Apple ar putea sa profite mai mult de lansarea unui "iWatch", un ceas de mana care va fi echipat cu mai multe functii specifice iPhone si iPad, decat de vanzarea de televizoare, luand in considerare marimea totala a celor doua piete si marja de profit pentru fiecare din cele doua produse.
Piata mondiala a ceasurilor de mana se va ridica in acest an la 60 de miliarde de dolari, estimeaza analistii Citigroup, o suma sub cea generata de producatorii de televizoare.
Pe de alta parte, marja de profit pentru productia de ceasuri de mana este de 60%, de patru ori mai mare decat cea pentru televizoare, afirma analistii Bloomberg.
"Aceasta (n.r. vanzarea de ceasuri) poate fi o oportunitate de sase miliarde de dolari pentru Apple, cu posibilitatea de a o depasi, in cazul in care vor crea ceva cu totul nou precum au reusit cu iPodul, un obiect despre care consumatorii nici nu stiau ca au nevoie", a declarat Oliver Chen, responsabil in cadrul Citigroup pentru analiza retailerilor produselor de lux.
Industria productiei de televizoare genereaza vanzari anuale in valoare de 119 miliarde de dolari, conform firmei de cercetare de piata IHS Electronics & Media, iar daca se aplica pentru Apple o cota de piata de 10% si marjele de profit calculate de analisti, profitul brut al companiei din Cupertino ar fi de 3,6 miliarde de dolari pentru ceasuri, dublu fata de cele 1,79 de miliarde de dolari pe care le-ar aduce televizoarele.
Apple, cu un brand si retea de retaileri bine dezvoltate, are toate sansele sa profite de orice crestere a pietei ceasurilor de mana.
Produsele noi pot astfel compensa ritmul tot mai redus al cresterii vanzarilor la iPhone si iPod, care au determinat scaderea pretului actiunilor Apple cu peste o treime fata de recordul atins in septembrie 2012.