Platformele au eliminat sau blocat milioane de anunturi publicitare sau listari de produse inselatoare, in epidemie. Google a blocat sau a eliminat, la nivel mondial, peste 80 de milioane de anunturi publicitare legate de coronavirus, iar eBay a blocat 17 milioane de listari.
Comisia Europeana a coordonat o actiune de verificare a site-urilor web, pentru a afla care dintre acestea expun consumatorii din UE unor continuturi care promoveaza afirmatii false sau produse contrafacute in contextul pandemiei.
Rezultatele arata ca, in urma apelului lansat de Comisie, platformele au eliminat sau blocat milioane de anunturi publicitare sau listari de produse inselatoare.
Verificarea a constat in examinarea la nivel inalt a platformelor online si analiza aprofundata a unor anunturi publicitare si site-uri web specifice referitoare la produse foarte solicitate din cauza coronavirusului.
Didier Reynders, comisarul pentru justitie, a declarat: "Principalele platforme online au raspuns pozitiv apelului lansat de Comisia Europeana de a combate escrocheriile si ofertele inselatoare si au demonstrat un angajament clar privind eliminarea continutului daunator. Cu toate acestea, dupa cum a aratat actiunea de verificare desfasurata recent, comerciantii necinstiti gasesc in continuare noi modalitati de a exploata vulnerabilitatile consumatorilor, de a eluda controalele algoritmice si de a crea noi site-uri web.
In contextul unei pandemii mondiale, trebuie sa fim constienti de... mai mult
Miercuri, 27 Mai 2020, ora 15:38