Lipsa fortei de munca este o problema majora care se accentueaza in Romania, de la an la an, insa, intamplator sau nu, totul se petrece intr-un moment revolutionar pe piata muncii.
Acum avem sansa ca altcineva sa ocupe de aspectele neplacute ale multor job-uri: colegii roboti vin sa rezolve acele task-uri neplacute si repetitive, cu precizie fantastica, excluzand din start potentialul oricarei erori umane si permitandu-le celorlalti colegi sa exceleze in domeniul in care sunt pregatiti.
Iar colegii roboti nu sunt tocmai de domeniul SF-ului, in 2019.
Cristian Ignat construieste astfel de roboti in Romania, impreuna cu echipa sa de la Canopy si Aggranda.
"Un robot reprezinta intre 20 si 30% din costul unei persoane cu un venit mediu in Romania. Acest robot poate sa lucreze de 3-4 ori mai mult, tinand cont ca poate lucra noaptea si in weekend daca ii sunt programate sarcini", explica Cristian Ignat, intr-un interviu acordat Business24.
Cu toate acestea, robotii nu vin sa "fure" locurile de munca, ci dimpotriva, explica antreprenorul.
"Cred ca cel mai mare impact pe care il are un astfel de robot intr-o companie este ca isi face colegii fericiti", mai spune tanarul antreprenor.
Pentru inceput, spune-ne cateva cuvinte despre tine si experienta pe care o ai in lumea antreprenoriatului.
Am inceput cand eram in gimnaziu cu o revista creata de la zero de mine si cel mai bun prieten de-ai mei din copilarie. Vindeam revista in cartierul nostru. Chiar daca... mai mult
Joi, 21 Februarie 2019, ora 14:17
Ecosistemul de peste 50.000 de useri care genereaza lunar peste 50.000 vanzari online si 5 milioane de clickuri a fost mutat cu downtime zero, platforma inregistrand continuu tot traficul si toate tranzactiile.
Incepand cu data de 6 august 2016, toata activitatea 2Performant se desfasoara pe noua platforma, indiferent de tara sau moneda in care opereaza partenerii. Aceasta schimbare presupune un upgrade semnificativ al platformei din punct de vedere al functionalitatilor si serviciilor oferite, cu o investitie totala care se ridica la aproximativ 300.000 de euro.
Investitia a fost directionata in dezvoltarea tehnologiei proprietare, proces care a durat aproximativ 18 luni. Tehnologia care sta la baza platformei 2Performant este construita in Ruby on Rails, AngularJS, MongoDB, MySQL si este gazduita pe infrastructura Amazon Web Services.
Intreg portofoliul de 500 de advertiseri si 49.000 de afiliati al retelei de afiliere a fost mutat fara alte actiuni sau eforturi suplimentare din partea acestora.
Ce inseamna pentru piata din Romania trecerea la 2Performant
Dupa 8 ani de existenta, reteaua de afiliere are o platforma noua, moderna, adaptata pentru mobil, scalabila, care ofera o experienta superioara de utilizare si care functioneaza in regim self-service.
Pentru advertiseri (magazinele online), noua platforma inseamna:
- acces la afiliati internationali in cazul business-urilor care functioneaza si in afara Romaniei, ceea ce presupune posibilitatea de... mai mult
Joi, 18 August 2016, ora 14:08
2Parale, cea mai mare retea de afiliere din Romania, care include magazine precum Elefant, Orange, Avon, evoMAG, Noriel, Clickshop, Germanos, Libris, Cel, Somproduct, DeClub si Kurmann, a inregistrat peste 42.000 de tranzactii online in valoare de 15,5 milioane de lei, cu ocazia Black Friday 2015 (vineri - duminica).
37 tranzactii pe minut vineri, intre 00:00 si 01:00, prin 2Parale
In perioada 20 - 22 noiembrie 2015, numarul tranzactiilor realizate prin intermediul platformei 2Parale a crescut cu 31% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Vineri, in prima zi de Black Friday, numarul mediu de vanzari online s-a situat la 1.206 de tranzactii pe ora.
Cu ocazia Black Friday-ului din acest an, 2Parale a atins un record absolut al numarului de vanzari online generate intr-o singura ora. Astfel, vineri, intre orele 00:00 si 01:00, s-au inregistrat 2.197 de tranzactii, adica 37 de tranzactii pe minut.
"Anul acesta, in ziua de Black Friday, am generat pe ora cu 11% mai multe tranzactii online decat am generat, in medie, zilnic, in tot restul anului. Pentru a obtine aceste rezultate, ne-am pregatit foarte bine din punct de vedere tehnic - am avut un uptime de 100% al platformei, cu statistici oferite in timp real si 701 de feed-uri cu peste 3 milioane de produse actualizate in timp real.
