Atat Amazon cat si Facebook vor intra sub incidenta noilor propuneri privind impozitul minim de 15% pe profitul companiilor, valabil la nivel global, convenit sambata de ministrii de Finante ai tarilor din G7, a anuntat secretarul Trezoreriei SUA, Janet Yellen, transmite Reuters.
Intrebata daca cele doua companii vor fi vizate de propunere, Yellen a raspuns: "Propunerea va include marile firme profitabile iar acele firme, cred, se vor califica in aproape orice definitie".
In comunicatul comun al ministrilor de Finante din G7 se arata ca propunerea va taxa "cele mai mari si mai profitabile intreprinderi multinationale" in tarile in care realizeaza profitul, nu doar unde sunt inregistrate.
Amazon are o marja de profit mai scazuta decat a majoritatii companiilor din domeniul tehnologiei, iar tarile europene sunt ingrijorate ca nu va intra sub incidenta impozitului minim de 15% pe profitul companiilor.
Ministrul german de Finante, Olaf Scholz, a declarat ca acordul reprezinta "o veste proasta pentru paradisurile fiscale din intreaga lume".
In schimb, ministrul irlandez de Finante, Paschal Donohoe, a carui tara va fi potential afectata, din cauza ratei impozitului pe profit de 12,5%, a afirmat ca orice acord global trebuie sa tina cont si de statele mai mici.
Tot sambata, Janet Yellen le-a cerut statelor din G7 si altor tari sa mentina sprijinul fiscal pentru redresarea economiilor lor si sa faca investitii pentru a lupta contra schimbarilor climatice si a... mai mult
Duminica, 06 Iunie 2021, ora 10:30
Autoritatea de supraveghere in domeniul confidentialitatii a Uniunii Europene, EDPS, a sustinut, miercuri, eforturile UE de a restrange puterea detinuta de Apple, Amazon, Google, divizie a grupului Alphabet, si Facebook, prin masuri mai stricte, sugerand mai multa protectie pentru imbunatatirea drepturilor la viata privata ale utilizatorilor, transmite Reuters.
Comisarul pentru Concurenta Margrethe Vestager si comisarul pentru Industrie Thierry Breton au prezentat, anul trecut, doua seturi de propuneri, Legea pentru Piete Digitale (DMA) si Legea pentru Servicii Digitale (DSA).
DMA prevede obligatii si interdictii, precum punerea unor date la dispozitia companiilor concurente si a autoritatilor de reglementare si interzicerea favorizarii propriilor servicii pe platformele companiilor.
DSA cere platformelor online mari si altor companii de internet sa ia masuri mai ferme pentru combaterea continutului ilegal, sa fie m
ai transparente in legatura cu politicile de publicitate pe platformele lor.
Amenzile, procent din cifra de afaceri
Amenzile pot fi de pana la 10% din cifra globala de afaceri in cazul DMA si de 6% in cazul DSA.
"EDPS saluta propunerea DMA, dorind sa promoveze piete deschise si corecte, precum si procesarea corecta a datelor personale", a anuntat intr-o opinie autoritatea de reglementare din UE, care se asigura ca institutiile uE respecta regulile comunitare privind confidentialitatea.
Aceste comentarii ar putea sa ii incurajeze pe... mai mult
Joi, 11 Februarie 2021, ora 08:45
Parlamentarii europeni i-au invitat pe directorii generali ai Amazon, Apple, Facebook si Alphabet la o audiere la Bruxelles, pe 1 februarie, in conditiile in care incearca sa reduca puterile gigantilor americani din sectorul tehnologiei, prin intermediul legislatiei, transmite Reuters.
"Scopul audierii planificate este de a avea un schimb de opinii cu directorii generali ai celor mai mari patru companii care opereaza platforme de socializare la nivel mondial, pentru a afla despre modelele lor de afaceri actuale si conceptele referitoare la viitor, deoarece acestea se confrunta cu provocarile modificarii conditiilor pietei", arata o invitatie trimisa companiilor.
"Evenimentul va contribui la pregatirea membrilor Parlamentului European pentru viitoarele discutii privind potentialele noi reglementari destinate sectorului digital. Din toate aceste motive, dorim sa clarificam ca aceasta invitatie este doar pentru directorii generali", mai afirma invitatia.
Potrivit invitatiei, parlamentarii sunt dispusi sa schimbe data intr-o alta zi din februarie sau martie, dar persoane apropiate companiilor au indoieli ca sefii acestora vor accepta invitatia.
Vineri, 22 ianuarie, a aparut informatia ca directorul general al Alphabet, Sundar Pichai, va organiza o videoconferinta cu sefa antitrust a UE, Margrethe Vestager, pe 25 ianuarie, conform programului Comisiei Europene.
Vestager, care face presiuni pentru adoptarea unor noi reguli, dure, va discuta cu Pichai problemele... mai mult
Duminica, 24 Ianuarie 2021, ora 16:09
Amazon este o platforma populara atat pentru vanzatori, cat si pentru cumparatori
Ghidul Incepatorului: Cum sa vinzi pe Amazon?
