Renault, Nissan si Mitsubishi au informat marti ca infiinteaza un nou organism care va gestiona alianta celor trei producatori auto si va fi condus de presedintele Renault, Jean-Dominique Senard, transmit DPA, Reuters si Kyodo.
Cele trei companii auto nu au anuntat schimbari in structura actionariatului.
"Noul Board operational al aliantei va gestiona cooperarea dintre Renault, Nissan si Mitsubishi si va cauta noi metode pentru a genera valoare actionarilor si angajatilor companiilor", au anuntat intr-un comunicat cei trei producatori auto.
Decizia a fost anuntata la o conferinta comuna de presa care a avut loc marti la sediul central al Nissan din Yokohama, Japonia.
Alaturi de Jean-Dominique Senard au fost prezenti directorii generali ai Renault (Thierry Bollore), Nissan (Hiroto Saikawa) si Mitsubishi (Osamu Masuko) . Cei patru vor fi membrii noului organism care va gestiona alianta.
Fostul sef al aliantei, Carlos Ghosn, eliberat miercuri din inchisoare, nu a obtinut aprobarea Tribunalului din Tokyo pentru a participa la sedinta.
Noul organism va permite o consultare mai stransa intre companii si o gestionare a parteneriatului intr-un mod mai echilibrat decat era in precedenta structura, cand prea multa putere era concentrata in mainile lui Ghosn, au precizat cei trei producatori auto.
Deciziile vor fi luate prin consens, a anuntat Senard, care a dat asigurari ca nu doreste sa fie ales presedinte al Nissan, post devenit vacant dupa arestarea lui Ghosn... mai mult
Marti, 12 Martie 2019, ora 14:49
Presedintele Frantei, Emmanuel Macron, s-a intalnit vineri cu premierul Japoniei, Shinzo Abe, si a subliniat faptul ca alianta Renault-Nissan trebuie sa fie mentinuta.
Cei doi oficiali s-au intalnit in Buenos Aires, Argentina, unde participa la summitul G20 (grupul tarilor bogate si al principalelor economii emergente), transmit Kyodo si Reuters.
Abe i-a spus lui Macron ca "procesul legal trebuie sa-si urmeze cursul", a declarat un oficialul de la Palatul Elysee. Acesta a adaugat: "Macron a reiterat dorinta sa ferma ca alianta sa fie mentinuta, impreuna cu stabilitatea parteneriatului"
Alianta auto se confrunta cu cel mai semnificativ test din istoria sa de 19 ani dupa arestarea fostul presedinte al Nissan, Carlos Ghosn, in baza suspiciunilor de nereguli financiare.
Un Tribunal din Tokyo a aprobat vineri cererea procurorilor de a extinde pana in 10 decembrie perioada de detentie pentru Carlos Ghosn. Procurorii japonezi sustin ca Carlos Ghosn si Greg Kelly (un fost director de la Nissan arestat impreuna cu Carlos Ghosn) au conspirat pentru a subestima, cu aproximativ jumatate, remuneratia de 10 miliarde yeni (88 milioane de dolari) pe care Ghosn a primit-o timp de cinci ani, incepand din 2010. La randul sau, Nissan l-a acuzat pe Carlos Ghosn de alte infractiuni, precum utilizarea bunurilor companiei in interes personal. Vineri, Tribunalul din Tokyo a prelungit si perioada de detentie pentru Greg Kelly.
Arestarea lui Ghosn la Tokyo a lasat alianta... mai mult
Sambata, 01 Decembrie 2018, ora 09:15
Numarul doi de la grupul auto francez Renault, Thierry Bollore, cel care va asigura conducerea interimara a companiei dupa arestarea presedintelui director general, Carlos Ghosn, in Japonia, a tinut sa ii asigure joi pe salariatii grupului ca vrea sa pastreze interesele Renault si ale aliantei cu partenerul japonez Nissan, transmite AFP.
"Voi veghea la garantarea stabilitatii grupului si pentru a ne continua misiunile: pastrarea intereselor grupului Renault si perenitatea aliantei. Puteti conta pe angajamentul meu total", a declarat Thierry Bollore intr-un mesaj video publicat pe Twitter si adresat celor 180.000 de salariati ai grupului. "Vreau sa stiti ca grupul este perfect organizat pentru a asigura continuitatea societatii", a insistat directorul general delegat, care asigura, provizoriu, conducerea executiva a grupului Renault, proprietarul Dacia.
Thierry Bollore a preluat fraiele la constructorul auto francez marti seara, dupa o reuniune de urgenta a Consiliului de Administratie de la Renault, la o zi dupa arestarea lui Carlos Ghosn, banuit de nereguli financiare in Japonia.
Apreciind ca nu este in masura sa se pronunte, pe fond, asupra acestei afaceri, Consiliul de Administratie de la Renault a decis sa nu il inlature pe Carlos Ghosn din postul de presedinte director general, spre deosebire de Consiliul de Administratie de la Nissan care a votat, joi, in unanimitate, in favoarea inlaturarii lui Ghosn din postul de presedinte.