Afiliatii nostri au trimis cu 69% mai mult trafic catre magazinele online participante la Black Friday fata de anul trecut, cu un numar total de peste 3.5 milioane de click-uri in... mai mult
Luni, 23 Noiembrie 2015, ora 16:02
Dorin Boerescu ne-a povestit despre primii pasi ai marketingului afiliat in Romania si cum a fost impresionat de sumele castigate din afiliere chiar inainte de a deveni CEO al 2Parale.
"Am fost fascinat sa vad in timp real ce vanzari genereaza publicitatea pe site-ul meu, iar faptul ca primeam un comision din vanzare mi s-a parut extrem de motivant", explica omul de afaceri.
A crezut cu tarie intr-un sistem promovat chiar de gigatnul Amazon, prin programul Amazon Partners, in 2009, si iata ca intuitia nu l-a inselat: 2Parale a rulat in 2014 peste 1,5 milioane de euro.
Iar pentru 2015 planurile sunt clare: crestere de 50% a cifrei de afaceri si performanta, puncteaza antreprenorul. Toate acestea, fara sa sacrifice vreun weekend sau pasiunea sa pentru tenis.
"Sunt fan Federer si Halep, ii urmaresc cu maxim interes la toate turneele importante, indiferent de fusul orar. (...) Desi joc tenis mai rar, o fac intotdeauna cu mare placere atunci cand reusesc", spune Dorin Boerescu, CEO 2Parale, intr-un interviu acordat Business24.
Povestiti-ne despre marketing-ul afiliat si despre primii pasi pe care i-ati facut in aceasta zona la inceput.
Ca domeniu, afilierea exista de mult timp, dar a inceput sa creasca in mod sustinut din 1996, cand Amazon si-a lansat propriul program de afiliere - Amazon Partners.
Ulterior, au aparut zeci de retele la nivel global si, in acest moment, exista zeci de mii de clienti (poate chiar sute de mii) care folosesc marketingul... mai mult
Sambata, 07 Martie 2015, ora 00:00
Un antreprenor roman a reusit sa ajunga de la un simplu angajat al unei agentii care livra "Mos Craciun la domiciliu" la conducerea unei firme profitabile de marketing.
Ziare.com prezinta traseul parcurs in afaceri de Dorin Boerescu, in prezent CEO la firma de marketing afiliat 2Parale, care a avut in 2013 o cifra de afaceri de 4,9 milioane de lei.
Care a fost primul job? La ce varsta v-ati angajat prima data? Cum vi s-a parut intrarea in noua etapa a vietii dvs?
La 19 ani m-am angajat agent de vanzari la o publicatie de anunturi - Telefax. Eram student si mi-a placut foarte mult independenta adusa de job, chiar daca nu am stat mult acolo.
Insa, la scurt timp dupa aceea, m-am angajat ca agent de vanzari la o agentie care livra "Mosi Craciun la domiciliu", unde am avut succes si am incheiat contracte de valori mai mari cu cateva firme si magazine care mi-au adus comisioane frumoase.
Citeste mai departe despre Romanul care a trecut de la "Mos Craciun la domiciliu" la o afacere profitabila in marketing - Interviu pe Ziare.com. mai mult
Joi, 26 Februarie 2015, ora 07:07
2Parale, cea mai mare retea de afiliere din Romania, a lansat aplicatia mobila Realtime2P, care permite accesul la informatii in timp real despre vanzarile realizate prin platforma, pentru mai bine de 330 de advertiseri. Realtime2P este prima aplicatie mobila de marketing afiliat din Romania.
Proiectul este dedicat, in primul rand, comunitatii afiliatilor si advertiserilor 2Parale, care isi pot personaliza experienta utilizarii aplicatiei prin activarea notificarilor pentru propriile comisioane si filtrarea acestora. De asemenea, aplicatia se adreseaza si celor care doresc sa ramana conectati, constant si in timp real, la dinamica tuturor conversiilor realizate in platforma. Afiliatii 2Parale au generat advertiserilor din retea vanzari in valoare totala de peste 24,8 milioane de euro si mai bine de 515.000 de lead-uri.
Lansata sub sloganul "Oriunde te afli, ia cu tine sunetul banilor!", aplicatia dezvoltata de 2Parale si semnata de Catalin Ilinca este un instrument de marketing afiliat care ofera accesul gratuit, in orice moment, la informatii despre vanzarile realizate in platforma 2Parale, generale si personale, precum si avantajul notificarilor sonore sau pe e-mail, care vor conecta orice utilizator la castiguri.
"Se spune ca banii nu au gust sau miros, dar cu siguranta sunetul lor este unul placut urechilor si portofelului. Aplicatia mobila Realtime2P a fost gandita ca un instrument util de marketing afiliat, care sa demonstreze transparenta actiunilor din... mai mult
Luni, 31 Martie 2014, ora 15:36
In perioada 11-12 februarie, cu doar cateva zile inainte de Valentine's Day, romanii au continuat sa plaseze comenzi in numar mare celor peste 300 de magazine online din 2Parale, contribuind astfel la o crestere cu pana la 50 % a vanzarilor.
