Cum gresesc managerii in goana dupa inovatie

Marti, 31 Mai 2011, ora 12:47
2503 citiri
Cum gresesc managerii in goana dupa inovatie

Apple a devenit un model de management de succes: modelul companiei care vine pe piata cu noi si noi idei, care surprinde mereu si are de castigat din asta. Inovatia insa, nu este atat de usor de obtinut. Ea porneste de la management si capacitatea sa de a coordona activitatile astfel incat inovatia sa se dezvolte, in timp

Iata cateva greseli comune pe care managerii le fac si care nu fac decat sa impiedice evolutia, in loc sa o usureze.

Managerii se axeaza pe cifre

O greseala des intalnita este insistenta de a vedea cifre concrete, starea pietei, momentul in care investitiile “incep sa dea roade” prea devreme.

Pentru un produs sau serviciu cu adevarat inovativ, insa, e imposibil sa oferi cifre estimative, informeaza Forbes.

Din momentul in care un CEO insista sa vada cifre concrete chiar inainte ca proiectul sa inceapa, tot face este sa “omoare” orice idee inovativa prin constrangerea de a face o estimare pe o piata care nu exista inca, poate.

Managerii cred ca succesul a fost obtinut deja

Cand o organizatie atinge succesul intr-un domeniu , ea se concentreaza exact pe factorul de succes, fie el produs, serviciu, tehnologie sau model de business, eliminand din sfera de interes alte optiuni sau puncte de vedere.

Pe termen scurt, aceasta poate fi o tehnica de succes, insa cand piata sufera schimbari, compania si echipa de management se va concentra rigid pe aceleasi factor, iar asta poate duce compania intr-un con de umbra.

Managerii cred ca isi cunosc competitorii

Majoritatea managerilor vad companiile cele mai asemanatoare cu ale lor drept competitia directa si cunosc toate detaliile legate de punctele tari, slabiciunile, produsele si planurile acestor companii.

Din punctul de vedere al inovatiei, insa, companiile cle mai asemanatoare sunt competitorii cel mai putin importanti prin simplul fapt ca afla pe aceeasi linie de business.

Cea mai “amenintatoare” competitie vine dintr-o directie total diferita, o industrie adiacenta, un start-up inovativ sau altceva la care nu te astepti, iar asta este un fenomen general valabil, de ani de zile.

Managerii cred ca varianta aplicata de toata lumea este cea corecta

Orice domeniu abunda de practici si obiceiuri pe care lumea le pune in aplicare, fara chiar sa aiba un argument solid pentru care le face in acest mod.

Dictonul general este “daca nu ar fi cea mai buna modalitate de a face lucruri, atunci s-ar fi renuntat de mult la ea”.

Cele mai stralucitoare idei inovative sunt obtinute atunci cand se pune la incercare conventionalul, potrivit publicatiei Forbes.

Managerii se bazeaza pe client

Una dintre cele mai mari greseli pe care un CEO o poate face atunci cand incearca sa inoveze este sa ceara opinia clientilor.

Aproape fiecare companie are obiceiul de a realiza un sondaj anual, insa raspunsurile sunt oferite de clienti care, in marea lor majoritate, sunt multumiti de companie.

Aici apare si problema subiectivitatii, atunci cand sunt alesi doar cei satisfacuti, iar cei nesatisfacuti sunt lasati deoparte.

Chiar si atunci cand compania cere parerea potentialilor clienti exista un risc de eroare.

De multe ori, clientii intrebati daca ar folosi un anumit produs sau serviciu inovativ sunt reticenti. Acelasi lucru s-a intamplat cu fax-ul si telefonul mobil.

Daca vrei sa vii cu ceva nou pe piata, va trebui sa fii tu cel care deschide calea, nu clientii tai.

#manager, # greseli de management, # apple, # management de succes, # inovatie, # idee inovativa , #stiri Apple