Mitsubishi Motors, al... mai mult
Vineri, 23 Noiembrie 2018, ora 10:12
Alianta Renault-Nissan isi extinde anul acesta cu o treime capacitatea de productie la societatea sa mixta din India, ca parte a strategiei de a utiliza statul asiatic ca centrul global de productie si de a beneficia de cresterea cererii de vehicule pe piata indiana.
Capacitatea fabricii din apropierea portului Chennai (in Sudul Indiei) va fi majorata in doua faze, la 480.000 de vehicule pe an, de la 360.000 de vehicule in prezent, a declarat Toshihiko Sano, seful Renault Nissan Automotive India Pvt. Ltd, transmite Dow Jones Newswires.
Daca in 2011, cand Renault era practic necunoscut pe piata din India, grupul francez a vandut 1.500 de vehicule, in 2012 vanzarile Renault au crescut la 35.000 de unitati iar pentru acest an spera sa treaca de 80.000 de unitati.
Intre mijlocul lui 2011, cand a intrat pe piata indiana, si sfarsitul lui 2012 Renault a lansat cinci modele (Fluence, Koleos, Pulse, Scala si Duster) care se bucura de aprecierea clasei mijlocii. Nissan vinde in India sase modele.
Pe langa Brazilia si Rusia, India este al treilea pilon al strategiei internationale a grupului Renault, care in primul trimestru al acestui an a inregistrat o scadere a vanzarilor de 11,8% din cauza conditiilor dificile de pe piata europeana.
Renault vizeaza in acest an o cota de 3% din aceasta tara cu o populatie de 1,2 miliarde de locuitori si in care doar 12 din 1.000 de locuitori poseda o masina, fata de 500 de persoane la 1.000 de locuitori in SUA. Pe o piata dominata... mai mult
Miercuri, 22 Mai 2013, ora 10:16
AvtoVAZ, cel mai mare producator auto din Rusia, a inceput luni vanzarea unui nou vehicul utilitar - Lada Largus, la fabrica sa din orasul Togliatti, in regiunea Samara.
Minivanul Lada Largus este primul proiect comun important realizat de AvtoVAZ si alianta Renault-Nissan. La fabrica din Togliatti vor fi construite pana la 350.000 de masini pe an, acestea fiind modele Lada, Renault si Nissan.
Investitia totala in proiectul Largus se ridica la 400 milioane de euro (525,7 milioane de dolari), din care AvtoVAZ si Nissan au investit fiecare cate 25%, iar Renault - 50%.
Compania rusa intentioneaza sa produca si versiuni pentru pasageri, cu sapte si cinci locuri, precum si o furgoneta.
In aprilie, Vladimir Putin a inaugurat prima linie de productie comuna Avtovaz si Renault-Nissan. In timpul ceremoniei de inaugurare la fabrica Avtovaz din Togliatti (Volga), Vladimir Putin si-a pus semnatura pe capota primei masini produse de aceasta noua linie, numita B-0: Lada Largus.
Putin a indicat ca investitiile vor atinge "169 miliarde de ruble (4,4 miliarde de euro) pana in 2020" pentru dezvoltarea uzinei, adevaratul plaman economic al orasului Togliatti.
Avtovaz, care detine si producatorul auto IzhAvto, are ca obiectiv accesarea unor imprumuturi de aproximativ 50 miliarde de ruble (1,54 miliarde de dolari) in urmatorii trei ani pentru finantarea programelor de investitii. Banii vor fi utilizati pentru modernizarea facilitatilor de productie, organizarea noilor procese... mai mult
Luni, 16 Iulie 2012, ora 17:16
Alianta Renault-Nissan deveni actionar majoritar la Avto VAZ, producatorul celei mai vandute masini rusesti, Lada.
Renault-Nissan a semnat un contract cu AvtoVAZ prin care va deveni actionarul majoritar al companiei din Rusia. AvtoVAZ este cel mai mai mare producator de automobile din Rusia, iar Renault-Nissan va controla AvtoVAZ prin intermediul unui joint venture semnat cu Russian Technologies, iar respectivul joint venture detine 74,5% din actiunile AvtoVAZ. Impreuna cu Renault-Nissan, AvtoVAZ are o cota de piata de 40% in Rusia.
Moda parteneriatelor
Renault va investi 300 de milioane de dolari in joint venture-ul semnat cu Russian Technologies, iar Nissan va investi 450 de milioane de dolari in acest parteneriat. In aprilie, Renault-Nissan si AvtoVAZ au inaugurat o noua linie de productie la uzina din Togliatti, finantata printr-o investitie de 525 milioane de dolari. Renault, Nissan si AvtoVAZ vor produce anual 1,6 milioane de unitati la respectiva uzina.
