Comisia Europeana a salutat acordul la care au ajuns statele membre ale UE cu privire la masurile detaliate necesare pentru simplificarea normelor in materie de TVA pentru vanzarile online de bunuri, masuri care asigura totodata faptul ca pietele online contribuie la lupta impotriva fraudei fiscale, se arata intr-un comunicat al Executivului comunitar.
Noile norme convenite marti vor asigura introducerea armonioasa a noilor masuri privind TVA pentru comertul electronic convenite in decembrie 2017, care vor intra in vigoare in ianuarie 2021. Noile norme ar trebui, de asemenea, sa ajute statele membre sa recupereze pierderile de venituri fiscale anuale de cinci miliarde de euro din acest sector - cifra care ar urma sa se ridice la sapte miliarde de euro pana in 2020.
Comisarul pentru afaceri economice si financiare, impozitare si uniune vamala, Pierre Moscovici, a declarat: "Pas cu pas, eliminam lacunele care duc la pierderea veniturilor fiscale, privand tarile Uniunii de fonduri care ar putea fi utilizate pentru servicii si investitii publice. In acelasi timp, aducem normele in materie de TVA in secolul XXI, adaptandu-le la o economie din ce in ce mai digitala si globalizata. Companiile ar trebui sa se poata bucura de o tranzitie lina catre sistemul mai amplu al TVA pentru comertul electronic in 2021".
Companiile din tari terte, inclusiv cele care utilizeaza depozite sau asa-numitele "centre de executare a comenzilor" in UE, pot vinde bunuri consumatorilor din... mai mult
Marti, 12 Martie 2019, ora 14:10
Cand vine vorba despre e-commerce, mai ales in cazul celor care isi doresc sa porneasca un business de succes pe Amazon, apar inevitabil si o multime de informatii nesigure.
Astazi, cu ajutorul lui Alexandru Jurca, expert in business online, vom lamuri top 5 cele mai des intalnite mituri legate de afacerile online:
Nu are sens sa iti faci site-ul daca vinzi un singur produs
"In zilele noastre, site-ul este cartea de vizita al unui brand. Reprezinta sansa ta de a impartasi povestea brandului, de a-i face pe clienti sa se identifice cu valorile tale si de a le oferi continut de valoarea prin intermediul blogului".
Construirea un site e o mare bataie de cap
"Din contra, devine din ce in ce mai usor pe zi ce trece. Exista o multime de platforme care sunt special configurate pentru e-commerce, iar tot ce trebuie sa faci este sa iti alegi tema preferata si sa redactezi continutul".
La inceput nu ai nevoie de social media
"Poti incepe sa postezi chiar dinainte de a lansa primul produs. Alegi un continut de calitate care sa reflecte valorile brandului, incerci sa fii cat mai intri in discutii cu potentialii clienti si vei creste pe zi ce trece. Platformele sociale vin in completarea site-ului si ofera clientilor o experienta comprehensiva".
Nimeni nu mai citeste emailurile comerciale in ziua de azi
"De fapt, e-mailul inca este considerat cea mai eficienta metoda de a a-ti creste baza de clienti. Mai mult, in ziua de azi exista platforme care... mai mult
Marti, 20 Februarie 2018, ora 14:41
E foarte comod sa navighezi pe Internet, sa gasesti lucrurile care-ti plac si sa le cumperi cu cateva click-uri, iar apoi sa le primesti acasa sau la birou. Tocmai pentru ca romanii au prins gustul cumparaturilor online, 2016 va fi anul in care comertul pe Net va depasi granita de 6 miliarde de lei si va ajunge la un nivel istoric.
Potrivit datelor analizate de specialistii KeysFin, care ofera informatii financiare despre firmele din tara noastra, cifra de afaceri din e-commerce-ul romanesc a crescut in ultimii ani, de la 1,68 miliarde de lei in 2011, la 5,47 miliarde de lei in 2015.
Cea mai semnificativa evolutie a fost marcata intre 2014 si 2015, cand business-ul din acest sector a avansat cu peste 2 miliarde de lei, potrivit analizei remise marti Ziare.com.
Cresterea afacerilor a venit pe fondul dezvoltarii spectaculoase a serviciilor de comert online, asigurate in prezent de peste 5.300 de firme, cu peste 2.600 mai multe decat in urma cu 5 ani.
Statisticile KeysFin ...citeste mai departe despre "De sarbatori, invadam mall-urile virtuale: Va fi un an record pentru comertul online" pe Ziare.com mai mult
Marti, 06 Decembrie 2016, ora 16:35
15 magazine stradale se inchid in fiecare zi in Marea Britanie, in locul acestora aparand peste noapte cabinete medicale, birouri ale agentiilor imobiliare sau tutungerii.
