Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Reteta de succes Apple, aplicabila oricarui startup

Reteta de succes Apple, aplicabila oricarui startup


Una dintre cele mai valoroase companii din lume este Apple, care se mandreste si cu o cultura organizationala pe masura renumelui sau.

Apple a devenit un exemplu pentru toti cei care doresc sa creeze o companie ce inseamna ceva in lume, iar avantajul noilor antreprenori este ca au deja un exemplu demn de urmat.

Scriitorul Jim Stengal, care a plecat de la un studiu desfasurat pe 10 ani asupra mai multor afaceri de succes, ofera secretul unei dezvoltari rapide in cartea sa "Dezvolta-te: Cum idealurile creeaza crestere si profit".

Iata zece principii de creare a culturii organizationale, plecand de la studiul aflat la baza cartii lui Stengal:

1. Comunica-ti visul si pune-l in practica

Misiunile companiei sunt, in general, limitate. Visul si cultura organizationala a companiei tale trebuie sa aiba in gand un bine general si sa vizeze extinderea companiei mai departe de interesele financiare.

Fii clar atunci cand iti exprimi valorile, atat in interiorul companiei, cat si in exterior. Prioritatile personale, valorile si principiile sunt punctul de plecare al culturii organizationale.

2. Creeaza organizatia cu un tel in minte

Asta include munca exacta care trebuie depusa de startup-ul tau, tot ce ai nevoie pentru a-ti crea un avantaj competitiv si o modalitate prin care iti poti pune ideile in practica.

3. Aduna-ti echipa rapid

Pentru startup-uri, asta inseamna sa stii exact cine te va ajuta, dar si in ce domenii ai nevoie de mana de lucru. Procesul de angajare este, de asemenea, foarte important.

Ai grija sa alegi oameni capabili pe domeniile de care se vor ocupa, iar in cazul in care ai facut o greseala, repar-o repede.

5. Vino cu inovatii

Creeaza un portofoliu cu toate ideile tale, care ar trebui sa includa si elemente originale, nu doar imbunatatiri de produse.

De asemenea, imbunatatiri ale modelelor de business, ale serviciilor cu clientii si altele au loc tot in portofoliu.

6. Impune-ti standarde inalte

In fiecare zi comunica aceste standarde celor cu care lucrezi atunci cand iti sunt propuse diverse lucruri.

O echipa buna va respecta aceste standarde, iar clientii vor observa acest lucru si vor reactiona in consecinta.

7. Antreneaza-te continuu

Fiecare interactiune este un posibil moment in care sa inveti ceva. Tot ce trebuie sa faci este sa profiti de acest lucru. Invata din greselile tale pentru a obtine rezultatele mai bune mai tarziu.

Procesul de educare continua este un punct comun al liderilor de succes si al companiilor mari.

8. Pune accentul pe cateva evenimente

Alege cateva evenimente simbolice care vor fi importante pentru echipa ta si pentru actionarii companiei tale. Organizeaza ceva amuzant, dar care sa aiba si ceva aplicatii practice.

9. Gandeste ca un castigator, poarta-te ca atare

Clientii simt cat de motivati sunt angajatii unei afaceri imediat dupa ce vad produsul si cum le este prezentat acesta. Clientii vor sa colaboreze cu o companie de succes, asa ca fii sigur ca angajatii tai nu isi cer scuze pentru pretul cerut sau pentru calitatea produsului, si incearca tot timpul sa iti incanti clientii.

10. Vizualizeaza-ti telul

Daca nu stii ce vrei, nu vei ajunge niciodata acolo. Daca echipa ta nu cunoaste telul ultim al proiectului vostru, atunci nu te pot ajuta sa ajungi acolo. Fii ca Steve Jobs, care a trait pentru un tel si l-a lasat mai departe in Apple - produse inovative ce ofera experiente magice.

Cultura organizationala corecta nu necesita o atmosfera de cult, dar cere sa te departezi de conventiile legate de modul in care lucrezi. Trebuie sa o construiesti in jurul unor idealuri, sa dai voie angajatilor sa fie creativi, nu doar pentru a face profit.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 2977 ori