O multime dintre produsele aparute si dezvoltate in ultimul deceniu vor fi inlocuite, incepand cu 2010, de o noua gama bazata in primul rand pe eficienta, intr-o lume dominata de Internet, dar saracita de criza economica.
Drept urmare, produsele cu care ne-am obisnuit in ultimii 10 ani vor fi nevoite sa se transforme, sa fie imbunatatite sau sa dispara, potrivit SmartMoney.com.
Filmele pe DVDZilele DVD-ului sunt de acum numarate, dupa modelul vechilor casete video, iar tot mai multe lanturi de magazine isi inchid portile si se muta pe Internet sau dispar pentru totdeauna.
Locul acestora este luat de magazinele virtuale, ce permit descarcarea de pe Internet a filmelor preferate, la preturi mult mai mici decat cele practicate de comercianti la raft.
Serviciile de telefonie fixaVechile telefoane fixe au fost inlocuite cu variante moderne, fara fir, insa specialistii estimeaza ca
serviciile de telefonie fixa vor ajunge in curand la fel de demodate ca si telefoanele cu disc.
Telefonia mobila a adus in pragul inutilitatii serviciile clasice de telefonie fixa, iar concurenta acerba dintre comapaniile ce ofera servicii complete de telefonie, cablu si Internet continua sa scada preturile si chiar sa mute clasicul telefon de familie in portul USB al, de acum, clasicului computer de familie, prin aplicatii platite sau chiar gratuite, de genul Skype.
Hard disk-uri externeCei care aleg sa-si pastreze computerele personale pentru o perioada mai lunga de timp, sau pur si simplu au foarte multa informatie de stocat, puteau opta pana acum pentru achizitionarea unui hard disk extern, un suport incapator si detasabil, insa destul de costisitor.
Desi nu sunt inca amenintate cu scoaterea de pe piata, aceste dispozitive trebuie sa faca fata unei concurente foarte puternice din partea serviciilor online de stocare a datelor.
Super-telefoanele necunoscuteSuccesul de care s-au bucurat telefoanele
Apple sau BlackBerry i-a determinat si pe altii sa-si incerce norocul cu gadgeturi de ultima generatie similare celor deja consacrate.
Chiar daca pana acum preturile mai mici ale acestora au generat ceva vanzari,
smartphone-urile de duzina au ramas necunoscute, iar dezvoltatorii nu vor crea aplicatii si accesorii pentru acestea, concentrandu-se pe aparatele consacrate, care totalizeaza peste 65% din piata.
Camerele digitale compacteIn ultimii 10 ani
camerele foto digitale compacte s-au vandut ca painea calda, insa noul deceniu i-a gasit pe consumatori cu un apetit impresionat pentru aparatele foto SLR, cu obiectiv detasabil, produse de Nikon, Canon, Sony sau Olympus.
Desi sunt mai mari si mai scumpe, acestea realizeaza fotografii de o calitate mult superioara celei din gama compactelor. Mai mult, introducerea camerelor foto performante pe telefoanele mobile a transformat aparatele compacte in obiecte fara prea mare utilitate.
Abonamentele la presa scrisaUltimii ani nu au fost deloc profitabili pentru
presa scrisa, care continua sa piarda teren in fata Internetului. Ziarele, revistele si cartile pot fi gasite acum in format electronic, iar cele mai multe dintre ele sunt in continuare gratuite, in timp ce tirajele editiilor tiparite sunt tot mai mici, pe masura ce vanzarile de publicitate scad, iar consumatorii prefera comoditatea oferita de media online.
CD-urile cu muzicaPornind de la Napster si terminand cu iTunes, ultimul deceniu a fost catastrofal pentru vanzarile de CD-uri cu muzica.
Albumele pot fi descarcate acum de pe Internet, gratuit sau contra cost, iar tot mai multe magazine clasice sunt nevoite sa-si inchida portile, facand loc magazinelor virtuale, mai accesibile si mai ieftine.
Manuale scolare si cursuriDaca nu cumva au neaparata nevoie de un manual tiparit nou-nout, studentii se pot multumi cu o varianta la mana a doua sau cu cea electronica a acestuia.
Preturile mari ale manualelor au dat nastere unor afaceri profitabile cu exemplare folosite, iar cea mai mare parte a cursurilor a fost transferata deja in format electronic, inclusiv in universitatile romanesti.
Automobilele cu consum ridicat de carburantiPreturile tot mai mari ale
carburantilor, dar si noile tendinte eco ale constructorilor de masini au dictat scaderea vanzarilor de automobile cu consum ridicat.
In ton cu nevoile planetei, dar si cu propriile buzunare tot mai stramtorate, consumatorii tind sa inlocuiasca mamutii pe patru roti cu automobile mai economice.
Locuinte si electrocasnice neeficiente energeticIn urma cu 10 ani, cumparatorii de locuinte si produse electrocasnice erau preocupati de functionalitatea si designul acestora, fara a fi interesati in mod deosebit si de consumul aferent.
La finalul unei crize economice de proportii, consumatorii cautau locuinte mai ieftine si usor de incalzit, precum si electrocasnice din clasa energetica A, care ii vor ajuta sa economiseasca la fiecare factura platita, desi sunt mai scumpe.
Ți-a plăcut articolul?
Vrem să producem mai multe, însă avem nevoie de susținerea ta. Orice donație contează pentru jurnalismul independent
Motorola pare să fi găsit rețeta succesului pe piața din România. Conform celor mai noi date de piață, compania a încheiat anul 2024 cu o cotă de 10,7%, în creștere de la 9,2% în 2023....
„AI Mode”, noul sistem cu inteligență artificială integrat de Google în rezultatele sale de căutare, a declanșat un val de critici din partea publicațiilor din întreaga lume....