
In schimb, cota de piata a Samsung aproape s-a dublat in comparatie cu ultimul trimestru din 2011, ajungand la 15,1%. Si livrarile la tabletele Asus au crescut, cota de piata a companiei marindu-se la 5,8% de la 2%, in timp ce proaspat lansata tablet... mai mult
Duminica, 03 Februarie 2013, ora 14:44
Cota Apple pe piata tabletelor a scazut la circa 50% in trimestrul al treilea, de la 66% in cele trei luni precedente, din cauza cresterii cererii pentru produsele concurente ale Amazon si Samsung Electronics, relateaza Bloomberg.
Livrarile mondiale de tablete au totalizat 27,8 milioane de unitati in perioada mentionala, in urcare cu 50% fata de intervalul similar din 2011, potrivit unui raport al companiei de analiza a pietei IDC.
Samsung a livrat 5,1 milioane de tablete in trimestrul al treilea, de peste doua ori mai multe fata de aceeasi perioada a naului trecut, in timp ce cota de piata a Amazon a urcat de la 4,8% la 9%.
Apple a pierdut din cota de piata dupa ce oamenii au amanat achizitiile de iPad-uri in asteptarea noilor versiuni ale tabletei.
"Un numar considerabil de persoane interesate sa cumpere o tableta Apple au asteptat lansarea iPad mini", a declarat Tom Mainelli, director la IDC.
El considera ca actualul trimestru va fi foarte bun pentru Apple, datorita iPad mini si a versiunii a patra iPad.
Apple a vandut 3 milioane de iPad-uri si a epuizat practic stocurile weekend-ul trecut, in trei zile de la punerea in vanzare a noilor versiuni, dubland recordul inregistrat la lansarea precedenta.
IPad mini, cu un pret de 329-659 de dolari, a intrat pe o piata aglomerata de alternative mai ieftine de la Google, Amazon si Samsung. mai mult
Marti, 06 Noiembrie 2012, ora 08:27
Apple conteaza pe contractele cu scolile din SUA pentru a-si mentine pozitia de lider pe piata tabletelor, odata cu lansarea noului iPad Mini.
Pretul de doar 249 de dolari, conform Barclays, face noua tableta mult mai atractiva pentru institutiile educationale din SUA, in comparatie cu obisnuitele laptopuri sau vechile versiuni de iPad, al caror pret se incadreaza intre 499 si 829 de dolari, scrie Bloomberg.
Strategia Apple de a vinde dispozitive catre scoli dateaza inca din perioada conducerii lui Steve Jobs. Initial compania vindea MacBook-uri catre institutiile educationale, dar odata cu introducerea iPad in 2010, strategia a inceput sa se concentreze pe tablete. Doar in districtul scolar San Diego s-au cumparat 25.000 de unitati de iPad in 2012.
Motivul principal pentru aceasta noua strategie a fost pretul, intr-o perioada cand scolile au inceput sa fie tot mai afectate de reducerile bugetare pe care le-a adus criza economica din SUA.
Spre exemplu, Innovation Middle School din San Diego utiliza in mod obisnuit calculatoare Lenovo, deoarece Mac-urile erau prea scumpe. Lucrurile au inceput insa sa se schimbe: "Costurile erau prohibitive. Cu iPad, sunt competitive", a declarat Harlan Klein, directorul scolii.
Si in alte regiuni, Apple are succes. In districtul scolar McAllen din Texas, autoritatile au incheiat un parteneriat, prin care 3,5 milioane de dolari, jumatate din bugetul districtual anual alocat costurilor cu tehnologia, merg catre compania... mai mult
Luni, 22 Octombrie 2012, ora 10:49
Apple planuieste sa lanseze un iPad mai mic si mai ieftin pana la sfarsitul acestui an, au declarat doua persoane apropiate acestui proiect.
Apple vrea sa isi pastreze suprematia pe piata tabletelor prin lansarea acestui nou iPad, tinand cont de faptul ca Google si Microsoft pregatesc dispozitive asemanatoare.
Noul model de iPad va avea un ecran cu o diagonala de sapte sau opt inci, mai putin decat versiunea existenta de 9,7 inci, a spus una dintre surse. Acest produs, pe care Apple l-ar putea anunta in octombrie, nu va avea ecranul high-definition incorporat in iPad-ul lansat in martie, potrivit Bloomberg.
Un iPad mai mic si mai ieftin ar putea sa submineze ambitiile Google, Microsoft si Amazon.com de a castiga teren pe piata tabletelor avansate, spune Shaw Wu, analist la Sterne Agee & Leach Inc. Noul dispozitiv va avea probabil un pret apropiat tabletei Nexus 7 lansata de Google si dispozitivului Kindle Fire de la Amazon, ambele avand ecrane de sapte inci si un pret de 199 de dolari.
"Va fi cel mai mare cosmar pentru competitori", a spus Shaw Wu intr-un interviu. "Mingea este in curtea Apple".
Trudy Muller, purtatoare de cuvant a companiei Apple, a refuzat sa comenteze pe marginea acestor informatii.
Apple detine 61% din piata tabletelor
De la lansarea pe piata a iPad-ului in aprilie 2012, Apple a dominat piata tabletelor. DisplaySearch a estimat ca valoarea acestei piete va ajunge la 66,4 miliarde de dolari anul acesta. Apple detine 61% din... mai mult
Miercuri, 04 Iulie 2012, ora 11:59
Tabletele Apple continua sa ramana in varful piramidei, in ciuda numarului mare de tablete care functioneaza cu sistem Android. Conform unui studiu, gigantul IT al lui Steve Jobs detine 61,5 procente din piata globala de astfel de gadget-uri.
Odata cu piata tabletelor PC care este intr-o evidenta crestere, si numarul producatorilor de astfel de gadgeturi se mareste pe zi ce trece, iar Apple se poate mandri ca inca se afla in varful topului. In ciuda faptului ca a scazut de la 63,3% in 2010 la 61,5% in 2011, compania din Sillicon Valey reuseste sa isi mentina majoritatea, scrie Engadget.
Tabletele care functioneaza cu sistem de operare Android au inregistrat si ele o scadere in vanzari si a cotei de piata, coborand de la 33,2 procente in 2010, la 32,4 procente in 2011. Acest lucru poate fi explicat prin stoparea producerii tabletei HP TouchPad, ale carui vanzari de lichidare de stoc au adus produsul pe locul trei intre cele mai vandute gadget-uri de acest tip, cu o cota de piata de 5 procente (peste 900.000 de unitati vandute). Pe locul doi, dupa Apple, s-a clasat Samsung cu 5,6 procente.
Locul patru a fost ocupat de producatorul Barnes and Noble, a carui Nook Color a ajuns la 4,5% dintre cumparatorii de tablete din 2011, in timp ce Asus, incheie Top 5, cu o cota de piata de 4 procente.
Intreaga piata a tabletelor a crescut cu 264% fata de 2010, cifra care este, insa, sub estimarile analistilor. mai mult
Vineri, 16 Decembrie 2011, ora 18:14