Peugeot Citroen si General Motors sunt in discutii avansate in privinta unei aliante intre cele doua grupuri auto pentru producerea de masini si componente pe teritoriul Europei.
Daca acest parteneriat se va definitiva, Peugeot si divizia Opel a General Motors isi vor uni fortele pentru producerea de motoare si masini, care vor fi vandute sub branduri diferite, potrivit FinancialTimes.
Informatiile au condus miercuri la aprecierea actiunilor Peugeot cu 14,3% la 16,45 euro pe bursele europene.
Companiile nu au semnat inca un acord, insa au recunoscut ca se afla in discutii si ca vor face publica decizia in cadrul Geneva Motor Show de la inceputul lunii martie.
Discutiile au loc de mai multe luni, iar Philippe Varin, seful Peugeot a vizitat deja sediul central al grupului GM, din Detroit. Reprezentantii companiei au declarat ca "sunt in cautare de parteneriate si aliante" in contextul strategiei de globalizare pe care o urmeaza.
Parteneriatul nu va presupune o fuziune intre cele doua companii si nu va implica schimbari in structura actionaratului, potrivit unor surse din piata.
Aliantele, o solutie de supravietuire pentru industria auto
Peugeot si Opel reprezinta cele mai afectate branduri ale celor doua grupuri, din cauza scaderii cererii, care conduce la supraproductie si la un razboi acerb al preturilor.
Peugeot se afla in cautarea unui partener inca din 2009 cand Thierry Peugeot, presedintele companiei si principalul actionar, si-a exprimat... mai mult
Miercuri, 22 Februarie 2012, ora 18:33
PSA Peugeot Citroen, care a rezistat mult timp propunerilor de colaborare facute de Fiat, ar putea decide pana la urma ca o alianta cu producatorul auto italian este singura cale de a reduce decalanjul fata de grupul german Volkswagen (VW), liderul pietei europene.
Capacitatea de investitii si prezenta geografica a VW fac ca producatorii mai vulnerabili sa ramana tot mai mult in urma, daca nu se asociaza pentru a reduce capacitatea si a imparti costurile dezvoltarii unor noi masini.
"Peugeot are in mod clar nevoie sa se dezvolte. S-au opus mult timp ideii", a declarat Philippe Houchois, analist la UBS in Londra.
VW este deja cu mult inaintea concurentilor sai europeni, cu planuri de investitii in noi modele in valoare de 62 miliarde de euro, pentru perioada 2011-2016.
Peugeot a alocat in schimb perioadei 2008-2011 cheltuieli medii anuale pentru investitii in cercetare si dezvoltare in valoare de 3,7 miliarde de euro, potrivit celui mai recent raport anual.
Fiat si divizia americana Chrisler au prevazut pentru 2010-2014 fonduri pentru investitii de 26 miliarde de euro
Tendintele sunt negative pentru piata Europei Occidentale, fiind anticipat in acest an un declin de 6%, ceea ce va face concurenta preturilor extrem de dura, in timp ce producatorii auto se lupta pentru piete majore precum Brazilia, Rusia, India si China.
"Nimeni nu vrea mai multa expunere la Europa, dar daca esti deja prezent acolo, atunci ai nevoie de marime", a aratat Houchois.
Fiat... mai mult
Joi, 26 Ianuarie 2012, ora 21:30