Apple: Secretul succesului

Miercuri, 09 Mai 2012, ora 08:26
2726 citiri
Apple: Secretul succesului

Apple este una dintre cele mai mari companii din lume, iar intrebarea vesnica pare a fi "de ce are atat succes?. Raspunsul este la fel de divers ca domeniile in care Apple actioneaza.

Majoritatea oamenilor inteleg faptul ca Apple a pierdut razboiul PC-urilor cu Microsoft si ca atunci cand Apple a creat iPod si iPhone, compania a inceput calatoria pe un al drum, scrie TechLand.

Pe langa produsele de calitate inalta ale Apple, ei se mandresc si cu serviciile oferite clientilor, incepand cu help center-ul si continuand cu experienta din magazinele companiei.

1. Orice produs facut de Apple, e facut de oameni care ar vrea sa il detina

De cele mai multe ori, ideea pleaca de la tehnologie si abia apoi merge catre utilitatea produsului. Inginerii se pierd in tot ceea ce ofera tehnologiile care le sunt la dispozitie si de multe ori produc obicte care pot fi folosite doar de ei. La Apple, inginerii gandesc produse pe care le-ar folosi. Steve Jobs era "clientul" sef al produselor Apple. Toate produsele Apple se bazau pe faptul ca Jobs reprezenta clientul real, iar inginerii companiei trebuiau sa tina cont de asta cand gandeau un produs. Acesta trebuie sa fie indispensabil.

2. Produsele trebuie sa fie usor de folosit

Jobs tinea mult la acest aspect. In timp ce design-ul industrial este o componenta critica a produselor Apple, daca acestea nu sunt usor de folosit, ele vor fi considerate inutile de catre utilizatori. Aceasta a fost ideea din spatele design-ului Apple de la inceput si a devenit o mantra raspandita atat la inginerii software, cat si la cei hardware.

Toate produsele create trebuie sa fie intuitive si usor de inteles si invatat. Pe masura ce tehnologia devine mai complexa, iar utilizatorii vor mai multe functii, tema de a pastra lucrurile simple, e din ce in ce mai dificila.

3. Simplitate

Succesul Apple este datorat si faptului ca exista un singur produs in gama companiei - iPhone-ul. Procesul de decizie e minimizat pentru consumator. Majoritatea operatorilor de telecom au in magazinele lor zeci de modele de telefon de la diversi producatori, ceea ce complica lucrurile atat pentru angajati cat si pentru clienti.

Apple are insa un singur model de iPhone, iar angajatii magazinelor Apple cunosc toate detaliile produselor de pe raft. O companie de cercetare indica faptul ca, desi un numar mare de optiuni e dragut, procesul de alegere a unui produs se bazeaza pe simplitatea acestuia.

Da, exista oameni cu cunostiinte largi si care simt nevoia de o lunga lista de optiuni, dar majoritatea prefera simplitatea.

4. Suport clienti de inalta calitate si magazine bine organizate

Jobs a inteles ca una din marea problema a industriei IT, e ca, in ciuda faptului ca faci produse usor de folosit, varietatea lucrurilor pentru care oamenii vor sa foloseasca tehnologia creeaza complexistate. Din acest motiv, consumatorii de toate felurile au nevoie de ajutor, din cand in cand.

Apple se foloseste de acest lucru in avantajul lor. Pentru ca mentine interfata simpla, vanzatorii din magazinele companiei cunosc produsele bine. Atunci cand intri intr-un magazin Apple, vanzatorul nu te intreaba "Cu ce va pot ajuta?" ci ce intreaba "Ce ai vrea sa faci astazi?". Astfel, ei merg direct in inima problemei pentru a afla de ce e interesat clientul.

Odata ce le spui de ce ai nevoie, ei iti rezolva problema pe loc.

5. Apple face un produs doar daca il poate imbunatati

Apple, de obicei, nu inventeza produsele sau categorii de produse, daca nu luam in considerare primul computer personal si accesoriile acestuia, precum mouse-ul. De atunci insa, toate produsele Apple au fost recreari ale unor obiecte deja existente. Apple nu a inventat MP3 player-ul, ci l-a reinventat si l-a imbunatatit. Apple nu a inventat smartphone-ul, ci l-a reinventat si imbunatatit. La fel si in cazul tabletei.

"Telul nostru e simplu - trebuie sa cream produse mai bune. Daca putem sa facem ceva mai bine, atunci o vom face", povesteste designerul Apple, Jonathan Ive. Apple a avut aceasta abordare pentru iPod-uri, smartphone-uri si, mai recent pentru iPad.

6. Apple e cu doi ani inainte competitorilor sai

Acest lucru ii sperie pe competitorii sai cel mai mult. In timp ce companiile care concureaza cu Apple incearca sa scoata produse care sa fie la nivelul celor ale Apple, compania din Cupertino deja munceste la urmatoarele versiuni. Spre exemplu, iPhone-ul care va fi lansat in octombrie a fost deja gandit de la A la Z acum doi ani. In acest moment, compania lucreaza la produsul din toamna 2014. Acelasi lucru se intampla si cu iPad-ul.

Eveniment Antreprenoriatul Profesie vs Vocatie

TikTok se pregătește să lanseze o funcționalitate revoluționară. Există și un risc major pentru cei care o vor folosi
TikTok se pregătește să lanseze o funcționalitate revoluționară. Există și un risc major pentru cei care o vor folosi
TikTok se pregătește să lanseze o funcționalitate revoluționară care le va permite creatorilor să distribuie conținut video narat cu orice voce doresc, prin intermediul unei noi tehnologii...
Prețul piperat al unei chirii într-un apartament ”de lux” cu terasa năpădită de buruieni. Ofertă ”à la Cluj”
Prețul piperat al unei chirii într-un apartament ”de lux” cu terasa năpădită de buruieni. Ofertă ”à la Cluj”
Un apartament din Cluj, scos la închiriat în categoria ”lux”, este promovat de proprietari în ciuda unor aspecte ce denotă neglijență crasă. O agenție a postat un anunț cu un...
#produse apple, #succes apple , #Management