Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Google vrea sa controleze viitorul banilor

Google vrea sa controleze viitorul banilor

Google a lansat Wallet, un nou serviciu de mobile payment. Chiar daca pare un serviciu inofensiv, acesta poate fi primul pas in planul companiei de a prelua controlul asupra banilor.

Primul pas a fost facut. De acum incolo, Google mai trebuie sa coopteze dezvoltatori din exterior pentru a-si mari aceasta afacere, confrom Forbes. Dupa care, intrebarea va fi: ce poate face Google cu baza de date creata?

Companiile din domeniu: Mastercard, Citi sau Sprint, au indicat Samsung sau Motorola, printre altii, ca fiind companiile care vor incorpora acest sistem in telefoanele lor. Ceea ce vor aceste companii, de fapt, este ca vendorii si partenerii de pe piata de capital sa construiasca aplicatii pentru sistemele de epayment pentru a le spori utilitatea.


Serviciul Wallet nu este o lovitura de teatru, CEO-ul Eric Schmid anuntand aceasta lansare din noiembrie.


Pe langa serviciul de payment, Schmidt a vorbit despre posibilitatea de a vedea trailere de filme, ofertele magazinelor pe langa care treci sau sa interactionezi cu prietenii. Acest lucru inseamna aparitia unor noi forme de advertising si tipuri de jocuri sociale. Imaginati-va o vanatoare de comori cu obiecte reale si virtuale, cu premii sponsorizate la final. Datele despre comportamentul consumatorilor la cumparaturi, atat offline, cat si online, pot creste valoarea reclamelor existente pe Google, indicandu-i companiei cine este mai predispus sa cumpere produsul respectiv.


Lupta dintre Groupon si Offers


Groupon se confrunta deja cu un nou tip de competitie din partea sistemului de discounturi lansat recent de Google. Deschis luna trecuta, Google Offers a parut un business mic. Dar acum, combinat cu serviciul Wallet, are un mare potential. La inceput, Offers va avea o singura oferta zilnica trimisa pe Wallet. Dar in viitor, ofertele pot deveni mult mai complexe, personalizate in functie de momentul zilei sau de relatiile utilizatorului.


Daca sistemul va avea succes, Google si partenerii din domeniu au discutat despre crearea unei piete care va incepe cu 120.000 de magazine din SUA si 300.000 de magazine din toata lumea. Se estimeaza ca vor exista 150 de milioane de terminale in SUA care vor avea incorporare aceasta noua tehnologie, pana in 2014.


La o scara reala, acestea vor oferi informatii despre felul in care migreaza milioane de produse in toata lumea, si despre comportamentul comparatorilor in timp si spatiu.


Google trebuie sa aiba macar o vizibilitate macar partiala in toate aceste date, in conditiile in care va gestiona platile prin cardurile de loialitate. Si magazinele vor dori sa faca acest lucru. Motivul? Noul tip de informatii mobile si sistemul de plati vor avea ca rezultat faptul ca spatiul fizic al magazinului (cum ar fi reclamele de pe podele supermarketurilor) vor conta mai putin decat informatia din telefon.


La o scara micro, acest lucru inseamna ca se vor stii mai multe despre comportamentul consumatorului. In cateva luni, Google va putea, de asemenea, sa uploadeze bonurile de cumparaturi. La nivel macro, pe termen foarte lung, sistemul va fi folosit in managementul imobiliar si al lantului de alimentare al spatiilor fizice de retail.


Suntem departe de acel moment si Google are o competitie acerba din partea Facebook sau Apple in comertul mobil. Dar, daca suntem realisti, ne dam seama ca miza este foarte mare. Pana la urma, vorbim despre o competitie pentru a controla viitorul banilor. Iar cand controlezi banii, inseamna ca ai si tu foarte multi bani.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1790 ori