Regulile de aur care au condus la succesul Apple

Joi, 16 Februarie 2012, ora 08:53
3246 citiri
Regulile de aur care au condus la succesul Apple

Apple este cea mai bogata companie IT din lume, realizeaza cele mai populare produse si castiga sume fabuloase. Nu exista companie in lume care sa nu aiba ceva de invatat de la Apple.

In cartea intitulata "Apple: Cum functioneaza de fapt cea mai apreciata, dar si cea mai discreta companie din America", Adam Lashinsky, editor la revista Fortune, demonstreaza ca succesul Apple nu este intamplator, ci se bazeaza pe o un sistem de management impresionant, potrivit BusinessInsider.

Iata cateva principii de management care si-au demonstrat succesul si care pot fi aplicate in orice afacere:

Cei mai buni angajati se ocupa de cele mai importante proiecte

Pare evident, insa e greu de pus in practica, mai ales atunci cand compania se afla in curs de transformare. Cand Apple a inceput sa lucreze la iPhone, i-a coptat in proiect pe cei mai buni oameni din grup, indiferent pentru ce lucrau in momentul respectiv. De exemplu, proiectul Mac OS a ramas in urma, din cauza lipsei de personal.

Secretul

La Apple, secret nu inseamna sa te feresti de mass-media atunci cand pregatesti o lansare, inseamna sa nu le spui nici macar colegilor de serviciu la ce proiect lucrezi.

Pastrarea secretelor aduce cateva beneficii importante: previne riscul ca prototipul sa fie sabotat de concurenta si ii face pe angajati sa se concentreze pe munca lor si sa nu isi faca grija pentru altii.

Obsesia pentru detalii

Lashinky povesteste ca Apple are dedicata o camera doar pentru constructia si designul carcaselor. Scopul este ca oamenii sa fie fascinati de produs din momentul in care il vad pentru prima oara. Iar prin aceasta atentie deosebita pentru detalii, Apple a reusit intotdeauna sa se diferentieze de rivali.

Produci ceea ce iti doresti pentru tine

Apple a construit primul computer pentru ca Steve Jobs isi dorea foarte mult unul, dupa cum spunea chiar el la inceputul anilor '80. Acelasi lucru a fost valabil si atunci cand Apple a construit iPhone-l sau iPad-ul, la inceputul anilor 2000. Pur si simplu, managerii de la Apple se saturasera se telefoanele pe care le foloseau si isi doreau ceva mai bun.

Concentrarea

Doar pentru ca tu crezi ca poti face ceva mai bine, nu inseamna ca trebuie sa te apuci sa faci. Sa luam cazul Google: ei cred ca pot face orice mai bine si sfarsesc prin a face unele lucruri foarte bine, iar altele asa si asa.

In plus, chiar daca nu se bazeaza pe focus groups, cei de la Apple sunt foarte atenti la modul in care clientii folosesc gadget-urile. Tim Cook a declarat cu cateva zile in urma, ca cei care folosesc Apple TV sunt foarte entuziasmati si in consecinta, Apple doreste sa directioneze acest serviciu catre main market.

Pentru costuri trebuie sa isi faca griji un singur om

Directorul financiar al Apple este singura persoana care are acces la situatiile financiare. La acestea avea acces Steve Jobs, iar acum probabil ca Tim Cook este cel care supravegheaza.

Intr-o companie obisnuita, este o mare realizare atunci cand ajungi sa raspunzi de situatia financiara a departamentului. La Apple, in schimb, sefii de departamente se concentreaza pe realizarea produselor si nu isi fac griji pentru bani.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

OnePlus Pad Go, tableta de buget cu specificații excelente. La ce preț este oferită
OnePlus Pad Go, tableta de buget cu specificații excelente. La ce preț este oferită
OnePlus a introdus pe piață o nouă tabletă, OnePlus Pad Go, o versiune mai accesibilă a modelului OnePlus Pad. Cu un preț de pornire de aproximativ 230 EUR în Europa, tableta promite să...
Microsoft vrea să introducă reclame în Windows 11. Cum pot fi dezactivate
Microsoft vrea să introducă reclame în Windows 11. Cum pot fi dezactivate
Microsoft vrea să introducă reclame în meniul de Start al Windows 11, conform informațiilor oferit de utilizatorii beta din Statele Unite. Experimentul se aliniază practicii companiei de a...
#managementul Apple, #succesul apple , #Management