A ramas mai putin de o luna pana cand puteti depune Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice, precum si Declaratia 230, prin care se poate dona catre organizatiile non-guvernamentale (ONG-uri).
Termenul limita de depunere a celor doua formulare este 31 iulie 2019.
Depunerea Declaratiei 230 nu este obligatorie, dar este foarte important de precizat ca, in cazul in care nu donati 2% sau 3,5% din impozitul pe venit catre ONG-uri, aceasta suma nu intra in buzunarul nostru, ci ramane la stat.
Cine trebuie sa depuna Declaratia unica
Potrivit prevederilor Codului Fiscal, Declaratia unica se completeaza si se depune de catre persoanele fizice care realizeaza, individual sau intr-o forma de asociere, venituri/pierderi din Romania sau/si din strainatate, care datoreaza impozit pe venit si contributii sociale obligatorii.
Formularul se completeaza si se depune si de catre persoanele fizice care nu realizeaza venituri si care opteaza pentru plata contributiei de asigurari sociale de sanatate.
Potrivit ANAF, persoanele fizice au obligatia:
declararii impozitului pe veniturile realizate din Romania sau/si din strainatate in anul 2018;declararii impozitului pe venitul estimat/norma de venit a se realiza din Romania in anul 2019;declararii venitului estimat pentru incadrarea ca platitor de contributii sociale pentru anul 2019 si, dupa caz, a declararii contributiilor sociale datorate in anul fiscal 2018.... mai mult
Marti, 09 Iulie 2019, ora 00:00
Ministerul Finantelor Publice (MFP), prin Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) pune la dispozitia contribuabililor, in sediile unitatilor fiscale teritoriale, calculatoare destinate autoservirii pentru a facilita indeplinirea obligatiilor fiscale, potrivit unui comunicat al ministerului.
Prin intermediul acestor calculatoare, contribuabilii pot depune "Declaratia unica privind impozitul pe venit si contributiile sociale datorate de persoanele fizice".
Potrivit normelor legale in vigoare, Declaratia unica se depune online, pana la data de 31 iulie 2019.
"Contribuabilii care nu detin un calculator personal sau nu dispun de o conexiune la Internet pot utiliza calculatoarele destinate auto-servirii din cadrul unitatilor fiscale, pentru a-si crea cont in Spatiul Privat Virtual (SPV) si pentru a beneficia si de alte servicii electronice puse la dispozitie de ANAF. La cerere, contribuabilii vor fi indrumati direct de catre inspectorii fiscali in vederea indeplinirii obligatiilor fiscale", se mentioneaza in comunicat.
Ministerul subliniaza faptul ca aceste calculatoare sunt destinate exclusiv accesarii serviciilor electronice puse la dispozitie contribuabililor de catre Agentia fiscala si Ministerul Finantelor Publice.
Lista sediilor unitatilor fiscale in care sunt puse la dispozitia contribuabililor calculatoare destinate autoservirii se regaseste pe site-ul institutiei, www.anaf.ro, la sectiunea Servicii oferite de ANAF.
De asemenea, "Declaratia... mai mult
Luni, 06 Mai 2019, ora 17:25
O campanie de strangere de semnaturi pentru renuntarea la Declaratia 600 a fost lansata pe site-ul petitieonline.ro. Numarul romanilor care trebuie sa depuna declaratia pana cel mai tarziu pe 31 ianuarie ajunge la 210.000, potrivit estimarilor Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF). Acestora ar urma sa li se retina contributii pentru anul 2018 in functie de cati bani au castigat anul trecut din activitati independente.
Numele complet al Formularului 600 este "Declaratia privind venitul asupra caruia se datoreaza contributia de asigurari sociale si cu privire la incadrarea veniturilor realizate in plafonul minim pentru stabilirea contributiei de asigurari sociale de sanatate". Introducerea sa este prevazuta in OPANAF nr. 4140/2017 elaborat in baza OUG 79/2017 pentru modificarea si completarea Legii nr. 227/2015 privind Codul Fiscal.
