Piata de arta, incurajata de noile strategii de marketing, licitatii online, legaturi intre jucatorii de pe piata la nivel mondial, inregistreaza o premierea mondiala: China devine cea mai mare piata de arta in 2010.
"Noile strategii care se dezvolta pe piata artei (licitatii online, circulatia accelerata a informatiei, legaturile dintre jucatorii din piata la nivel global, deschiderea de noi piete etc.) tind sa incurajeze investitiile in acest sector, care nu mai este rezervat doar cunoscatorilor", a aratat Manuela Plapcianu, CEO Artmark, in cadrul unei conferinte organizate de Programul MBA Romano-Canadian, despre arta ca mijloc de investitie.
Plapcianu a adaugat ca ultimii ani au marcat o revolutie in geopolitica pietei de arta la nivel global. China a devenit cea mai mare piata de arta in 2010, cu o cota de piata de 39%, depasind pentru prima data Marea Britanie si Statele Unite. Varsta medie estimata a noului milionar chinez este de 39 de ani.
In Statele Unite, valoarea pietei de arta contemporana aproape s-a dublat in 2010 fata de 2009. Firmele care au generat cele mai bune rezultate in termeni de vanzari au fost Sotheby's, cu o crestere de 90% in 2010 fata de anul anterior, si Christie's, cu o crestere de 68% raportata la aceeasi perioada.
Topul celor mai valoroase lucrari vandute in 2011, in Romania, este format din: Locul 1. Nicolae Grigorescu, "Tarancuta odihnindu-se", 270.000 euro; Locul 2. Nicolae Grigorescu, " Ciobanas pe Valea Doftanei", 250.000 euro; Locul 3. Nicolae Grigorescu, " Tarancuta cu fuior pe cale", 250.000 euro.