Piata auto germana poate depasi in 2009 trei milioane unitati vandute, fata de prognoza anterioara de 2,9 milioane masini, dupa ce guvernul a anuntat stimulente finaciare la achizitiile de autovehicule noi, a declarat presedintele asociatiei constructorilor auto germani (VDA).
In 2008, in Germania au fost vandute 3,09 milioane de masini noi. Criza economica mondiala a afectat constructorii auto germani, acestia fiind nevoiti sa ia masiri fara precedent: reducerea programului de lucru, prelungirea concediilor, inchiderea temporara a unor fabrici si chiar concedieri.
Cu toatea acestea, piata auto din Germania are perspective incurajatoare de redresare in 2009, gratie masurilor de sustinere luate de autoritati, afirma presedintele Federatiei Constructorilor germani de Automobile, