Apple incearca sa creasca vanzarile online, prin limitarea unor drepturi ale clientilor

Luni, 12 Mai 2014, ora 16:44
1714 citiri
Apple incearca sa creasca vanzarile online, prin limitarea unor drepturi ale clientilor
Sursa foto: Reuters

Apple a redus la jumatate timpul necesar pentru returnarea produselor cumparate online, masura considerata de specialisti ca fiind un pas mic, dar foarte important, in incercarea de a atrage tot mai multi clienti.

Masura luata va aduce chelutiele mai mari pentru Apple, insa are putea aduce beneficii pe termen lung in incercarea companiei de a castiga clientii altor retaileri online, cum ar fi Amazon sau Best Buy, spun analistii, citati de Reuters.

Conform companiei de cercetare si analiza StellaService, clientii care cumpara online produse de la Apple le pot returna in mai putin de o saptamana, fata de zece zile, cat era termenul inainte de aceasta masura.

Masura luata de Apple nu va aduce costuri suplimentare

Aceasta returnare mai rapida este posibila deoarece Apple foloseste acum serviciul FedEx2Day, iar produsele preplatite pot ajunge inapoi in depozitele sale in trei zile.

Pentru prima oara, StellaService a remarcat o imbunatatire a procesului de returnare a produselor in luna noiembrie, insa acesta a fost oprit ca urmare a numarului mare de comenzi din perioada Sarbatorilor de Iarna. Compania, care a facut mai multe comenzi online de la Apple pentru o campanie de cercetare, a remarcat ca pachetele purtau etichete "FedEx 2Day", si nu "Newgistics".

O sursa apropiata de aceasta noua masura luata de compania americana a confirmat ca nu vor fi platite costuri aditionale de catre clienti.

"Este prima data cand a aparut o investitie pentru returnarea produselor", a spus vicepresedintele StellaService, Kevon Hills.

Amazon ramane principalul competitor in retailul online

Amazon ramane principalul competitor in retailul online, insa concurenta din acest domeniu este in crestere. Conform estimarilor publicatiei Internet Retailer, Apple a ajuns al doilea concurent in retailul online mondial, depasind compania Staples.

In acelasi timp, publicatia estimeaza ca vanzarile online ale Apple au crescut cu 24% in 2013, la 18,3 miliarde de dolari.

"Viteza a devenit o arma importanta" in razboiul comertului online, a spus Marc Wulfraat, presedintele MWPVL International, companie de consultanta din sectorul logistica si livrare. Insa cele mai multe companii de retail online nu investesc in eficientizarea procesului de returnare a produselor.

Amazon, rivalul Apple, ofera, in unele cazuri, servicii de restituire instantanee. Totusi, aceasta procedura aduce companiei riscuri de frauda, fiind posibil ca unii clienti sa nu mai returneze produsele. Reducand numarul de zile necesare procesului de returnare, Apple poate evita fraudele, mai spune Reuters.

Purtatorul de cuvant al Amazon, Julie Law, a spus ca retailerul american nu comenteaza masurile luate de competitori. In acelasi timp, nici purtatorul de cuvand al Apple nu a comentat.

FedEx a refuzat sa dezvaluie detaliile acordurilor sale cu clientii.

#apple online, #comert online, #investitii comert online, #investitii Apple , #Produse