Ce prevede declaratia
Cu incepere de la 1 ianuarie 2018 li se va retine CAS persoanelor fizice care in anul fiscal precedent au obtinut venituri peste nivelul salariului minim brut pe tara (1.900 lei - n.r.) din activitati independente, din cedarea folosintei bunurilor, din activitati agricole, silvicultura si piscicultura, din asocieri cu persoane juridice, din investitii sau venituri din alte surse.
Daca veniturile obtinute in conditiile deja enuntate ajung sa echivaleze cu 12 salarii de baza minime brute pe tara (22.800 lei - n.r.), persoanei i se va retine si CASS.
"Incepand cu 1 ianuarie 2018, indiferent de numarul... mai mult
Luni, 22 Ianuarie 2018, ora 12:28
Declaratiile fiscale cu privire la obligatiile fiscale aferente lunii ianuarie 2018 se vor transmite obligatoriu, prin Internet, in format electronic, se arata intr-un comunicat al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF).
Conform sursei citate, transmiterea declaratiilor fiscale prin mijloace electronice confera avantaje, precum economisirea timpului, cheltuielile cu deplasarea si consumabilele necesare tiparirii, contribuind astfel la protectia mediului inconjurator.
Declaratiile fiscale care se vor transmite obligatoriu electronic sunt:
100 - Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat
101 - Declaratie privind impozitul pe profit
120 - Decont privind accizele
205 - Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa, veniturile din jocuri de noroc si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit
207 - Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti
208 - Declaratie informativa privind impozitul pe veniturile din transferul proprietatilor imobiliare din patrimoniul personal
300 - Decont de taxa pe valoarea adaugata
301 - Decont special de taxa pe valoarea adaugata
307 - Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea/corectia ajustarilor/regularizarea taxei pe valoarea adaugata
311 - Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea... mai mult
Joi, 21 Decembrie 2017, ora 12:26
Agentia Nationale de Administrare Fiscala (ANAF) va demara, din aprilie, actiuni de control fiscal dedicate verificarii legalitatii si conformitatii declaratiilor fiscale.
ANAF aminteste ca data limita pentru depunerea declaratiilor fiscale in este 27 martie.
"Incepand cu luna aprilie, (ANAF -n.red.) va demara actiuni de control fiscal dedicate verificarii legalitatii si conformitatii declaratiilor fiscale, corectitudinii si exactitatii stabilirii bazelor de impozitare pentru taxa pe valoarea adaugata si in special a impozitului pe profit aferent anului 2016, pentru toate categoriile de contribuabili mari, mijlocii si mici, din toate domeniile de activitate economica, inclusiv cel financiar-bancar", se precizeaza in intr-un comunicat al ANAF.
Potrovit institutiei, declaratia privind impozitul pe profit se completeaza cu ajutorul programului de asistenta, iar formularul se depune la organul fiscal competent de catre contribuabilii mici, in format PDF, cu fisier XML atasat, pe suport CD, insotit de formatul hartie, semnat conform legii, sau se transmite prin mijloace electronice de transmitere la distanta, in conformitate cu prevederile legale in vigoare.
"Contribuabilii mari si contribuabilii mijlocii au obligatia depunerii prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin accesarea site-ului www.e-guvernare.ro. Semnarea declaratiilor se realizeaza prin utilizarea certificatului calificat emis de un furnizor de servicii de certificare, acreditat in... mai mult
Sambata, 25 Martie 2017, ora 21:45
Un nou formular fiscal, cu numarul de identificare 013, a fost aprobat, recent, printr-un ordin al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF).
Noul formular, care va trebui completat de persoanele juridice straine care isi desfasoara activitatea in Romania prin mai multe sedii permanente, se va alatura celorlalte sapte declaratii de inregistrare fiscala existente in prezent.
Fiscul a aprobat modelul formularului 013 prin Ordinul nr. 877/2013 privind aprobarea Procedurii de inregistrare fiscala a contribuabililor nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente, precum si a modelului si continutului formularului 013 "Declaratie de inregistrare fiscala/Declaratie de mentiuni pentru contribuabilii nerezidenti care desfasoara activitate in Romania prin unul sau mai multe sedii permanente", publicat in Monitorul Oficial nr. 439, din 18 iulie 2013.
