Un antreprenor din Sibiu a reusit sa aplice in Romania o reteta de succes din Germania, insa numai dupa ce si-a antrenat angajatii sa fie "nemti". Afacerea ii merge acum "ceas" in toata tara, asa ca se va extinde in Marea Britanie si Spania.
Primul restaurant fast-food Dabo a fost deschis in 2013, la Sibiu, de omul de afaceri Dan Pastiu, cel care a construit si afacerile Naf-Naf, Cotton Club sau Union in orasul sau natal.
Proiectul Dabo s-a nascut in urma unei colaborari cu Atlantik Doner din Nuremberg, lantul care a obtinut trei ani la rand locul 1 in Germania pentru gust si calitate.
Cu un concept diferit de clasicul fast-food, Dabo a inceput sa capete popularitate pe piata romaneasca, extinzandu-si activitatea intr-un interval foarte scurt in multe orase importante din tara in sistem de franciza. In prezent, lantul Dabo numara 47 de restaurante in 30 de orase din Romania. Si face primii pasi peste hotare.
Romanii vor mancare sanatoasa, dar nu au timp de pierdut
Apetitul romanilor pentru fast-food nu s-a diminuat in ultimii ani, in ciuda interesului tot mai crescut penru un stil de viata echilibrat si activ. Studiile arata ca 50% dintre romani au consumat mancare "pe repede-nainte" cel putin o data in ultima luna, iar cele mai importante criterii dupa care isi aleg restaurantele sunt: diversitatea ofertei, gustul si calitatea produselor, precum si usurinta accesului, conform cercetarii realizate de Hospitality Culture Institute.
Acesta este motivul... mai mult
Joi, 14 Noiembrie 2019, ora 12:00
Restaurantele de tip fast-food sunt percepute ca oferind nu numai preparate gustoase, ci adevarate momente de rasfat culinar, intr-un mediu placut si relaxant.
"Exista zile cand nu vrei sa te mai gandesti la nutritie si mancare sanatoasa, vrei doar sa mananci repede ceva bun si sa te bucuri de acea masa" (Femeie, 25-35 ani, participant la studiul calitativ desfasurat de EXACT Cercetare si Consultanta in luna august 2015).
Mancarea de tip fast-food: o placere vinovata, complet asumata
Consumatorii sunt constienti de faptul ca mancarea de tip fast food nu este una sanatoasa, insa experienta gustului ii face sa isi asume orice risc.
"Acestia nu se ataseaza insa emotional de brandurile de fast food, comunicarea fiind axata cu preponderenta pe promotii si produse si mai putin pe valorile brandurilor", declara Irina Rainer, coordonatorul studiului.
Pe langa gustul si retetele unice ale produselor, clientii fast food-urilor apreciaza rapiditatea de preparare si servire, pretul practicat, varietatea, posibilitatea achizitionarii unui meniu complet si locatiile bine pozitionate. Consumatorii mai aleg fast food-urile pentru designul modern al restaurantelor, amabilitatea angajatilor, internetul gratuit, atmosfera placuta si existenta jucariilor la meniurile destinate celor mici.
Atunci cand se orienteaza spre un anumit restaurant fast food, cel mai important lucru de care clientii tin cont este pozitionarea acestuia.
Cel mai mult ii bucura pe consumatori... mai mult
Miercuri, 26 August 2015, ora 13:52
O afacere "la cheie" poate fi achizitionata incepand cu 20.000 de euro, precum un fast-food cu toate dotarile si autorizatiile pe Calea Mosilor din Bucuresti, si pana la cateva milioane de euro, cum e cazul unui hotel din centrul Capitalei.
"Cele mai accesibile oferte din aceasta categorie cuprind doar autorizatiile si dotarile necesare derularii unui business, in timp ce acelea care includ si proprietatea imobiliara adiacenta ajung si la cateva milioane de euro (...) printre cele mai interesante oportunitati de afaceri se numara restaurante, hoteluri si pensiuni", se arata intr-un comunicat al portalului specializat pe segmentul comercial spatiicomerciale.ro, lansat de Imobiliare.ro.
Astfel, in Bucuresti, in zona Mosilor, un fast-food poate fi achizitionat cu 20.000 de euro. Businessul functioneaza intr-un spatiu de 55 de metri patrati, are avizele la zi si dispune de toate dotarile necesare derularii activitatii.
38.000 de euro, pentru o afacere la cheie in domeniul restaurantelor in Centrul Vechi
In Centrul Vechi al Capitalei, o afacere la cheie in domeniul restaurantelor poate fi achizitionata la un pret de 38.000 de euro. Unitatea este complet echipata, functioneaza intr-un spatiu de 57 de metri patrati si are o capacitate de 25-30 de locuri. Chiria lunara pentru spatiul comercial este de 1.500 de euro.
