Una dintre cele doua piste ale Aeroportului Otopeni ar putea fi inchisa, din cauza unor lucrari de reparatii, chiar in perioada in care zeci de mii de suporteri straini vor sosi in tara noastra pentru meciurile EURO 2020.
Compania Nationala de Aeroporturi Bucuresti (CNAB) SA a lansat, zilele trecute, o licitatie pentru a gasi constructorul care sa repare si sa modernizeze Pista 2 de aterizare si decolare a aeroportului Henri Coanda (fostul Otopeni - n.red.) . Aceasta - lunga de 3.500 de metri - a mai fost reparata in anii din urma. Lucrarile au fost, insa, facute de mantuiala, asa ca acum este nevoie de noi interventii.
Potrivit documentatiei de atribuire care poate fi consultata online, CNAB asteapta pana pe data de 3 aprilie ofertele constructorilor care - contra sumei de 110.286.521 de lei - sunt dispusi sa modernizeze pista intr-o perioada de 14 luni.
Per total, e o veste buna ca aceasta pista urmeaza sa fie modernizata, in sfarsit. Intrebarea este: se vor termina lucrarile la timp, astfel incat Aeroportul Henri Coanda sa aiba disponibile ambele piste in perioada iunie-iulie 2020, atunci cand zeci de mii de suporteri vor sosi, pe calea aerului, in Capitala, pentru cele 4 meciuri ale Campionatului European de Fotbal care se vor desfasura in Romania? E greu de spus.
CNAB SA incearca sa urgenteze modernizarea. In acest sens, potrivit documentatiei de atribuire, Compania nu ii va incredita lucrarile constructorului care se angajeaza sa le faca la cel mai mic... mai mult
Joi, 28 Februarie 2019, ora 12:52
Gheorghe Popescu, consilier al premierului pentru Euro-2020, a declarat, marti, ca autorizatia de constructie pentru linia de cale ferata Gara de Nord - Aeroportul International Otopeni este aproape de a fi emisa. Fostul fotbalist spune ca linia va fi gata la timp, iar trenul va parcurge traseul in 16 minute. "Ne facem de mare ras, ne facem de bascalie" daca nu va fi gata, a adaugat Popescu.
"Nu stiu daca s-a obtinut, dar suntem foarte aproape cu obtinerea autorizatiei de constructie. Pe durata anului care a inceput, aproape se vor finaliza lucrarile. Lucrarile vor dura opt luni.
Exista si proiectul, exista si traseul. Va fi suprateran. Trebuie sa mergem la EURO pe calea ferata, sa fie gata in mai 2020. Trebuie sa avem mai multe posibilitati de a scoate oamenii din aeroport si de a-i duce catre Bucuresti.
Ne facem de mare ras, nu de ras (daca nu e gata - n.red.), de bascalie ne facem. Primaria Capitalei este pregatita cu autobuze, exista un plan de mobilitate. Nu stim ce echipe vor veni la Bucuresti, dar noi trebuie sa fim pregatiti pentru scenariul cel mai negativ sau cel mai pretentios din punct de vedere al suporterilor care vor veni la Bucuresti.
Cand ei isi vor lua bagajele si vor iesi in sala de asteptare, vor dori sa gaseasca aceeasi infrastructura ca in tara lor, tren, metrou - nu-l avem, ca nu toate aeroporturile il au, putine au si metrou - autobuze.
Daca vom face calea ferata, ne vom prezenta foarte bine din punct de vedere al transportului. Vor... mai mult
Miercuri, 09 Ianuarie 2019, ora 07:58
Gheorghe Popescu, consilier al premierului pentru Euro-2020, a declarat, marti, ca autorizatia de constructie pentru linia de cale ferata Gara de Nord - Aeroportul International Otopeni este aproape de a fi emisa. Fostul fotbalist spune ca linia va fi gata la timp, iar trenul va parcurge traseul in 16 minute. "Ne facem de mare ras, ne facem de bascalie" daca nu va fi gata, a adaugat Popescu.
"Nu stiu daca s-a obtinut, dar suntem foarte aproape cu obtinerea autorizatiei de constructie. Pe durata anului care a inceput, aproape se vor finaliza lucrarile. Lucrarile vor dura opt luni.
Exista si proiectul, exista si traseul. Va fi suprateran. Trebuie sa mergem la EURO pe calea ferata, sa fie gata in mai 2020. Trebuie sa avem mai multe posibilitati de a scoate oamenii din aeroport si de a-i duce catre Bucuresti.
Ne facem de mare ras, nu de ras (daca nu e gata - n.red.), de bascalie ne facem. Primaria Capitalei este pregatita cu autobuze, exista un plan de mobilitate. Nu stim ce echipe vor veni la Bucuresti, dar noi trebuie sa fim pregatiti pentru scenariul cel mai negativ sau cel mai pretentios din punct de vedere al suporterilor care vor veni la Bucuresti.
Cand ei isi vor lua bagajele si vor iesi in sala de asteptare, vor dori sa gaseasca aceeasi infrastructura ca in tara lor, tren, metrou - nu-l avem, ca nu toate aeroporturile il au, putine au si metrou - autobuze.
Daca vom face calea ferata, ne vom prezenta foarte bine din punct de vedere al transportului. Vor... mai mult
Miercuri, 09 Ianuarie 2019, ora 07:58