Le vedem in tot mai multe locatii prin orice tip de localitati, de la cele mici pana la marile orase, semn ca reprezinta un business cu mare potential: este vorba despre magazinele care comercializeaza haine second hand, aduse de obicei din tari precum Anglia, Germania sau Italia, adica din tari mai dezvoltate. In multe cazuri este mica distanta dintre segmentul second hand si cel outlet, fiind magazine care imbina cele doua concepte, in zona preturilor mici.
Piata de produse fashion din Romania se dezvolta astfel nu numai pe segmentul de mall si magazine de brand stradale, ci inregistreaza ascensiuni semnificative si in categoria economica, second hand.
In ciuda cresterii veniturilor populatiei in ultimii ani, se constata o orientare a tot mai multor persoane spre astfel de variante practice, inclusiv in sfera second hand.
Conceptul functioneaza astfel nu numai in zonele cu potential economic scazut, ci si in marile orase, unde consumatorii apreciaza raportul calitate / pret foarte bun, dorind sa profite de imbracaminte si incaltaminte de calitate, la costuri foarte reduse.
Tot mai multi antreprenori se orienteaza spre acest domeniu cu haine second hand - outlet, insa succesul nu este determinat numai de pozitionarea magazinului si de politica de marketing, ci mai ales de calitatea produselor.
Clientii ocazionali pot deveni clienti fideli si chiar agenti de marketing (promovare organica, naturala) daca identifica un magazin second hand cu haine de buna... mai mult
Luni, 25 Noiembrie 2019, ora 15:29
Intr-o perioada de criza economica, cand efectele inca se resimt, unele afaceri prospera. Vanzarea hainelor second-hand s-a transformat intr-un business profitabil in tari dezvoltate precum Germania sau Marea Britanie.
Oamenii isi vand lucrurile pe care nu le mai folosesc unor organizatii care le sorteaza si apoi le vand in intreaga lume, in functie de cerere, potrivit Deutsche Welle
"Oamenii vor sa plateasca pentru hainele folosite, nu accepta sa le primeasca gratuit, este o chestiune de demnitate, chiar si in Africa", potrivit lui Andreas Voget, manager FairWertung, o organizatie caritabila din Germania.
Potrivit acestuia, oamenii sunt dispusi sa cheltuiasca o mica parte din bugetul lor limitat pentru a-si alege singuri hainele de buna calitate, fiind ele chiar si la mana a doua. Lucrurile care nu sunt in stare destul de buna sunt transformate in carpe sau sunt folosite ca material pentru protectia saltelelor sau a scaunelor din masina.
Calitatea, la un pret bun
Acesta principalul motiv pentru care africanii cumpara haine importate din Europa sau America de Nord. S-a constatat ca europenii prefera brandurile cunoscute, care odata uzate pleaca in tari subdezvoltate si sunt vandute la mana a doua. Nici macar imbracamintea realizata de producatorii aiutohtoni si nici cea importata din China nu poate concura cu hainele second-hand primite din tari precum Germania sau Anglia.
Iar oamenii nu au nevoie de bani pentru a cumpara haine de firme. Din cauza... mai mult
Luni, 09 Aprilie 2012, ora 19:16