De asemenea, in zona Batistei, un business similar are un pret cerut de 62.000 de euro. Restaurantul este modern mobilat si utilat, dispune de o... mai mult
Marti, 29 Iulie 2014, ora 12:30
Peste 500 de companii in franciza opereaza, in prezent, in Romania si realizeaza anual afaceri estimate la 1,4 miliarde de euro, cele mai de succes business-uri 'la cheie' fiind cele din zona de fast-food si servicii, afirma expertii de la compania de business information si credit management KeysFin.
In 2013, valoarea pietei francizelor s-a ridicat la circa 1,3 miliarde de euro, iar anul acesta se estimeaza un avans de 100 de milioane de euro, pe fondul anticipatei reveniri a consumului, din a doua parte a anului. Pentru deschiderea unei afaceri in franciza este nevoie de o investitie medie de 10.000 de euro, conform specialistilor.
Francizele in domeniul serviciilor, in special HORECA, de la fast-food-uri la patiserii si home-delivering, sunt considerate ca avand cel mai mare potential de crestere, asta datorita numarului mare de potentiali clienti si rulajului financiar permanent. Cu o investitie minima si costuri de exploatare reduse, acestea pot aduce un profit substantial, in conditiile in care clientela va continua sa creasca, odata cu schimbarea obiceiurilor de consum.
Specialistii KeysFin spun ca succesul francizelor este dat, pe de o parte, de potentialul de dezvoltare, iar pe de alta de valoarea mica a investitiei - intre 5.000 si 20.000 de euro.
"In conditiile in care retailul este afectat de scaderea puterii de cumparare, dovada inchiderile masive de spatii comerciale din mall-uri, iar sectorul imobiliar este limitat de accesul dificil la... mai mult
Miercuri, 11 Iunie 2014, ora 08:35
Reprezentantii mediului de afaceri si cei din industria alimentara sustin ca o eventuala suprataxare a produselor fast-food si a berii nu va reusi sa creasca veniturile bugetare, ci va duce doar la o majorare a preturilor.
Ionel Blanculescu, economist si, totodata, secretarul Consiliului Consultativ pentru Mediul de Afaceri (CCMA) a declarat pentru Business24 ca o astfel de decizie nu va aduce mai multi bani la buget, si ca masurile fiscale nu se pot lua "de azi pe maine", fara o consultare, in prealabil, a mediului de afaceri.
Economistul sustine ca guvernul ar trebui sa-si creioneze doua modele: unul de crestere economica si unul de politici fiscale. In aceste doua modele, trebuie ca mediul de afaceri sa vada ce urmareste guvernul si care sunt taxele si impozitele care vor creste sau vor scadea, sustine specialistul.
Taxa nu reduce viciul
Blanculescu este de parere ca prin cresterea taxei la produsele fast-food si la bere nu va disparea viciul. El sustine ca o astfel de masura trebuie anticipata, cu cel putin un an, de masuri educative, prin care sa se explice populatiei de ce nu este bine sa bei bere.
"Daca facem un sondaj acum, 95% din romani nu stiu de ce nu este bine sa bei bere, pentru ca o asociaza cu ceva bun. Berea are un continut extrem de ridicat de glucide, este ca si cum ai consuma zahar. Deci, in primul rand trebuie sa renuntam noi, iar mai apoi sa fim "pedepsiti", pentru ca nu poti asocia o taxa cu ceva pozitiv", sustine Blanculescu.... mai mult
Vineri, 18 Mai 2012, ora 12:03
Francizele sunt afaceri recomandate pentru antreprenorii fara experienta, datorita brandului puternic si al retetei testate.
Cu toate acestea, investirea banilor intr-o astfel de formula nu iti garanteaza succesul. Pentru a deveni profitabila, afacerea are nevoie de investitii, de timp si de o minte priceputa.
Criza economica a crescut apetitul pentru antreprenoriat, in urma scaderii numarului de locuri de munca, iar afacerile mai sigure, precum francizele, au avut intaietate, potrivit CNBC.
Numarul francizatilor a crescut in SUA cu 1,9% in 2012, la aproape 750 de mii, potrivit International Franchise Association. Chiar daca nu a atins inca nivelul de dinainte de criza, se asteapta o revenire pe acest sector.
"Chiar si o crestere modesta in acest sector reprezinta o veste buna pentru economie, in conditiile in care francizele sustin 12% in forta de munca a SUA", a declarat Steve Caldeira, presedinte IFA.
