Declaratiile fiscale cu privire la obligatiile fiscale aferente lunii ianuarie 2018 se vor transmite obligatoriu, prin Internet, in format electronic, se arata intr-un comunicat al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF).
Conform sursei citate, transmiterea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice confera avantaje, precum economisirea timpului, cheltuielile cu deplasarea si consumabilele necesare tiparirii, contribuind astfel la protectia mediului inconjurator.
Declaratiile fiscale care se vor transmite obligatoriu electronic sunt:
100 - Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat
101 - Declaratie privind impozitul pe profit
120 - Decont privind accizele
205 - Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa, veniturile din jocuri de noroc si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit
207 - Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti
208 - Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal
300 - Decont de taxa pe valoarea adaugata
301 - Decont special de taxa pe valoarea adaugata
307 - Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea/corectia ajustarilor/regularizarea taxei pe valoarea adaugata
311 - Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea... mai mult
Joi, 21 Decembrie 2017, ora 12:26
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) va plati peste 13,5 milioane lei pentru reinitializarea produsului software existent utilizat pentru declaratiile fiscale.
Contractul a fost atribuit pe 27 decembrie 2011 prin licitatie restransa, fiind primita o singura oferta, de la firma Frontal Communication, potrivit unui anunt de pe e.licitatie.ro.
Suportul pentru produsul software a expirat pe 31 decembrie 2011.
Softul este necesar pentru continuarea si sustinerea declaratiilor fiscale, in special declaratia 112 privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, dar si pentru cresterea platformei hardware.
Valoarea contractului este de 13,53 milioane lei fara TVA, fonduri sustinute de la bugetul de stat si al ANAF. mai mult
Sambata, 07 Ianuarie 2012, ora 11:36
Declaratia 390 privind livrarile si achizitiile intracomunitare de bunuri pentru perioadele de raportare calculate incepand cu decembrie 2011 va putea fi depusa doar pe noile versiuni de soft, incepand din 4 ianuarie 2012, potrivit Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF).
Depunerea pe internet se va realiza doar pe pagina de upload creata initial pentru declaratia 112, accesibila prin portalul www.e-guvernare.ro, dupa autentificarea cu certificat digital calificat.
"Contribuabilii care nu au un certificat digital calificat pentru semnarea declaratiilor vor putea depune documentele la ghiseul organelor fiscale, in format PDF cu fisier xml atasat, pe suport CD, insotite de declaratia listata, semnata si stampilata. Pentru perioadele de raportare anterioare lunii decembrie 2011, declaratia 390 se va depuse doar la ghiseu, pe suport hartie cu fisier txt pe suport electronic, generata prin programele de asistenta accesibile pe portalul ANAF, sectiunea Asistenta contribuabili - Programe utile - Declaratii fiscale", a precizat ANAF.
Noile versiuni ale programelor de asistenta (Soft A si Soft J) pentru declaratia 390 vor putea fi descarcate de pe portalul ANAF, sectiunea Declaratii electronice- Descarcare formulare, unde se vor regasi si prevederile legale, precum si instructiunile, documentatia de ajutor.
Informatii detaliate sunt disponibile la birourile pentru asistenta contribuabililor din cadrul administratiilor finantelor publice; telefonic - la... mai mult
Luni, 02 Ianuarie 2012, ora 12:32
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) informeaza ca, din 4 ianuarie 2012, pentru perioade de raportare incepand cu decembrie 2011, declaratia 390, privind livrarile, achizitiile intracomunitare de bunuri, se va putea depune doar pe noile versiuni de soft, publicate pe portalul ANAF.
Depunerea prin Internet va putea fi facuta doar pe pagina de upload creata initial pentru declaratia 112, accesibila prin portalul www.e-guvernare.ro, dupa autentificarea cu certificat digital calificat.
Contribuabilii care nu au un certificat digital calificat pentru semnarea declaratiilor le vor putea depune la ghiseul organelor fiscale, in format PDF cu fisier xml atasat, pe suport CD, insotite de declaratia listata, semnata si stampilata.
Pentru perioadele de raportare anterioare lunii decembrie 2011, declaratia 390 va putea fi depusa doar la ghiseu, pe suport hartie cu fisier txt pe suport electronic, generata prin programele de asistenta accesibile pe portalul ANAF, sectiunea Asistenta contribuabili - Programe utile - Declaratii fiscale.
Noile versiuni ale programelor de asistenta (Soft A si Soft J) pentru declaratia 390 vor putea fi descarcate de pe portalul ANAF, sectiunea Declaratii electronice - Descarcare formulare, unde se vor regasi si prevederile legale, precum si instructiuni, documentatie de ajutor. mai mult
Joi, 29 Decembrie 2011, ora 11:23
Contribuabilii vor putea depune declaratiile si plati obligatiile fiscale cu termen legal 25 decembrie 2011 inclusiv pe data de 27 decembrie 2011, precizeaza Agentia Nationala de Administrare Fiscala.
ANAF mentioneaza ca incepand cu data de 1 decembrie 2011 declaratiile 100, 300 si 710 se pot depune in forma electronica pe platforma tehnologica a declaratiei 112, care este accesibila prin portalul 'www.e-guvernare.ro', dupa autentificarea cu certificat digital calificat.
