Vanzarile Sony au crescut cu 13% in trimestrul incheiat la 30 iunie, la 17 miliarde de dolari, iar profitul producatorului japonez de electronice a depasit estimarile analistilor, datorita reducerii costurilor, noilor smartphone-uri lansate si deprecierii yenului.
Profitul net al Sony a fost de 35 milioane de dolari in primul trimestru al anului fiscal 2013-2014, fata de o pierdere de aproximativ 260 milioane de dolari in perioada corespunzatoare din 2012, potrivit unui comunicat transmis joi de grup.
Sony si-a majorat cu 5,3% prognoza privind veniturile pentru anul fiscal 2013-2014, anticipand noi efecte pozitive datorate deprecierii yenului, insa a redus estimarile referitor la vanzarile de televizoare si camere digitale, transmite Bloomberg.
Ce planuri mai are Sony pentru 2013
Compania va lansa in acest an consola de jocuri video PlayStation 4, sperand la cresterea profitabilitatii in contextul concurentei dure de pe pietele televizoarelor, smartphone-urilor si tabletelor.
Actiunile Sony au urcat joi la Tokyo cu 1,7% si s-au dublat ca valoare de la inceputul acestui an.
Fondul de investitii Third Point LLC, care controleaza apoximativ 6,9% din actiunile Sony, cere companiei sa vanda pana la 20% din activele in domeniul de entertainment intr-o oferta publica initiala, pentru a imbunatati performantele companiei si pentru a atrage finantare in vederea revigorarii afacerilor cu electronice.
Conducerea Sony a obiectat fata de propunerea Third Point LLC... mai mult
Joi, 01 August 2013, ora 12:08
Pretul actiunilor Panasonic a avut cea mai buna evolutie luni, la bursa din Tokyo, in peste 38 de ani de tranzactionare, pe fondul rezultatelor financiare din ultimul trimestru al lui 2012, in care compania a inregistrat un profit neasteptat.
Compania a anuntat pentru T4 din 2012 un profit de 61 de miliarde de yeni (aproximativ 658 de milioane de dolari), in timp ce analistii estimasera pierderi de 17 miliarde de yeni. Ca urmare, pretul actiunilor au crescut cu 17%, pana la 692 de yeni/ actiune, anunta Bloomberg.
Panasonic este cel de-al doilea producator de televizoare ca marime din Japonia si a reusit aceasta performanta pe fondul deprecierii yenului, disponibilizarilor si vanzarilor de active.
Si pretul actiunilor Sony si Sharp, aflate pe primul si, respectiv, pe cel de-al treilea loc la productia japoneza de televizoare, a crescut.
Sharp a anuntat deja primul profit operational din ultimele cinci trimestre, iar Sony urmeaza sa faca publice rezultatele sale financiare pe 7 februarie. mai mult
Luni, 04 Februarie 2013, ora 15:50
Sony, cel mai mare exportator de produse electronice din Japonia, a scazut estimarile privind profitul anual, pe fondul diminuarii cererii, in timp ce aprecierea yenului erodeaza castigurile din afara tarii.
Venitul net ar putea fi de 255 milioane de dolari la sfarsitul anului fiscal ce se incheie pe data de 31 martie, au spus oficialii Sony, care estimasera initial 385 milioane de dolari pentru mai, potrivit Bloomberg.
Actiunile Sony se afla la cel mai scazut nivel din ultimii 30 de ani, dupa aprecierea yenului, incetinirea cresterii economice globale si orientarea consumatorilor catre produsele Apple si Samsung.
Kazuo Hirai, CEO al companiei Sony, vrea sa restructureze segmentul neprofitabil al televizoarelor, concediind 10 mii de persoane si promitand sa aduca compania pe profit prin dezvoltarea segmentului de jocuri, imagini digitale si dispozitive mobile.
Sony va concedia 10.000 de angajati, adica 6% din personal
"Investitorii vor sa vada semne, privind scaderea pierderilor companiei Sony pe segmentul televizoarelor si telefoanelor mobile", a spus Yasuo Nakane, analist la Deutsche Bank AG. O revenire a segmentului de televizoare nu este prea probabila in anul fiscal actual, tinand cont si de faptul ca Sony a redus numarul de modele.
Sony a raportat o pierdere de 315 milioane de dolari pentru primul trimestru al acestui an, comparativ cu estimarile analistilor de 158 milioane de dolari.
Producatorul japonez de electronice a redus tinta de vanzari... mai mult
Joi, 02 August 2012, ora 10:47
Sony a anuntat rezultate financiare dezamagitoare in ultimul an, compania fiind afectata de scaderea vanzarilor de televizoare. Conducerea corporatiei nipone este insa optimista si promite o intoarcere pe profit pana la finalul anului.
