Piata globala a PC-urilor, unde sunt incluse, pe langa desktop-uri si notebook-uri, si tabletele, a crescut cu 17,9% in trimestrul patru din 2013, sustinuta de interesul manifestat de sarbatori pentru terminalele mobile.
Vanzarile de tablete au crescut in acest interval cu 65,2% fata de ultimele trei luni din 2014, la 76,3 milioane de unitati, reprezentand 48,3% din piata totala a PC-urilor, se arata intr-un studiu realizat de compania de analiza Canalys.
Excluzand tabletele, aceasta piata nu a avut o evolutie prea buna, vanzarile scazand cu 6,9%, declinul fiind inregistrat in toate regiunile pietei.
Apple, prima pozitie
Apple si-a mentinut prima pozitie pe piata PC-urilor, cu 30,9 milioane de unitati vandute, ceea ce reprezinta o cota de piata de 19,5%. Cea mai mare pondere in vanzarile Apple, respectiv 83,4% (26 milioane unitati) au avut tabletele iPad.
Pe acest segment, cota Apple a crescut in trimestrul patru la 34,1%, de la 27,3% in cel anterior, datorita lansarii iPad Air si iPad mini cu ecran Retina. Aici se adauga si faptul ca modelele de iPad mini mai vechi au avut si o reducere de preturi, la 299 de dolari in SUA.
Lenovo si Samsung, locurile doi si trei
Lenovo si-a asigurat a doua pozitie, cu o cota totala de 11,8%, dupa ce a inregistrat o crestere a vanzarilor cu 25,5% fata de trimestrul patru din 2012.
Chiar daca a inregistrat o scadere a vanzarilor de notebook-uri cu 11,7% in China, pozitia companiei a fost sustinuta de celelalte regiuni, in special de EMEA, unde vanzarile au urcat cu 30,4%.
Samsung continua sa creasca pe aceasta piata, vanzarile din ultimele trei luni ajungand la 18,2 milioane de unitati. Tabletele si-au taiat partea leului, reprezentand 79,7% din totalul vanzarilor, respectiv 14,5 milioane de tablete, aproape dublu fata de acelasi interval din 2012.
Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.