Amazon este o platforma populara atat pentru vanzatori, cat si pentru cumparatori. Pentru a face fata cerintelor in crestere ale vanzatorilor, Amazon a lansat serviciul FBA. Acest serviciu permite vanzatorilor sa valorifice puternica retea de distributie a platformei si baza de clienti pentru a-si realiza visul de afaceri. Pentru comerciantii cu amanuntul, Amazon este cea mai populara platforma.
Ce inseamna FBA?
FBA inseamna "Fulfillment by Amazon", ceea ce inseamna ca Amazon va stoca produsele tale in inventarul Amazon, va indeplini comenzile si va oferi servicii pentru clienti. Daca doresti sa utilizezi serviciul Amazon FBA, trebuie sa creezi un cont de vanzator Amazon si sa adaugi FBA la contul tau. Este important sa configurezi afacerea in conformitate cu cerintele Amazon.
Poti sa creezi listele de produse si inventarul sau sa integrezi datele de inventar in platforma Amazon. Pregatesti produsele care urmeaza sa fie livrate si trimiti produsele in depozitul Amazon. Cand clientul plaseaza comenzi, Amazon FBA va indeplini comenzile si va trimite clientilor toate informatiile de expediere si urmarire necesare. Serviciul clienti 24/7 este disponibil atat pentru vanzatori, cat si pentru clienti.
Alte beneficii
In calitate de vanzator, te vei elibera de procesele comenzilor: de inventar, ambalare si expediere. Acest sistem inseamna ca... mai mult
Luni, 21 Decembrie 2020, ora 14:03
Sindicatul german Verdi a cerut angajatilor care lucreaza in sapte depozite ale Amazon.com din Germania sa participe la o greva de trei zile, care include si vanzarile cu discount de Black Friday din 27 noiembrie, transmite Reuters.
Greva, care a debutat cu schimbul de noapte de miercuri, este organizata pentru a solicita salarii si conditii de munca mai bine.
Verdi a inceput sa organizeze greve la Amazon in Germania, cea mai mare piata a companiei din afara SUA, inca din 2013.
Cel mai recent protest a avut loc in timpul evenimentului promotional al Amazon "Prime Day". Un purtator de cuvant al companiei a declarat atunci ca Amazon ofera salarii "excelente", cu beneficii si conditii de munca similare cu cele ale altor angajatori importanti.
Vanzarile Amazon au crescut puternic in timpul restrictiilor adoptate de guverne la nivel mondial pentru a preveni raspandirea noului coronavirus, care i-au determinat pe clienti sa cumpere mai mult online.
Verdi argumenteaza ca acest lucru justifica cresterea salariilor, adaugand si ca acestia nu sunt protejati suficient fata de raspandirea noului coronavirus.
Saptamana trecuta, Amazon a cedat presiunii guvernului din Franta si a amanat evenimentul sau local de Black Friday, cu o saptamana, pentru a ajuta magazinele locale care sunt afectate de carantina nationala.
Citeste si: Matthew Perry, din "Friends", s-a logodit la 51 de ani. "E cea mai minunata femeie de pe fata pamantului" ...citeste mai departe despre... mai mult
Vineri, 27 Noiembrie 2020, ora 08:30
Uniunea Europeana a acuzat marti Amazon ca afecteaza concurenta pe piata de retail, folosindu-se de marimea, puterea si datele pe care le obtine pentru a profita de comerciantii mici care isi vand produsele pe platforma sa online, transmite Reuters.
Punerea sub acuzare, anuntata de comisatul pentru concurenta Margrethe Vestager, este cea mai recenta masura europeana impotriva unui gigant american al tehnologiei, intr-o perioada in care pandemia de Covid-19 a amplificat rolul Amazon in economia globala, odata cu cresterea puternica a vanzarilor online din cauza restrictiilor impuse de autoritati.
Comisia Europeana a investigat Amazon pentru dublul sau rol de piata de desfacere pentru micii comercianti si de comerciant concurent, in timp ce compania este cercetata in Statele Unite pentru posibile rele tratamente aplicate vanzatorilor, precum si pentru dubla sa calitate.
Autoritatea de reglementare europeana a analizat modul in care Amazon colecteaza datele de la firmele care vand pe platforma sa si care ofera produse de la electronice si jucarii la alimente si aparatura destinate bucatariilor. Potrivit Comisiei Europene, Amazon se foloseste de informatii sensibile, care arata care produse sunt populare si care nu, pentru a oferi produsele proprii cele mai potrivite.
Amazon nu este de acord cu acuzatiile aduse de uE.
