Marii producatori auto muta concurenta pe segmentul low cost, pregatind mai multe lansari pentru perioada urmatoare, intr-o incercare de a recupera din pierderile incasate pe alte segmente.
De la noul Logan si pana la "reinvierea" Datsunului, activitatea principalilor jucatori se concentreaza pe masinile accesibile ca pret.
Fiat, Nissan, Renault si Volkswagen sunt principalii producatori care au anuntat in mod oficial ca iau in considerare lansarea unor masini cu un pret mai mic de 7.000 de euro.
Fiat s-a inspirat de la Dacia, care a avut succes cu modelele low-cost, iar directorul general al producatorului auto italian, Sergio Marchionne, recunoaste ca Fiat ar putea relua o idee aparuta in urma cu cinci ani, dar care a fost abandonata din cauza problemelor financiare ale italienilor.
"Ne gandim daca este loc pentru o marca la fel ca Dacia in universul Fiat. Daca vrem sa vindem masina la un pret sub 7.500 de euro, trebuie sa o construim in afara Europei. Altfel, nu am avea profit", a declarat Marchionne, CEO Fiat, citat de Mediafax.
In timp ce reprezentatii Fiat inca se gandesc daca sa lanseze o noua versiune low cost, Volkswagen a luat deja decizia. Germanii vor produce in China, incepand cu anul 2015, un model ieftin, care initial va fi disponibil doar pe aceasta piata.
In urma anuntului facut de reprezentantii Volkswagen, competitia cu modelele Dacia devine din ce in ce mai evidenta, mai ales ca urmatoarea piata vizata este cea din India, pe care... mai mult
Vineri, 15 Februarie 2013, ora 15:15
Criza de incredere instalata in Europa a determinat scaderi masive ale vanzarilor gigantilor auto Peugeot, Renault si Fiat. Inmatricularile la nivel european au scazut cu 1,4% pana la 1,04 milioane de autovehicule fata 10.6000 de unitati in 2010, potrivit Asociatiei Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), scrie Bloomberg.
Vanzarile in Italia si Spania, doua din cele mai mari piete europene, au scazut cu 5,5%, respectiv 6,7%.
Peugeot, Renault si Fiat au suferit din cauza expunerii la tarile europene cu performante scazute, cum ar fi Spania si Italia.
Analistii de pe piata se asteapta ca urmatorul Fiat Panda, care va iesi pe piata anul viitor, sa contribuie la cresterea volumului de vanzari.
La nivel european, vanzarile de autovehicule Peugeot au scazut cu 6,4%, in timp ce vanzarile de masini Fiat au scazut cu 10%. In ceea ce priveste Renault, inmatricularile au scazut cu 2,6% in intreaga Europa.
Vanzarile in Portugalia si Polonia au scazut de asemenea fata de anul trecut cu 41%, respective 17%. In Germania, cea mai puternica economie din Europa, vanzarile la automobile au scazut cu doar 0,6%.
Piata auto din UE s-a contractat in primele zece luni ale acestui an cu 1,2% dupa numarul inmatricularilor de autoturisme noi, la 11,126 milioane de unitati, de la 11,257 milioane in aceeasi perioada a anului trecut.
Si Romania a inregistrat in perioada ianuarie-octombrie o scadere de 9,8% a volumului inmatricularilor de automobile noi, la 63.723 de... mai mult
Miercuri, 16 Noiembrie 2011, ora 18:00
Constructorul de automobile Dacia isi reia productia, in ciuda unei noi scaderi a vanzarilor si in asteptarea planului roman de prima pentru casare, a declarat directorul general al grupului, citat de AFP."Vom relua activitatea luni si nu trebuie sa va asteptati la alt anunt imediat", a declarat pentru AFP directorul general francez Fourmont, facand referire la reluarea activitatii din 12 ianuarie care a fost urmata la doar cateva ore de un nou anunt de incetare a activitatii pentru 15 zile incepand cu 26 ianuarie. "Putin incurajati" de cifrele de vanzari din ianuarie pe piata locala, "aproximativ 1.900 de unitati fata de 6.600 in ianuarie 2008", cei de la Dacia asteapta metodele exacte ale primei de casare care "ar trebui sa intre in vigoare la inceputul lui martie". Acest plan prevede o prima de 3.800 de lei (aproximativ 900 de euro) pentru masinile care au cel putin 12 ani, bani pentru cumpararea unui automobil nou, mai putin poluant. In total, 6000 de automobile vor fi casate in 2009. "Sistemul romanesc este complex, bazat in special pe procentaje acordate pentru fiecare marca, si asteptam sa descoperim procentajul care ne-a fost alocat", a explicat Fourmont care urmeaza in egala masura masurile luate sau discutate in alte tari europene precum Germania, Spania si Italia. "Vom avea o viziune mai precisa la sfarsitul lunii. De aceea am fost prudent cand am spus ca trebuie sa asteptam primavara", a insistat Fourmont, facand referire la anuntul unor posibile... mai mult
Luni, 09 Februarie 2009, ora 11:25