Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Masina Apple, un fel de iPhone pentru piata auto?

Masina Apple, un fel de iPhone pentru piata auto?


Vestea ca Apple lucreaza la proiectul unei masini a zguduit piata auto mondiala. Conform datelor prezentate in Wall Street Journal, Apple Titan, proiectul cu patru roti al gigantului IT ar urma sa aiba aspectul unui minivan.

Pentru unii dintre analisti situatia pare insa mai mult confuza, acestia intrebandu-se daca nu cumva masina Apple va deveni un fel de iPhone pentru piata auto, scrie Business Insider.

"Poate nu este atat de greu sa ne inchipuim ca, in viitor, masinile Apple vor fi schimbate tot atat de des ca un iPhone", spun acestia.

Pana la urma, si banalul smartphone Apple a fost considerat la inceput un produs pentru o viata.

Apple Titan: O masina scumpa sau accesibila?

Brian White, unul dintre analistii Cantor Fitzgerald, nu se teme se puna punctul pe "i" in dilema ce framanta o lume intreaga: in ce masura Titan va fi o masina scumpa sau un produs accesibil.

Intr-o nota catre clientii sai, White afirma:

"Apple si-a manifestat interesul pentru industria auto inca de la lansarea CarPlay in 2014, cu toate acestea, pana acum, nu a existat vreo declaratie oficiala vizand construirea unei masini Apple.

In opinia noastra, pe masura ce anumite obiecte uzuale intra sub sfera influentei tehnologiei smart, transformandu-se in computere, Apple poate specula pozitia dominanta pe care o detine in domeniile hardware si software pentru a transforma aceste lucruri".

Nota lui White continua cu un citat al reprezentantilor Ford de la Congresul Mondial de tehnologie Mobile de anul trecut in care acestia definesc masinile ca "smartphone-urile viitorului".

Sansa imensa

"Indiferent de cum te raportezi la piata auto, oportunitatea pe care o are Apple este semnificativa", considera White.

Henry Blodget, un alt commentator al intentiilor Apple de a intra pe piata auto cu un produs revolutionar, crede ca firma din Cupertino se afla in pozitia de a-si creste substantial veniturile in urma unei astfel de decizii.

Estimarile lui Blodget indica o crestere a profitului Apple cu 5% in cazul in care Apple Titan va merge pe o nisa selecta de clienti, in stilul Porsche, sau de 20% daca Apple se va raporta la o cota de piata detinuta de exemplu de BMW.

In primul caz, valoarea profitului ar fi de 2 miliarde de dolari anual, in timp ce pe a doua varianta se intrevede o crestere a profitului de pana la 8 miliarde de dolari.

Problema ramane doar daca Apple va fi in stare sa dezvolte o masina care sa se compare cu Porsche si BMW, dar sa le si concureze in acelasi timp.

O piata in crestere

Calculele sunt intr-adevar incurajatoare daca stam sa analizam cateva estimari lansate de IHS Automotive care intrevede o piata de vanzari auto de 88,6 milioane de unitati in acest an, China (cu 25, 2 milioane) si Statele Unite (cu 16,9 milioane de masini) fiind printre cele mai mari piete de desfacere pentru reprezentantii industriei auto.

Pretul mediu de tranzactie pentru automobilele din clasa medie este apreciat in acest moment la 32.500 de dolari pe piata americana.

Folosind aceste date avem o valoare de piata de aproximativ 2.900 de miliarde de dolari la nivel global.

Apple are un pret de piata de obicei peste medie, dar adevarata intrebare nu se refera la cate masini va reusi sa produca Apple, ci la cate masini va reusi sa vanda.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2986 ori