Blackberry: vanzari mai bune, dar performanta financiara este afectata

Luni, 28 Septembrie 2009, ora 19:28
1722 citiri
Blackberry: vanzari mai bune, dar performanta financiara este afectata

Compania canadiana Research in Motion (RIM), producatorul terminalelor Blackberry, a anuntat pentru trimestrul al treilea din 2009 venituri in crestere, intre 3,6 si 3,85 miliarde de dolari, dar rezultatele sunt sub asteptarile analistilor si profitabilitatea nu mai este la fel de buna, spre dezamagirea investitorilor.

Rezultatele sunt mai putin afectate de criza economica, cat de concurenta tot mai puternica pe piata telefoanelor mobile inteligente, spun analistii industriei.

Analistii financiari anticipau pentru Research in Motion venituri total de 3,91 miliarde de dolari in trimestrul al treilea din 2009.

Pe de alta parte, pentru a mentine cresterea, Blackberry a facut reduceri de preturi la unele telefoane, ceea ce a afectat incasarile totale pe trimesstrul al treilea, a explicat Jim Balsillie, co-CEO al companiei canadiene.

RIM este in competitie directa cu Apple, Palm, Samsung sau Nokia. De asemenea, anul acesta s-au lansat o serie de telefoane mobile pe baza platformei Google Android, care sporesc competitia pe acest segment.

“Daca vrei sa fii in topul vanzarilor, trebuie sa tii pasul cu principalii competitori, sa faci reduceri cand fac si ei”, a declarat un analist care spune ca si iPhone si Palm au facut reduceri de preturi in ultima vreme.

Din cauza rezultatelor pozitive, actiunile RIM crescusera anul acesta cu 70%, dar dupa anuntul legat de trimestrul al treilea, valoarea lor de piata a scazut cu 17 procente.

Analistii au inceput sa se indoiasca ca Blackberry va continua sa creasca la fel de repede, sunt chiar indoieli ca isi vor pastra cota de piata atinsa.

Noile versiuni de telefoane mobile din seria Storm si Bold vor ajunge pe piata abia in sezonul de sarbatori, astfel ca nu vor ajuta rezultatele poate doar pe trimestrul patru.

Pe de alta parte, la lansarea iPhone 3GS, Apple a taiat pretul telefonului iPhone 3G la doar 99 de dolari, iar Palm a redus pretul Pre cu 50 de dolari, la 149,99, ceea ce obligat practic RIM sa faca reduceri.

Ba chiar a lansat un telefon ieftin, Curve 8520, care la abonament este si 50 de dolari, depinde de contract.

RIM a estimat ca au crescut cheltuielile de cercetare si dezvoltare, cu aproape 30%, la 235,6 milioane de dolari, iar costurile de marketing si vanzari au crescut cu 13 procente, la 429,7 milioane de dolari.

Profitul net a fost de 475,6 milioane de dolari, in scadere comparat cu anul anterior, iar veniturile au crescut la 3,53 miliarde de dolari, sub cifrele anticipate de analisti de 3,63 miliarde de dolari.

Alt indicator care a nemultumit analistii este pretul mediu pentru un telefon, care a coborat la 320 de dolari pe unitate, de la 345 in trimestrul doi sau 357 dolari in primele trei luni ale anului. “Vrem sa fim mai prezenti in retail si sa obtinem volum mai mare”, a motivat gestul Jim Balsillie.

RIM a vandut 8,3 milioane de telefoane in ultimele trei luni si a adunat inca 3,8 milioane de abonati ai serviciului de e-mail.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

#blackberry, #criza, #rezultate , #stiri Apple