Vezi ce schimb ar putea face Guvernul si ArcelorMittal

Vineri, 08 Iulie 2011, ora 00:29
1898 citiri
Vezi ce schimb ar putea face Guvernul si ArcelorMittal

Compania siderurgica ArcelorMittal ar putea da Guvernului zgura gratuit pentru constructia de drumuri si autostrazi, iar in schimbul materiei prime compania ar putea beneficia de o amanare a termenului limita de inchidere a haltei de zgura de la Galati, informeaza Mediafax.

Silvian Ionescu, seful Garzii Nationale de Mediu, aflat, joi, intr-o vizita pe platforma siderurgica de la Galati, a declarat ca Guvernul intentioneaza sa utilizeze gratuit zgura din haldele ArcelorMittal din Romania pentru constructia de drumuri si autostrazi, in schimbul careia ar putea obtine o pasuire a termenului limita de inchidere a haldei de zgura de la combinatul siderurgic din Galati, termen fixat in autorizatia integrata de mediu in anul 2014.

Potrivit sursei citate, in perioada urmatoare, reprezentantii combinatului de la Galati ar urma sa aiba o intalnire cu ministrul Mediului, Laszlo Borbely, si cu ministrul Turismului si Dezvoltarii Regionale, Elena Udrea, pentru a se stabili termenii unei intelegeri in acest sens.

"Ma aflu aici ca urmare a unei scrisori semnate de catre domnul ministru Laszlo Borbely catre conducerea combinatului, care a solicitat domnului Thierry Le Gall (n.r. - CEO al ArcelorMittal Galati) o intalnire.

La intalnire vor lua parte domnul Borbely, doamna ministru Elena Udrea si se refera la folosirea depozitului de zgura pentru constructia de drumuri in Romania.

Pentru asta va veni si doamna Udrea, pentru ca este vorba despre acel program national 10.000 de kilometri de drumuri.

In acest caz nu vorbim doar de depozitul de la Galati, ci si despre celelalte din tara care apartin ArcelorMittal", a declarat Silvian Ionescu la iesirea de pe platforma siderurgica de la Galati.

Ionescu a precizat ca se intentioneaza preluarea gratuita a materiei prime, dar ca, in schimb, ArcelorMittal Galati ar putea beneficia de o amanare a termenului de conformare in ce priveste inchiderea haldei de zgura.

"Pe baza acestui lucru vom putea sa avem argumentul si curajul sa mergem la Comisia Europeana si sa cerem deplasarea termenului de conformare pe mediu a haldei de zgura de la Galati din 2014 cativa ani mai incolo, ca sa putem utiliza aceasta zgura", a spus Ionescu.

Intrebat de ce s-a gasit abia acum aceasta solutie si de ce zgura nu a fost folosita de mai multa vreme pentru proiectele de infrastructura, Silvian Ionscu a sustinut ca zgura de la Galati este deja folosita pentru constructia noii autostrazi de la Cernavoda la Constanta, insa contra cost si ca ArcelorMittal nu a spus niciodata ca pune la dispozitia Guvernului Romaniei aceasta zgura.

"Dupa ce am produs-o cu sudoarea fruntii parintilor nostri, nu este cazul sa mai platim pentru ea inca o data. Foarte multa lume se gandea ca este zgura combinatului si sa o mai platim inca o data. O sa se puna la dispozitia statului roman.

La halda de zgura de la Mittal sunt doua firme (n.r. - subcontractori ai ArcelorMittal Galati) care scurma dupa deseuri de fier si muta halda din stanga in dreapta.

Exista o singura alta firma care exploateaza zgura ce este adusa apoi la autostrada de la Constanta cu patru euro pe tona. Nu are rost sa se continue acest sistem cand, in fapt, daca statul nu ia zgura de pomana, ArcelorMittal trebuie sa cheltuiasca bani pentru renaturarea zonei.

Dar daca statul ia zgura de pomana, poate sa mearga la Comisia Europeana cu capul sus si sa spuna ca, daca ArcelorMittal ne-a ajutat, atunci trebuie sa ii ajutam si noi pe ei si sa prelungim termenul de conformare", a sustinut coordonatorul Garzii Nationale de Mediu.

Silvian Ionescu a adaugat ca in halda de la Galati de gasesc 60 de milioane de tone de steril care se pot folosi in astfel de lucrari si ca pentru proiectele de constructie de drumuri si autostrazi ar urma sa se utilizeze 1,5 - 2 milioane de tone pe an.

Purtatorul de cuvant al ArcelorMittal Galati, Dorian Dumitrescu, a confirmat faptul ca a avut loc o intrevedere intre Silvian Ionescu si Thierry Le Gall si ca administratia este deschisa in ceea ce priveste colaborarea cu Guvernul pentru realizarea unor proiecte de infrastructura. 

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

Verdict oficial în cazului celei mai așteptate autostrăzi din România. Când va fi gata A7: „Nu avem emoții!”
Verdict oficial în cazului celei mai așteptate autostrăzi din România. Când va fi gata A7: „Nu avem emoții!”
Moldova încă este singura regiune din România fără autostrăzi, care să o „lege” de restul țării. Totuși, instituțiile responsabile pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere promit...
#arcelormittal, #autostrazi, #companie siderurgica, #constructie autostrazi, #drumuri, #halta zgura, #zgura , #stiri Arcelormittal