In topul preferintelor cumparatorilor online s-au aflat bijuteriile, cosmeticele si produsele electronice&ingrijire personala, comparativ cu anii trecuti cand se achizitionau multe produse generale din categoria Cadouri, potrivit Mediafax.
Potrivit datelor celei mai mari retele de afiliere din Romania, au existat mai multe cautari pentru "cadouri barbati" versus "cadouri femei" (sursa Google AdWords Keyword Planner), comportament corelat si cu obiceiurile de cumparare ale femeilor, care se decid mai greu inainte de a achizitiona un produs.
In topul segmentelor cu cele mai mari evolutii la nivel de vanzari, comparativ cu 2013, se afla magazinele de cosmetice (+95%) si cele de bijuterii (+69%), a caror crestere deriva si din diversificarea ofertei, pe piata activand atat branduri mari, precum AVON si Yves Rocher, cat si magazine online de nisa, axate pe produse naturiste sau articole de argint. In top se afla si articolele vestimentare si de incaltaminte, ale caror vanzari s-au majorat cu peste 30%.
Produsele IT&C au fost cele mai alese pentru domni si, spre deosebire de 2013, mai multe electronice, categoria marcand o crestere anuala de peste o treime.
In multe situatii s-a observat diminuarea bugetului alocat pentru o... mai mult
Marti, 18 Februarie 2014, ora 14:57
Magazinele online din 2Parale - cea mai mare retea de afiliere din Romania - au inregistrat aproape 9.000 de vanzari prin afiliere si au atras peste 1 milion de click-uri numai in primele 12 ore ale zilei de 22 noiembrie, prima zi oficiala a fenomenului Black Friday 2013.
Vanzarile magazinelor online au intrat pe un trend ascendent inca de joi si au explodat in primele ore ale zilei de vineri, odata cu afisarea primelor promotii. In numai 12 ore, advertiserii din 2Parale au vandut de 7 ori mai mult decat in ziua anterioara, de joi. Despre evolutia vanzarilor de la momentul stirilor de seara puteti citi mai multe aici.
Cele mai cumparate produse au fost cele IT&C, de la tablete si laptop-uri la memorii, si electronicele, in contextul in care cele mai multe magazine cu reduceri au fost din acest domeniu. Cartile au inregistrat insa una dintre cele mai spectaculoase cresteri. In topul preferintelor de Black Friday sunt si hainele si incaltamintea, multe magazine online de fashion pregatind cele mai atractive promotii pentru vinerea de 29 noiembrie.
Anul acesta, campania de Black Friday a atras interesul unui numar mai mare de comercianti online, numai in 2Parale fiind peste 100 de magazine online cu oferte speciale, de la electronice si electrocasnice la fashion, cosmetice, carti, produse home&deco, asigurari si chiar alimente.
In 2012, prin 2Parale, cea mai mare retea de afiliere din Romania, s-au inregistrat de 15 ori mai multe vanzari de Black Friday decat... mai mult
Vineri, 22 Noiembrie 2013, ora 17:16
Mediafax Group anunta preluarea unui procent minoritar din actiunile 2Parale, prima si cea mai mare retea de afiliere din Romania, se arata intr-un comunicat dat publicitatii vineri.
Potrivit comunicatului, tranzactia ar urma sa se incheie pana la finele acestui an, urmand ca Mediafax Group sa preia procentele detinute de Stefan Iordache, COO Leo Burnett Group. Tranzactia va fi asistata de casa de avocatura Biris Goran, lider de piata in domeniul asistentei juridice in tranzactiile IT.
La runda de investitii participa si Sergiu Negut (partener Wanted Transformation, ex-Deputy CEO&Board member Regina Maria), care va deveni actionar minoritar si membru al board-ului. Dorin Boerescu va ramane in continuare CEO si cel mai important actionar.
"Ecommerce-ul este o directie strategica pentru Mediafax Group, este o componenta importanta a strategiei noastre de transformare dintr-o companie de media clasica intr-una adaptata timpurilor actuale. Succesul 2Parale in acoperirea pietei, eforturile lor in educarea partenerilor, atat magazine, cat si afiliati, precum si echipa de management ne-au convins sa ne alaturam si sa punem umarul la cresterea acestui business, a declarat Orlando Nicoara, director general Mediafax Group.
"Parteneriatul cu Mediafax este o etapa naturala in evolutia 2Parale, data fiind pozitia ambelor companii pe pietele pe care activeaza. Vom intensifica alaturi de ei eforturile de educare a pietei si de crestere a portofoliului, consolidandu-ne pozitia... mai mult
Vineri, 27 Septembrie 2013, ora 12:34