Declaratia privind obligatiile la bugetul de stat (declaratia 100), declaratia privind decontul de TVA (300) si cea privind impozitul pe profit (710) trebuie depuse de contribuabili, de la 1 decembrie, pe noile versiuni ale programelor informatice puse la dispozitie de Fisc.
Contribuabilii care nu au un certificat digital calificat pentru semnarea declaratiilor, le vor putea depune la ghiseul organelor fiscale, in format PDF cu fisier xml atasat, pe suport CD, insotite de declaratia listata, semnata si stampilata.
Potrivit ANAF, prin folosirea noii platforme tehnologice se usureaza efortul contribuabililor la depunerea declaratiilor in forma electronica prin Internet si se reduce timpul de raspuns catre acestia dupa verificarea documentelor depuse prin Internet. mai mult
Marti, 27 Decembrie 2011, ora 09:17
Contribuabilii vor putea depune declaratiile si vor putea plati obligatiile fiscale cu termen legal 25 decembrie 2011 inclusiv pe data de 27 decembrie 2011, in conditiile in care data de 25 decembrie cade intr-o zi de duminica, iar pe 26 decembrie nu se lucreaza, au declarat reprezentantii Agentiei Nationale de Administrare Fiscala(ANAF).
Incepand cu data de 1 decembrie 2011 declaratiile 100, 300 si 710 se pot depune in forma electronica pe platforma tehnologica a declaratiei 112, care este accesibila prin portalul 'www.e-guvernare.ro', dupa autentificarea cu certificat digital calificat.
Declaratia privind obligatiile la bugetul de stat (declaratia 100), declaratia privind decontul de TVA (300) si cea privind impozitul pe profit (710) trebuie depuse de contribuabili, de la 1 decembrie, pe noile versiuni ale programelor informatice puse la dispozitie de Fisc.
Contribuabilii care nu au un certificat digital calificat pentru semnarea declaratiilor, le vor putea depune la ghiseul organelor fiscale, in format PDF cu fisier xml atasat, pe suport CD, insotite de declaratia listata, semnata si stampilata.
Potrivit ANAF, prin folosirea noii platforme tehnologice se usureaza efortul contribuabililor la depunerea declaratiilor in forma electronica prin Internet si se reduce timpul de raspuns catre acestia dupa verificarea documentelor depuse prin Internet. mai mult
Vineri, 23 Decembrie 2011, ora 09:51
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) informeaza ca, incepand cu data de 1 decembrie 2011, declaratiile 100, 300 si 710 se vor putea depune doar pe noile versiuni de soft, publicate pe portalul institutiei, pentru perioada de raportare incepand cu noiembrie 2011.
Depunerea prin Internet va putea fi facuta doar pe pagina de upload creata initial pentru declaratia 112, accesibila prin portalul www.e-guvernare.ro, dupa autentificarea cu certificat digital calificat.
"Contribuabilii care nu au un certificat digital calificat pentru semnarea declaratiilor le vor putea depune la ghiseul organelor fiscale, in format PDF cu fisier xml atasat, pe suport CD, insotite de declaratia listata, semnata si stampilata", spun cei de la ANAF.
Pentru perioadele de raportare anterioare lunii noiembrie 2011, declaratiile 100, 300 si 710 vor putea fi depuse doar la ghiseu, pe suport hartie cu cod de bare sau cu fisier txt pe suport electronic, generate prin programele de asistenta accesibile pe portalul ANAF, sectiunea Asistenta contribuabili - Programe utile - Declaratii fiscale.
Noile versiuni ale programelor de asistenta (Soft A si Soft J) pentru declaratiile 100, 300 si 710 pot fi descarcate de pe portalul ANAF, sectiunea Declaratii electronice - Descarcare formulare, unde se regasesc si prevederile legale, precum si instructiuni/ documentatie de ajutor.
"Prin folosirea noii platforme tehnologice, se usureaza efortul contribuabililor la depunerea declaratiilor in... mai mult
Marti, 29 Noiembrie 2011, ora 17:55
Termenul limita pentru depunerea declaratiei unice privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate aferente lunii februarie 2011 este 25 martie, a anuntat, miercuri, ANAF, potrivit NewsIn.Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) a decis ca in zilele de 23, 24 si 25 martie, programul de lucru sa fie prelungit pentru a permite depunerea declaratiilor. Pana pe 1 iulie contribuabilii vor putea depune noul formular - D112 - fie prin internet, fie la ghiseu, in ultima situatie prezentand anexa 1 semnata si stampilata, celelalte informatii urmand sa fie livrate pe suport electronic (CD). Dupa data de 1 iulie, depunerea prin internet devine obligatorie.
Depunerea prin internet presupune achizitionarea unui certificat digital calificat de semnatura electronica, emis de furnizorii autorizati si inrolarea acestuia la organele fiscale."Dat fiind faptul ca mai sunt cateva luni pana la intrarea in vigoare a obligativitatii depunerii prin internet a declaratiei unice, recomandam contribuabililor sa inceapa sa utilizeze canalul electronic sau sa se asigure din timp ca intrunesc toate cerintele legale pentru depunerea prin internet", a declarat intr-un comunicat Sorin Blejnar, presedintele ANAF.Incepand cu obligatiile declarative aferente lunii ianuarie, contribuabilii care au calitatea de angajatori sau asimilati utilizeaza un singur formular privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului... mai mult
Miercuri, 23 Martie 2011, ora 13:54