Magazinele de moda trec printr-o criza in insula, dupa cum relateaza The Guardian, iar analistii de piata din Regatul Unit cred ca tendinta va persista, publicul cumparator fiind din ce in ce mai orientat spre comertul online.
Absenta retailerilor de pe arterele comerciale din orasele britanice incepe sa devina sesizabila cu ochiul liber, dupa cum arata o analiza efectuata de companiile Local Data si Pricewaterhouse Cooper.
Lantul de magazine BHS a intrat in faliment, inchizand toate cele 164 de magazine detinute in regat, in vreme ce Gap a anuntat retragerea brandului Banana Republic din Marea Britanie.
Pentru retailerii din fashion care detin magazine fizice, piata britanica se transforma intr-un peisaj de cosmar: migratia clientilor catre online, reducerea cheltuielilor pe imbracaminte, incaltaminte si accesorii cu 700 de lire in medie si numarul mare de magazine pun mari probleme investitorilor.
"Este cea mai dura piata de retail din ce am vazut pana acum. Si asta inca nu-i nimic, de la anul va fi si mai rau. Sunt deja prea multe magazine si magazine online.
Zicala 'deschide un magazin si clientii vor aparea singuri' e valabila doar in visele copiilor mici, in afaceri, lucrurile nu stau deloc asa", considera Richard Hyman, analist pe piata de retail din Marea Britanie.
Spusele... mai mult
Miercuri, 26 Octombrie 2016, ora 10:20
TeCOMM, unul dintre cele mai mari evenimente de ecommerce din tara, ajunge in Bucuresti in perioada 7-8 mai, la Hotel Crowne Plaza din Bucuresti. "Ecommerce" va fi cuvantul de ordine, analizat din toate unghiurile in cele doua zile ale conferintei, in care specialisti in comertul online vor veni cu solutii practice si idei inovative pentru afacerile online.
Participantii vor avea sansa sa afle tendintele 2015 in ecommerce, modele de business, modalitati de finantare, optimizare si eficientizare a costurilor, workshopuri tehnice din comertul online, toate acestea de la unii dintre cei mai importanti specialisti internationali in vanzari online din Marea Britanie, Germania, Polonia, Rusia, Cehia si Olanda.
TeCOMM in cifre
150 de speakeri si 1200 de participanti sunt cifrele care caracterizeaza ceea ce a insemnat experienta TeCOMM in primele 5 editii. Prin prima editie din Bucuresti, TeCOMM ajunge acum in patru orase importante din tara: Bucuresti, Cluj-Napoca (29-30 octombrie 2015, editia a 5-a), Timisoara (23 aprilie 2015, editia 1) si Iasi (6 noiembrie 2015, editia a 2-a).
In cadrul TeCOMM vor mai avea loc doua evenimente conexe care ofera workshopuri nisate: MarkDay, dedicat specialistilor in marketing si RoMagento, adresat dezvoltatorilor de magazine online.
Mai multe informatii despre conferinta pot fi gasite pe www.tecomm.ro. mai mult
Luni, 16 Februarie 2015, ora 15:23
Evenimentele Meet Magento, axate pe comertul online, platforma si ecosistemul Magento la nivel de tara, debuteaza in Romania pe 13 septembrie la Cluj-Napoca, orasul considerat pol national de crestere in acest domeniu.
Pentru prima editie a evenimentului din Romania, organizatorii au pregatit un expo zone generos pentru furnizorii de servicii si o conferinta generala urmata de doua trackuri specializate pentru participanti, unul tehnic, dedicat cu precadere dezvoltatorilor Magento dar si unul business, dedicat proprietarilor de magazine, oamenilor de marketing si furnizorilor de servicii.
"Cifrele impresionante ale comertului online in Romania dar si coplesitoarea impunere a platformei Magento printre dezvoltatorii locali ne-au convins de faptul ca romanii merita si vor aprecia un eveniment ce ii va apropia si mai mult de conceptele si valorile puternice ale comunitatii Magento", a declarat Vlad Stanescu, CEO al MindMagnet, compania ce organizeaza evenimentul.
Evenimentele Meet Magento sunt orientate catre afaceri si ajuta actorii din comunitatea Magento sa se infiltreze pe pietele lor, sa interactioneze si sa schimbe idei care ii vor ajuta sa devina mai agili intr-o piata competitiva, in continua schimbare.
Meet Magento Romania 2014 va avea loc in data de 13 septembrie, la Grand Hotel Napoca, Cluj-Napoca. mai mult
Miercuri, 06 August 2014, ora 16:50
Radu Vilceanu, CEO ContentSpeed, este unul dintre cei mai cunoscuti si respectati antreprenori din industria comertului electronic din Romania. Totul a pornit de la o discutie cu tatal sau, iar in 2013 ideea sa aducea o cifra de afaceri de 600.000 de euro.
