Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

ARMA SECRETA in razboiul Google-Apple: Motorola

ARMA SECRETA in razboiul Google-Apple: Motorola

Au existat unele speculatii potrivit carora Google ar fi cumparat Motorola pentru a o folosi in lupta cu tabletele Apple dupa ce va inchide dvizia hardware a companiei. Presedintele Google, Eric Schmidt,  dezmintit acest zvon, noteaza Business Inisder.

Strategia Google este simpla: Gigantul vrea sa scoata pe piata tablete ieftine pentru a concura cu iPad-ul Apple.

Succesul pe care l-au avut tabletele HP Touch Pad arata preferinta utilizatorilor pentru tablete ieftine, dar de calitate.


Data fiind superioritatea tehnologica pe care o are iPad-ul, singura modalitate prin care Android ar putea sa se impuna si la acest capitol pe piata ar fi pretul.


Potrivit iSuppli, materialele din componenta tabletei HP Touchpad de 16 GB costa 296 de dolari.


Cele mai scumpe materiale sunt cipurile de memorie si ecranul tactil, insa aceste costuri ar putea fi reduse in cazul in care s-ar fabrica tablete low-cost.









Gigantul Google ar putea cumpara un volum mare de inventor pentru a diminua cheltuielile de productie.


In acest caz, pretul unei tablete bune nu ar depasi 200-300 de dolari.


Dupa cum spuneau si cei de la Apple, lumea se indreapta intr-adevar spre o era post-PC, unde smartphone-urile si tabletele reprezinta viitorul tech.


Marile companii de IT se vor lupta pentru a le oferi utilizatorilor cele mai bune tehnologii, la fel cum s-a consumat si Razboiul Calculatoarelor in anii ’80.


Pe piata smartphone-urilor, Google este cel care va casftiga detasat cursa prin oferirea gratuita a sistemului de operare Android. Cu acest as pe care il tine in maneca, Google va castiga batalia.


Razboiul insa este mult mai lung. Strategia pe care o aplica pe piata smartphone-urilor, nu o poate aplica insa si pe piata tabletelor, fiindca acolo Apple este "rege".


In era post-PC, tabletele reprezinta arme marca Apple.


Analistii din piata spun ca in ceea ce priveste design-ul, Google nu poate depasi Apple, insa se poate remarca pe piata printr-un pret mic, la fel ca si producatorii de calculatoare din anii ’80.


Fara sustinerea Google, Samsung si Motorola nu s-ar fi incumetat sa intre intr-un razboi cu Apple intrucat sunt companii producatoare de gadgeturi de larg consum, cu marje d ecastig limitate.


In plus, Google nu isi permite sa piarda timpul acre inseamna bani.


Apple a fost intotdeauna constienta de valoarea produselor sale, de aceea a mentinut un pret ridicat la iPad.


Si fiindca nu toti pasinatii de gadgeturi sunt dispusi sa cheltuiasca 500 de dolari pe o tableta, Google le poate oferi ceea ce-si doresc: tablete de calitate la preturi modice.


Google si-a jucat bine cartea, insa abia acum incepe adevarata lupta pe piata IT.



Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1924 ori