Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Lectiile succesului in afaceri, predate de Sir Richard Branson

Lectiile succesului in afaceri, predate de Sir Richard Branson

Dupa 40 de ani de cariera in care a cucerit piata dupa piata, Sir Richard Branson, fondatorul grupului Virgin, poate spune fara retineri ca stie ce inseamna sa faci business. Iata cinci sfaturi de la unul dintre cei mai celebri antreprenori britanici, al carui cel mai recent si maret scop este sa deschida calea catre turismul spatial, potrivit Entrepreneur.com. 

Fa ceea ce iti place

Pentru ca deschiderea unei afaceri presupune foarte multa munca si timp, cel mai important este sa faci totul cu placere.


Sir Richard Branson sustine ca imperiul pe care il detine acum nu a fost construit dupa un plan sau strategie initiala, potrivit Entrepreneur.com.


El a pornit cu ideea de a crea ceva placut, care sa ii aduca suficienti bani pentru a-si plati facturile.


Numele insusi al brandului Virgin a fost ales pentru a exprima lipsa de experienta caracteristica lui si echipei sale.


Construirea unei afaceri inseamna a face un lucru de care sa fii mandru, aducand oameni talentati la un loc si realizand ceva ce are o semnificatie reala in viata celor din jur, sustine Branson.


Lumea afacerilor este foarte asemanatoare cu cea artistica, din perspectiva lui Richard Branson, care gaseste totusi o diferenta esentiala. Spre deosebire de opera de arta, care cunoaste finalitatea, o afacere nu se incheie niciodata, evolueaza constant.


Realizeaza ceva deosebit


Branson stie ca  nu este tocmai usor sa pui bazele unei companii si sa supravietuiesti, in ziua de azi.


Potrivit antreprenorului, trebuie sa faci ceva total diferit pentru a putea iesi in evidenta, in lumea afacerilor.


Branson ofera Microsoft, Google sau Apple drept exemplu de companii care au facut furori in domeniul lor, lansand ceva absolut nou, care se afla intr-un proces de inovare continuu.


Angajatii trebuie sa fie mandri ca lucreaza pentru compania ta


Branson considera ca resursele umane sunt cel mai important capital pentru orice companie, de aceea trebuie sa le alimentezi orgoliul de a lucra la o astfel de companie.


Fii un bun lider


“Ca lider, trebuie sa fii un foarte bun ascultator. Trebuie sa stii ce vrei, insa nu are sens sa iti impui parerea in fata celorlalti fara o argumentatie. Nimeni nu detine monopolul ideilor si sfaturilor celor mai bune”, este de parere Branson.


Nu adresa critici directe oamenilor tai, nu te enerva si profita de orice ocazie pentru a lauda rezultatele bune ale colegilor tai, mai sfatuieste detinatorul grupului Virgin.


In opinia lui, angajatii apreciati evolueaza mult mai repede si nu au nevoie sa le fie mentionate greselile, intrucat de cele mai multe ori sunt constienti de ele.


“Daca un angajat nu isi indeplineste sarcinile asa cum ti-ai dori, nu te grabi sa il dai afara din companie.


O companie trebuie sa fie ca o familie, de aceea ai putea sa cauti un alt post in cadrul ei, care sa se potriveasca mult mai bine personalitatii respectivului angajat.


Fii cat mai vizibil, ca lider


Un lider veritabil nu poate sa ramana blocat in propriul birou ci trebuie sa petreaca cat mai mult timp printre oamenii sai, sa le raspunda la intrebari si sa le asculte ingrijorarile si ideile.


“Noteaza tot ce se intampla intr-un caietel, noteaza nume si adrese de e-mail si asigura-te ca raspunzi dilemelor cat mai rapid posibil. In cazul in care ai un grup mare de companii, trebuie sa ajungi la un acord comun cu toti directorii pentru a conduce companiile dupa aceeasi filosofie”.


Richard Branson este de parere ca, atunci cand pui bazele unei afaceri, cuvantul-cheie care domina primii ani din viata companiei este “supravietuirea”.


“ In acesti ani trebuie sa te concentrezi asupra ratelor pe care la ai la banca si asupra facturilor lunare pe care trebuie sa le platesti.”


Celor care nu reusesc totusi sa supravietuiasca, seful Virgin Group le recomanda sa nu uite ca majoritatea afacerilor sunt sortite esecului si cele mai bune lectii sunt invatate in urma unei dezamagiri.


“Totusi, esecul nu ar trebui sa te demoralizeze, ci sa te ambitioneze pentru o noua incercare”, declara Sir Richard Branson pentru publicatia Entrepreneur.com.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1694 ori
Citeste mai multe desprebranson business richard sir succes