Sony a anuntat pierderi de 5,74 miliarde de dolari pentru ultimele 12 luni incheiate la finalul lunii martie. Creatorul consolelor PlayStation estimeaza o trecere pe profit pana sfarsitul urmatorului an. Estimarile companiei indica un profit operational de 2,26 miliarde de dolari, in timp ce analistii intervievati de Bloomberg prezic un profit mediu de 2,17 miliarde dolari, citeaza Reuters.
In ceea ce priveste pierderile operationale, Sony a raportat o cifra de 840 milioane de dolari, sub estimarile celor 17 analisti, care se asteptau la pierderi de 1,19 miliarde dolari.
Impovarata de pierderile suferite in sectorul de televizoare si din cauza competitiei serioase pe segmentul de telefoane mobile, mai ales de rivalii de la Apple si Samsung, Sony se chinuie sa faca profit.
Sub conducerea noului director executiv, Kazuo Hirai, Sony a inceput sa taie din costuri si sa reduca numarul de angajati in efortul de a readuce pe drumul cel bun segmentul de televizoare. Pentru moment, Hirai cauta metode pentru a face televizoarele Sony mai competitive, insa el se concentreaza si pe camerele foto si video, consolele de jocuri si smartphone-uri, pentru a impulsiona cresterea vanzarilor.
De la inceputul anului, actiunile Sony au fost... mai mult
Joi, 10 Mai 2012, ora 18:50
Sony Corp a inregistrat o pierdere neta anuala record, de 6,4 miliarde de dolari, dublul pierderii nete anuale inregistrate cu un an in urma. Sony a intrat in al patrulea an marcat de pierderi.
In incercarea de a-i linisit pe investitori, reprezentantii gigantului japonez de electronice au declarat ca veniturile companiei vor reveni pe linia de plutire, pana in martie 2013, cand compania ar putea inregistra un profit operational de 180 miliarde de yeni (2,2 miliarde de dolari), scrie Reuters.
Compania Sony, care va taia 6% din forta sa de munca la nivel global - 10.000 de locuri de munca - a fost afectata de cererea slaba pentru televizoare, cerere inlocuita de consumatori cu dorinta de gadget-uri inovatoare, produse de companii precum Apple sau Samsung Electronics.
Cazul Sony nu este singular, ci se incadreaza in pierderile pe care le inregistreaza industria japoneza de electronice. Spre exemplu, producatorul de ecrane LCD Sharp Corp a raportat marti pierderi nete de 380 de miliarde de yeni (4,67 miliarde de dolari), de la pierderi de 290 de miliarde de yeni inregistrate in anul precedent.
Kazuo Hirai, care a preluat functia de CEO Sony in aceasta luna, a declarat ca este pregatit sa ia masuri "dureroase" pentru a revigora compania, si nu va ezita sa reduca sau sa retraga complet afacerile unde Sony merge prost.
Oficialul Sony, cunoscut pentru revitalizarea PlayStation, prin intermediul reducerii agresive a costurilor, a promis ca va revigora business-ul... mai mult
Marti, 10 Aprilie 2012, ora 18:28
Sony va reduce costurile in activitatea de televiziune si in lantul de aprovizionare, intrucat compania se confrunta cu pierderi importante in cel de-al patrulea trimestru.
"Durerea se poate manifesta in multe feluri. Vom lua decizii dificile de concedieri pentru a reduce costurile", a declarat CEO-ul Kazuo Hirai, potrivit Bloomberg.
Hirai, care il va inlocui pe Howard Stringer in functia de presedinte al companiei de la 1 aprilie, a declarat ca Sony, care era trendsetter la capitolul televizoare in anii '80, astazi pierde multi bani in industria de televizoare, intrucat publicul s-a reprofilat pe dispozitive Samsung si Apple.
Sony va investi in noile tehnologii si isi va imbunatati afacerea cu jocuri PlayStation.
"Compania va fi nevoita sa reduca locurile de munca in cazul in care va pierde ota de piata detinuta in industria de televizoare", a mai precizat viitorul CEO.
Numarul de angajati Sony a scazut cu 6,8% pana la 168.200 in martie 2011, de la 180.500 cati inregistra in 2008. Compania Sony, care valora cu cativa ani in urma 100 de miliarde de dolari, astazi valoreaza doar 20 de miliarde, potrivit Bloomberg.
Actiunile Sony au crescut miercuri cu 0,1% la 1,544 yeni pe bursa din Tokio. mai mult
Joi, 09 Februarie 2012, ora 22:55
Sony a anuntat ca va renunta la contractul de tip joint venture pentru LCD-uri semnat cu Samsung, vanzandu-si actiunile pentru 940 de milioane de dolari, catre Samsung Electronics.
