Compania americana Apple a injumatatit, luni, pretul de referinta al variantei entry-level (cu cel mai mic pret) a modelului iPhone, la 99 de dolari pe unitate, si a prezentat o noua varianta high-end a iPhone 3G, pentru a-si consolida pozitia pe piata in urma intensificarii concurentei.
Pe piata telefoanelor multimedia entry-level, iPhone trebuie sa faca fata unui nou concurent introdus de Palm, in timp ce, zona high-end (produse mai performante, cu mai multe functii, insa mai scumpe) a inregistrat recent lansarea noilor dispozitive dezvoltate de compania canadiana Research in Motion, parintele marcii BlackBerry, transmite Reuters, precizeaza Mediafax.
Apple a dezvaluit luni o noua varianta a iPhone, mai performanta si cu o serie de functii noi pentru producatorul american, precum inregistrarea video si mai multe facilitati audio, incercand astfel sa faca fata ofertelor concurentei.
Analistii considera ca reducerea la jumatate a pretului celei mai ieftine variante de iPhone ar putea dubla vanzarile modelului.
Noua varianta iPhone poarta denumirea "3GS", Apple adaugand "S" la indicativul modelului anterior pentru a sugera viteza mai mare de navigare pe Internet a modelului. Pretul de referinta al noului telefon, care va fi introdus pe piata pe 19 iunie, este de 199-299 de dolari pe unitate.
Apple sustine ca a vandut, pana in prezent, peste 40 de milioane de telefoane iPhone si media player-e iPod Touch. In aprilie, cifra se plasa la 37 milioane de unitati.
Pe langa modificarea ofertei de telefoane mobile, Apple a ieftinit mai multe laptop-uri Mac , intr-o competitie dura pentru clienti pe o piata dominata de impactul recesiunii.