Unul din sfaturile pe care Joel Libava le ofera in cartea sa, "Cum sa isi deschizi o franciza", este ca persoanele interesate sa intre intr-o astfel de afacere trebuie sa petreaca cel putin o zi in compania proprietarului francizei cu care doreste sa colaboreze, pentru a afla daca este intr-adevar ceea ce i se potriveste si daca in cele din urma, corespunde asteptarilor sale.
Iata cateva tipuri de franciza care se vor bucura de succes:
Francize de resurse umane
Deocamdata, nimeni nu face ingajari, insa criza economica se va termina la un moment... mai mult
Miercuri, 29 Februarie 2012, ora 08:05
Lantul american de tip fast food Subway va deschide primul restaurant din Romania in aprilie, la Iasi, in complexul imobiliar Palas dezvoltat de grupul Iulius, detinut de omul de afaceri Iulian Dascalu.
"Subway, cel mai mare lant de restaurante de tip fast food din lume, a semnat primul contract din Romania cu Iulius Group, pentru o locatie in ansamblul multifunctional Palas Iasi, care va fi inaugurat in luna aprilie a acestui an. Subway va fi pozitionat la intrarea in Palas Mall si va ocupa o suprafata de 90 metri patrati", se arata intr-un comunicat al Iulius Group.
Infiintat in anul 1965, in Connecticut, SUA, Subway detine in prezent peste 36.000 de restaurante, in 98 de tari, fiind cel mai mare lant de restaurante de tip fast food din lume.
Printre principalii concurenti ai Subway pe piata locala se numara McDonald's, Burger King si KFC. mai mult
Marti, 21 Februarie 2012, ora 16:39
Cele mai cautate francize sunt cele din domeniul fast-food, in pofida faptului ca sunt printre cele mai scumpe. Presedintele Asociatiei Romane a Francizelor, Anton Constantin, sustine ca francizele din domeniul alimentar sunt urmate de cele din domeniul serviciilor."O mare greseala a oamenilor cu bani este ca nu stiu sa investeasca. Cand vrei sa cumperi o franciza trebuie sa intelegi tot conceptul. Pe de alta parte, nu stiu sa negocieze contractul de franciza.
Investitorii trebuie sa stie ca francizorul trebuie sa-i garanteze un minim de venit", mai precizeaza Anton Constantin.KingKebab, Chipstix, NewYork Pizza, Broaster Chicken, Grande Gaufre sau Mr. Kumpir ocupa primele pozitii in clasamentul celor mai bine vandute francize.KingKebab are o taxa de franciza de 5.000 de euro, in timp ce Chipstix solicita o taxa de 2.000 euro. Pentru achizitia unei francize Broaster Chicken trebuie sa achitati o taxa de 12.000 euro.
Puteti afla mai multe despre francize aici. mai mult
Joi, 12 August 2010, ora 10:29
Restaurant Shanghai s-a deschis in Cluj-Napoca, in aprilie 1998.
Primul Fast-Food Shanghai s-a deschis in 2006, in zona ultracentrala a orasului Cluj-Napoca. De atunci s-au mai deschis 7 unitati.Concept: Fast Food cu specific ChinezescZona vizata: Centre Comerciale sau Stradal cu vad mareTip locatie: Fast-FoodSpatiu locatie: 50-70 mpTaxa franciza: 5000 EuroInvestitie totala: 18000 EuroTaxa: 4% + 1% MKTara origina: RomaniaNumar locatii: 7Tip contract: 5 aniDe ce Franciza Shanghai? - Ve?i înv??a cum s? servi?i clien?ii francizei Dvs. cu mâncare chinezeasc? gustoas?, s?n?toas? - preparat? pe loc- Ve?i înv??a cum s? lucra?i cu stocuri mici - cu un rulaj al stocurilor mare - Ve?i înv??a cum s? v? motiva?i angaja?ii pentru a lucra la un randament ridicat- Ve?i înv??a s? v? administra?i ?i s? v? monitoriza?i afacerea chiar ?i de acas? - prin implementarea unui sistem informatic de vânzare-gestiune, prin care ve?i avea rapoarte de vânzare la minut ?i o gestiune a stocului de marf? corect?- Ve?i fi asistat pe tot parcursul derul?rii contractului de Franciz? în rezolvarea eventualelor probleme- Ve?i fi asistat în promovarea afacerii Dvs-Ve?i avea o afacere unic?, deosebit?, care v? va aduce mari satisfac?ii Dvs., angaja?ilor ?i clien?ilor Dvs.
Oferta noastr? de franciz? pentru Fast - Food cu specific chinezesc este urm?toarea:- preg?tirea buc?tarilor ?i a personalului de vânz?ri - oferirea re?etelor ?i alc?tuirea... mai mult
Joi, 04 Februarie 2010, ora 16:50