"Memorandumul de astazi este cel mai nou pas in extinderea colaborarii care ajuta la modernizarea liderului industriei auto rusesti.", a declarat Carlos Ghosn, seful Aliantei Renault-Nissan.
Alianta Renault-Nissan a semnat recent un parteneriat cu nemtii de la Daimler, prin care spera sa reduca costurile de productie si dezvoltare la nivel global. Consortiul franco-japonez este cel de-al patrulea producator de automobile la nivel mondial. Piata din Rusia, considerata o piata emergenta de majoritatea... mai mult
Luni, 07 Mai 2012, ora 18:02
Alianta Renault-Nissan va forma o companie mixta cu Russian Technologies, prin intermediul careia va deveni actionarul majoritar al AvtoVAZ, cel mai mare producator de automobile din Rusia, potrivit unui acord preliminar incheiat joi.
Renault si Nissan Motor vor investi impreuna circa 750 de milioane de dolari in compania mixta, la care vor ajunge sa detina, la jumatatea lui 2014, o participatie de 67,13%, transmite Bloomberg. Compania mixta va detine la randul ei 74,5% din AvtoVAZ, producatorul automobilelor Lada.
Companiile participante anticipeaza ca acordurile definitive si finalizarea tranzactiei vor avea loc pana la sfarsitul lui 2012, in functie de autoritatile de reglementare.
Presedintele Renault si Nissan, Carlos Ghosn, vrea sa dezvolte operatiunile aliantei in Rusia prin intermediul AvtoVAZ. Piata auto din Rusia ar putea deveni pana in 2014 cea mai mare din Europa, devansand Germania.
AvtoVAZ vrea ca in cinci ani sa ajunga la o cota de 25% pe piata ruseasca, respectiv de 40% impreuna cu Renault si Nissan.
"Acordul este foarte bun pentru Renault, care va continua sa investeasca masiv pe aceasta piata in crestere. Cu AvtoVAZ si Nissan, grupul va deveni lider in Rusia", a declarat Xavier Caroen, analist la firma Kepler Capital Markets.
Actiunile Renault sunt in crestere cu 1,8% la bursa din Paris, dupa un avans de pana la 3% pe parcursul tranzactiilor. Grupul francez a cumparat o participatie de 25% la AvtoVAZ in 2008 si a contribuit la redresarea... mai mult
Joi, 03 Mai 2012, ora 21:20
Renault va lansa in 2012, in Europa, doua modele marca Dacia, un automobil de familie si un autovehicul comercial usor, potrivit unui comunicat transmis joi de grupul francez, anunta Mediafax.Gama Renault va totaliza 44 de modele in 2013 si 48 in 2016, de la 40 anul trecut.
In Europa, Renault va introduce, pe langa automobilele electrice dezvoltate impreuna cu Nissan, mai multe modele noi, precum Twingo phase 2 in 2011, o noua varianta de Clio in 2012 si tot anul viitor cele doua modele Dacia mentionate.
Gama de autoturisme electrice Renault Z.E., dezvoltata impreuna cu Nissan, va aduce patru modele de autovehicule electrice anul viitor, urmate de noi lansari in 2014-2016.
Astfel, pana in 2016, alianta Renault-Nissan vrea sa vanda 1,5 milioane de automobile electrice. mai mult
Joi, 10 Februarie 2011, ora 14:37
Colaborarea intre Renault si Daimler este "extrem de deplasata", considera un actionar important al producatorului suedez de camioane Volvo, pentru care grupul francez este cel mai mare actionar, cu o participatie de 20,5%, in timp ce grupul german este cel mai mare concurent, transmite AFP, precizeaza Mediafax.Alianta va duce la un conflict de interese, a aratat Christer Gardell, conducatorul fondului de investitii Cevian, al treilea mare actionar al Volvo, cu 5,3% din drepturile de vot.
"Cred ca este foarte important ca Renault sa aleaga intre Volvo si Daimler", primii doi mari producatori de camioane la nivel mondial, a aratat Gardell, adaugand ca grupul francez nu poate ramane in ambele tabere.
Gardell a spus ca "Daimler este cel mai feroce concurent al Volvo pe piata camioanelor", el considerand ca exista un conflict de interese prin prezenta reprezentantilor Renault in consiliul de administratie al Volvo.
Purtatorul de cuvant al Volvo, Kina Wileke, a subliniat ca in acest stadiu acordul intre Renault, Nissan si Daimler nu reprezinta o problema si fiecare membru din consiliul de administratie al Volvo se gandeste in primul rand la interesul acestei companii.
Gardell crede insa ca Renault ar trebui sa isi retraga reprezentantii din consiliul de administratie al companiei suedeze si a aratat ca multi dintre actionarii Volvo sunt ingrijorati in privinta problemei confidentialitatii.
"Consider ca este deplasat ca Renault sa ramana in consiliu, unde are acces la toate... mai mult
Joi, 08 Aprilie 2010, ora 09:19