"Amazon reprezinta sub 1% din piata globala de retail, exista retaileri mai mari in fiecare tara in care desfasuram activitati", a aratat... mai mult
Miercuri, 11 Noiembrie 2020, ora 09:04
Jeff Bezos, fondatorul Amazon si cel mai bogat om din lume, cu o avere estimata de Forbes la 180 de miliarde de dolari, intentioneaza sa-si continue investitiile in media. Dupa ce, in 2013, a achizitionat ziarul Washington Post, cu 250.000.000 de dolari, miliardarul de 56 de ani tatoneaza piata si este interesat sa achizitioneze CNN.
CNN (Cable News Network), retea de televiziune americana prin cablu, este detinuta in prezent de WarnerMedia, cunoscuta anterior ca Time Warner. Compania a fost achizitionata de AT&T in 2019, informeaza FoxBusiness.com.
Totul vine in contextul in care WarnerMedia, compania care detine statia, a declarat ca incearca sa-si reduca forta de munca cu mii de angajati, pentru a micsora costurile pe fondul pandemiei de coronavirus.
Compania a mai spus ca vor fi restructurari dupa ce a fost cumparata de AT&T. Bezos vrea sa construiasca un imperiu media? Charles Gasparino, jurnalist la Fox News, a scris, recent, pe Twitter: "Este seful Amazon si proprietarul Washington Post, Jeff Bezos, pe cale sa creeze un imperiu media? Investitorii vorbesc despre posibilitatea ca Bezos sa cumpere CNN. AT&T vrea sa scape din active din cauza datoriei masive in urma tranzactiei cu TimeWarner".
BREAKING: Is @amazon chief and @washingtonpost owner @JeffBezos looking to create a media empire? Investment bankers talking up the possibility of Bezos buying @CNN as @ATT looks to shed assets amid massive debt load following TimeWarner deal. Will discuss at 1pm... mai mult
Miercuri, 04 Noiembrie 2020, ora 14:48
Amazon a decis retragerea reclamelor pentru discounturile de Black Friday din Franta, dupa ce guvernul a afirmat ca aceasta campanie este nedreapta fata micile magazine, care au fost nevoite sa se inchida din cauza carantinei pentru noul coronavirus, transmite Reuters.
Franta a intrat vineri in a doua carantina, autoritatile incercand sa opreasca cresterea numarului de infectii. Masurile includ si inchiderea magazinelor neesentiale.
Un purtator de cuvant al Amazon a spus ca grupul a acceptat sa opreasca campania de publicitate la radio, referitoare la vanzarile de Black Friday.
Cu toate acestea, sambata a fost functionala o pagina cu titlul "Black Friday anticipat", pe site-ul francez al Amazon, cu produsele comercializate cu discount.
Ministrul adjunct al Economiei, Pannier-Runchaer, a spus ca a cerut Amazon sa isi suspende campania. "Nu era potrivita intr-o perioada in care 200.000 de firme sunt obligate sa isi inchida portile", a declarat aceasta sambata, la postul de radio Europe 1.
Ziua de cumparaturi cu discount Black Friday coincide de obicei cu vinerea in care are loc sarbatoarea de Thanksgiving in Statele Unite.
Campania din Franta a Amazon urma sa aiba loc in perioada 26 octombrie-19 noiembrie.
Retailerul online a fost nevoit sa inchida unele depozite din Franta in timpul primei carantine, din primavara, dupa un conflict cu sindicatele legat de masurile sanitare de prevenire a infectarii angajatilor cu noul coronavirus.
Intrebata daca... mai mult
Duminica, 01 Noiembrie 2020, ora 07:47
Amazon va angaja 100.000 de persoane in Statele Unite ale Americii pentru a raspunde puternicei cresteri a cumparaturilor online, generata de pandemia de COVID-19, si, in plus, va majora salariile personalului din depozite si distributie.
Amazon a anuntat luni ca noii angajati vor lucra in depozite, centrele de distributie si pentru furnizarea la domiciliu a cumparaturilor, relateaza agentia EFE.
Totodata, gigantul din comertul electronic va majora salariile angajatilor din depozite si distributie cu 2 dolari/ora in SUA, 2 euro/ora in Europa si 2 lire/ora in Marea Britanie.
In SUA, Amazon plateste minimum 15 dolari pe ora acestor salariati. Compania estimeaza ca majorarea salariilor sa o coste 350 milioane de dolari in SUA, Canada si Europa, pana in aprilie.
Amazon a recunoscut ca inregistreaza intarzieri in trimiterea produselor din cauza cererii mari din ultimele zile, provocate de aglomeratiile din magazinele fizice, de recomandarile autoritatilor de limitare a iesirilor pe strazi si de pretul ridicat al produselor.
Amazon a suferit, de asemenea, probleme de aprovizionare in cazul unor produse cu cerere mare.
Compania precizeaza ca, nu numai ca va angaja 100.000 de persoane datorita cresterii comenzilor, dar si pentru a ajuta persoanele din alte sectoare, care si-au pierdut locurile de munca din cauza crizei provocate de COVD-19.
"De asemenea, stim ca multe persoane au fost afectate din punct de vedere economic pe masura ce salariati din domenii... mai mult
Marti, 17 Martie 2020, ora 13:34