Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Gata sa dea ora inainte! Ceasurile smart starnesc panica printre ceasornicarii elvetieni

Gata sa dea ora inainte! Ceasurile smart starnesc panica printre ceasornicarii elvetieni


Gadgeturile aparatute in ultimii ani au inclus si ceasurile smart cu conexiune la internet, telefon integrat si sisteme de monitorizare a starii de sanatate a purtatorului. Pana acum, liderii "breslei" de ceasornicari elvetieni nu au manifestat temeri fata de noua tehnologie. Recent insa, liderul pietei de ceasuri de mana, Swatch, a anuntat ca intentioneaza sa ia in calcul noua provocare.

Domeniul exclusivist al ceasurilor elvetiene pare zguduit in al 12-lea ceas de noua moda a dispozitivelor smart care inlocuiesc dintr-un foc ceasul, telefonul si unele echipamente medicale cardio.

Tonul a fost dat de Samsung, cu smartwatch-ul Galaxy Gear, si Pebble, cu dispozitivul Pebble Steel, insa pana la anuntul aparitiei dispozitivului iWatch de la Apple, producatorii de ceasuri nu au luat nicio masura de contracarare a invaziei de ceasuri smart, scrie The Wall Street Journal.

"Dispozitivele smartwatch nu au eleganta brandurilor noastre de lux Omega si Breguet, iar displayul lor este prea mic pentru a fi util", a opinat nu demult directorul executiv al Swatch, Nick Hayek. iWatch a schimbat insa optica executivului de la Swatch.

Zvonurile despre "ceasul inteligent" de la Apple vorbesc despre un dispozitiv cu un display de 1,3 sau 2,5 inchi, senzori biometrici, program de operare iOS, durata a bateriei intre incarcari de 4-5 zile si o data de lansare in octombrie anul acesta, in plin sezon al cadourilor la americani.

Schimbare de strategie

Acum, principalul proiect Swatch este sa adauge o functie "smart" viitoarelor ceasuri lansate pe piata. Chiar daca seria exclusivista de ceasuri de lux a firmei, la fel ca si celelalte branduri scumpe de ceasuri elvetiene nu intra in concurenta directa cu ceasurile smart, un recul poate fi simtit de catre Swatch.

30% din incasarile companiei se bazeaza pe comercializarea produselor ieftine sau de pret mediu: ceasuri electronice in carcase de plastic sau dispozitive pe baza de quartz, preturile acestora fiind, ca si in cazul ceasurilor smart, intre 100-300 de dolar/bucata. Un anunt de ultima ora facut de unul dintre purtatorii de cuvant ai companiei elvetiene lasa de inteles ca din 2015, linia de ceasuri digitale Swatch va fi dotata si o aplicatie destinata practicantilor de fitness. Niciun cuvant insa despre programul pe care va rula aceasta, semn ca liderii Swatch nu au pus la punct toate detaliile.

Profit redus cu 10%

Estimarile analistilor de piata indica o potentiala reducere cu 10% a profitului Swatch pe 2015 si 2016, in urma lansarii iWatch. "Ceasurile smart ar putea diminua cu 10% vanzarile ceasurilor ieftine Swatch si cu 5% pe cele ale brandurilor din clasa de mijloc: Tissot sau Mido", considera Luca Solta, unul dintre analistii de la Exane BNP Paribas.

Apple, reputatie de distrugator

Cu toate acestea, prognoza lansata de alti consultanti in domeniul vanzarilor, Swatch ar putea da nas cu cea mai mare provocare a companiei din ultimele decenii.

"Apple este un gigant tehnologic a carui istorie este construita pe demolarea unor tehnologii invechite si a unor categorii de dispozitive", considera consultantii de la Smartwatch Group.

Pentru toamna acestui an, targetul de piata al dispozitivului iWatch este de 4 milioane de unitati, insa pentru un an intreg se asteapta ca ceasul smart de la Apple sa depaseasca cifra de 50 de milioane de unitati vandute. O situatie demna de a starni ingrijorarea executivului de la Swatch, pe fondul deprecierii cotatiilor la bursa ale titlurilor companiei cu 11% in ultimele 12 luni.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 4189 ori