Si creste cu 50% in 2014, promite antreprenorul. Mai mult, isi asuma o misiune in businessul autohton: "Misiunea mea in business a fost si ramane cresterea comertului electronic", spune tanarul antreprenor.
"De la parintii mei am invatat ce inseamna start-up-ul si antreprenoriatul in Romania. Ulterior am inceput sa urmaresc cu interes evolutia antreprenorilor din marile companii de profil international", spune Vilceanu, pentru Business24.
Acum alaturi de tatal sau isi petrece cele mai relaxante momente, la "o partida de tenis", iar ziua de 1 mai si-o va petrece in Vama Veche, dar nu neaparat la plaja, ci la inaugurarea Campaning Sandalandala organizata de Zorile Store.
Proiecte de succes marca Radu Vilceanu
Prima platfoma dezvoltata de Radu Vilceanu a fost platforma Shop dedicata creerii magazinelor online si comercializarii produselor in regim B2C.
Ulterior - la solicitarea mediului de afaceri - a fost creata cea de-a doua platforma - Portal B2B - dedicat magazinelor online care vand exclusiv in regim de persoane juridice.
Cel de-al treilea produs dedicat pietei din Romania este eDistribution - o platforma care permite tuturor proprietarilor de magazine online sa recomercializeze produsele... mai mult
Sambata, 12 Aprilie 2014, ora 00:00
eMenatwork.ro, magazin online pentru materiale de constructii si amenajari, parte a grupului de firme Menatwork, si-a bugetat pentru 2014 afaceri in crestere cu 50% si investitii de peste 200.000 de euro.
Cresterea estimata se bazeaza pe experienta celor trei ani de activitate, pe tendinta de crestere a comertului online, dar si pe planurile de dezvoltare ale companiei pentru anul in curs.
"Afacerile companiei in primul trimestru al acestui an echivaleaza cu cele din primul semestru al anului trecut. Acest aspect impreuna cu experienta acumulata in cei trei ani si strategia de dezvoltare si investitii pentru anul in curs, reprezinta principalii factori care vor genera anul acesta o crestere a afacerilor eMenatwork de aproximativ 50 de procente", a declarat Oliviu Vasilescu, C.O.O. Emenatwork.
Investitiile vizeaza dezvoltarea platformei, tehnic, logistic si comercial
Investitiile companiei pentru 2014 vizeaza dezvoltarea platformei online, din punct de vedere tehnic, logistic si comercial.
"Pȃna la sfȃrsitul anului vom lansa versiunea 3.0, ce va avea ca puncte principale, integrarea aplicatiei ecommerce cu ERP-ul companiei, dezvoltarea aplicatiilor de livrare si tracking si poate cel mai important: imbunatatirea sistemului de ofertare. Cu siguranta vom investi si in componenta logistica a businessului, extinzand propriul parc auto", a spus Vasilescu.
Strategia de dezvoltare de parteneriate strategice cu furnizorii importanti ai bransei continua si... mai mult
Joi, 03 Aprilie 2014, ora 16:35
Comertul online cu bunuri intre marile economii ale lumii va creste de trei ori in urmatorii cinci ani, datorita numarului tot mai ridicat de clienti si campaniilor internationale desfasurate de retaileri, potrivit rezultatelor unui studiu dat publicitatii de PayPal, divizie a eBay.
Comertul international pe internet intre SUA, China, Germania, Marea Britanie, Australia si Brazilia va urca de la 105 miliarde de dolari in acest an la 307 miliarde de dolari in 2018, releva un studiu realizat de Nielsen pentru PayPal, transmite Bloomberg.
Principalele categorii de produse dupa cifra de afaceri vor fi imbracamintea, incaltamintea si accesoriile vestimentare, urmate de produsele de sanatate si infrumusetare si electronice, potrivit raportului.
eBay, cea mai mare piata de comert online din lume, cauta sa se extinda pe plan international, mai ales pe pietele emergente, unde potentialul de crestere este mai ridicat fata de economiile dezvoltate.
China, prioritate pentru PayPal
Aproximativ un sfert din veniturile eBay si peste jumatate din afacerile PayPal au fost generate anul trecut de operatiuni din afara SUA.
PayPal se concentreaza in special pe China, potrivit presedintelui companie, David Marcus.
"Daca analizam oportunitatile din China, vedem ca exista 40 de milioane de firme mici dintre care numai 5 milioane exporta bunuri prin intermediul internetului. Deci exista un potential enorm de crestere", a afirmat Marcus intr-un interviu acordat Bloomberg.... mai mult
Marti, 23 Iulie 2013, ora 11:43