Cititi continuarea articolului pe Avocatnet. mai mult
Luni, 22 Iulie 2013, ora 16:07
Persoanele impozabile inregistrate si neinregistrate in scopuri de TVA cu afaceri mai mici de 119.000 lei au obligatia sa depuna pana pe 27 februarie declaratia informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2011, a anuntat vineri ANAF.
Astfel, persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA au obligatia sa depuna formularul 392A "Declaratia informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2011".
Persoanele impozabile neinregistrate in scopuri de TVA, a caror cifra de afaceri realizata la finele anului calendaristic este inferioara sumei de 119.000 de lei, au obligatia sa depuna formularul 392B "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri, prestarile de servicii si achizitiile efectuate in anul 2011", potrivit unui comunicat al Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF).
Persoanele impozabile neinregistrate in scopuri de TVA, care realizeaza operatiuni scutite fara drept de deducere, care nu sunt accesorii activitatii principale, nu au obligatia depunerii formularului 392B "Declaratia informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate in anul 2011".
Termenul de depunere a acestor formulare pentru anul fiscal 2011 este pana la data de 27 februarie 2012, inclusiv.
Aceste declaratii in format hartie, insotite de formatul electronic se depun la registratura organului fiscal competent sau la posta, prin scrisoare recomandata.
Formatul electronic... mai mult
Vineri, 24 Februarie 2012, ora 14:03
Agentia Nationala de Administrare Fiscala (ANAF) va plati peste 13,5 milioane lei pentru reinitializarea produsului software existent utilizat pentru declaratiile fiscale.
Contractul a fost atribuit pe 27 decembrie 2011 prin licitatie restransa, fiind primita o singura oferta, de la firma Frontal Communication, potrivit unui anunt de pe e.licitatie.ro.
Suportul pentru produsul software a expirat pe 31 decembrie 2011.
Softul este necesar pentru continuarea si sustinerea declaratiilor fiscale, in special declaratia 112 privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate, dar si pentru cresterea platformei hardware.
Valoarea contractului este de 13,53 milioane lei fara TVA, fonduri sustinute de la bugetul de stat si al ANAF. mai mult
Sambata, 07 Ianuarie 2012, ora 11:36
Declaratia 390 privind livrarile si achizitiile intracomunitare de bunuri pentru perioadele de raportare calculate incepand cu decembrie 2011 va putea fi depusa doar pe noile versiuni de soft, incepand din 4 ianuarie 2012, potrivit Agentiei Nationale de Administrare Fiscala (ANAF).
Depunerea pe internet se va realiza doar pe pagina de upload creata initial pentru declaratia 112, accesibila prin portalul www.e-guvernare.ro, dupa autentificarea cu certificat digital calificat.
"Contribuabilii care nu au un certificat digital calificat pentru semnarea declaratiilor vor putea depune documentele la ghiseul organelor fiscale, in format PDF cu fisier xml atasat, pe suport CD, insotite de declaratia listata, semnata si stampilata. Pentru perioadele de raportare anterioare lunii decembrie 2011, declaratia 390 se va depuse doar la ghiseu, pe suport hartie cu fisier txt pe suport electronic, generata prin programele de asistenta accesibile pe portalul ANAF, sectiunea Asistenta contribuabili - Programe utile - Declaratii fiscale", a precizat ANAF.
Noile versiuni ale programelor de asistenta (Soft A si Soft J) pentru declaratia 390 vor putea fi descarcate de pe portalul ANAF, sectiunea Declaratii electronice- Descarcare formulare, unde se vor regasi si prevederile legale, precum si instructiunile, documentatia de ajutor.
Informatii detaliate sunt disponibile la birourile pentru asistenta contribuabililor din cadrul administratiilor finantelor publice; telefonic - la... mai mult
Luni, 02 Ianuarie 2012, ora 12:32