Radu Timis, omul de afaceri din spatele Cris-Tim, a investit recent peste 1,5 milioane de euro intr-o ferma de vaci. Recomanda agricultura si tinerilor antreprenori, considerand-o o afacere a viitorului, in contextul crizei alimentare mondiale, care ne pandeste.
Omul de afaceri crede ca succesul unei afaceri in agricultura sta in tehnologizare si modernizare, dar recunoaste ca amortizarea investitiei se face intr-un termen mai lung in acest domeniu.
Asadar, cei 1,5 milioane de euro s-au dus pe tehnologii care sa ofere celor 186 de animale din ferma de vaci de la Boldesti-Scaieni, o calitate a vietii sporita, dar si pentru a reduce cat mai mult cu putinta necesarul de personal pentru ingrijirea animalelor.
Insa mai pe larg, Radu Timis a relatat in cadrul unui interviu acordat Business24:
Ati anuntat o investitie de 1,55 milioane de euro in ferma de la Boldesti-Scaieni. In cat timp estimati ca v-ati putea amortiza investitia?
Cam la trei ani de zile putem sa spunem ca putem sa amortizam acesti bani. Depinde si de evolutia preturilor in piata, de capacitatea de cumparare. Contextul economic conteaza foarte mult. Inainte, business planurile se faceau pe termen mai lung, acum se fac pe un an si apoi se corecteaza mereu.
Deci, nu renuntati la afacerile cu mezeluri?
Nu, in nici un caz. Aceasta este o afacere de nisa, undeva la 4% va fi din business-ul nostru. Noi oricum faceam cultura de cereale, dar pe care o vindeam. Acum, sigur o parte din ce lucram... mai mult
Duminica, 20 Ianuarie 2013, ora 10:07
Radu Timis, patronul producatorului de mezeluri Cris-Tim, a renuntat intra pe piata lactatelor cu un nou brand - Mandruta, in urma unei investitii de 1,5 milioane de euro.
"Am demolat grajdurile pentru porci si am construit gradjuri pentru vaci, acum avem 500 de vaci cu lapte, o productie de 15.000 de litri si un efectiv de 20.000 de litri de lapte", a declarat Timis, pentru ZF Live.
Patronul Cris-Tim sustine ca anul trecut a fost unul foarte dificil, in care a reusit cu greu sa acopere cheltuielie. Din aceasta cauza, a renuntat la afacerea cu porci, de la ferma situata in Boldesti-Scaeni, judetul Prahova concentrandu-se catre fermele de vaci pentru lapte. Omul de afaceri nu a renuntat, insa, de tot la afacerea cu porci, care reprezinta 4% din valoarea afacerii grupului Cris-Tim.
"Anul trecut, in zona carnii, produsele s-au scumpit cu 22%, iar leul s-a devalorizat cu 8%. Piata nu a suportat, puterea de cumparare a fost mai mica, iar profitul nostru a disparut", explica Timis de ce a decis schimbarea planului de afaceri.
Pentru anul acesta, Timis mizeaza pe o crestere de 30%. De asemenea, una dintre tintele omului de afaceri este sa vanda lapte in propriile magazine. "Planul este sa ajungem sa vindem lapte in propriile magazine, la un pret de 2,5 lei/l".
Omul de afaceri a mai explicat ca diferenta mare dintre pretul laptului la producatori si cel vandut in magazine este data de mai multi factori: "O constanta este procesarea, apoi apar cheltuielil cu... mai mult
Vineri, 18 Ianuarie 2013, ora 11:22