Sony detinea 50% dintre actiunile intreprinderii pentru LCD, infiintata in 2004 impreuna cu Samsung, pentru a asigura aprovizionarea Sony pentru televizoare cu ecran plat, scrie Reuters.
Intreprinderea de tip joint venture si-a vazut redus capitalul cu 15% in luna iulie iar surse din industrie au afirmat ca Sony cauta o iesire din aceasta afacere, cu scopul de a cauta surse mai ieftine pentru televizoarele sale cu ecran plat.
In noiembrie, Sony a anuntat ca se asteapta la pierderi financiare pana in martie 2012, numai in ceea ce priveste unitatea sa de televizoare estimandu-se pierderi de 2,2 miliarde de dolari din cauza scaderii cererii si a cresterii yenului.
La acel moment, Sony a declarat ca va restructura sectia de achizitionare de dispozitive LCD, dar nu a facut niciun comentariu referitor la contractul sau joint venture cu Samsung.
Analistii sunt de parere ca piata de televizoare LCD, evaluata la 100 de miliarde de dolari, a atins apogeul anul trecut si se va reduce cu 3-4% anual.
In aprilie anul curent, reprezentantii Sony au declarat ca nu vor realiza separat un contract de tip venture cu Sharp, iar in octombrie au semnalat ca vor sa se concentreze pe piata de mobile, afirmand intentia de a prelua controlul asupra unei alte afaceri de tip joint venture, cu Ericsson,... mai mult
Luni, 26 Decembrie 2011, ora 10:30
Sony si Fujifilm ar putea cumpara o mare parte din actiunile Olympus in valoare de aproximativ 1,28 milarde de dolari. Panasonic Corp, ar putea, de asemenea, sa cumpere actiunile Olympus, insa detaliile noii emisiuni de actiuni urmeaza sa fie finalizate in ianuarie 2012.
Raportul vine imediat dupa avertismentul dat de unul dintre actionarii principali ai producatorului de camere foto si lentile ca boardul patat de scandal ar putea incerca sa restranga controlul prim emisiunea de noi actiuni pentru a restrange puterea actionarilor actuali, scrie Yahoo! News.
Una dintre cele mai mari pierderi inregistrate de Olympus a fost de 414 milioane de dolari din aprilie pana in septembrie, desi segmentul sau de endoscoape de diagnostic, care detine 70% din piata globala, ramane un segment care a atras in continuare bani.
Potrivit publicatiei Nikkei, Olympus ar fi luat in considerare emisiunea de actiuni preferentiale care sa nu presupuna si drepturi de vot, desi ele ar putea fi eventual convertite in actiuni normale.
Olympus sustine ca nu a luat nicio decizie despre obtinerea de capital si ca ar lua in considerare toate optiunile pe masura ce inainteaza cu reformele manageriale.
Sony si Fujifilm au refuzat sa comenteze.
Vestea vine in beneficiul actiunilor Olympus
"Unii oameni observa in mod clar ca acest lucru se va adauga activelor nete, va contribui la sanatatea financiara a companiei si va creste valoarea companiei", a declarat Masayoshi Okamoto, reprezentant... mai mult
Marti, 20 Decembrie 2011, ora 12:30
Sony va lansa un nou concept de televizor, total diferit de ce gasim in acest moment pe piata, spune CEO-ul companiei, Howard Stringer. Sony a lucrat la acest proiect timp de cinci ani iar acum este gata sa il prezinte publicului.
Mai mult, Sony este pregatit sa se confrunte cu televizoarele Apple, care ar fi putut fi concepute de Steve Jobs inainte de moartea sa, scrie The Wall Street Journal.
Producatorii de televizoare, impinsi de dorinta lor de a acapara cote cat mai mari din piata, au creat o piata extrem e competitiva. Astfel, Sony s-a vazut nevoit sa produca o noua generatie de televizoare care sa ii faca sa iasa in evidenta si sa permita impunerea de preturi premium, a declarat CEO-ul Sony.
Stringer a refuzat sa prezinte toate detaliile proiectului, insa a spus ca este implicat un sistem de R&D pentru a crea un alt fel de televizor.
"Nu am niciun dubiu ca liderul Apple, Steve Jobs, lucra si el la un proiect care urma sa schimbe complet ideea de televizor traditional", a declarat CEO-ul Sony.
El a continuat spunand ca, la urma urmei, asta este ceea ce toata lumea cauta. "Nu mai putem continua sa vindem televizoare ca pana acum. Fiercare televizor produs de noi toti ne face sa pierdem bani", a adaugat el.
Stringer nu subestimeaza capacitatea Apple de a iesi pe piata cu un concept inovator, insa a tinut sa sublinieze ca este, totusi, un proces dificil.
"Va dura o perioada pana vom face tranzitia la un nou concept de TV", a explicat el.
Sony are... mai mult
Vineri, 11 Noiembrie 2011, ora 12:48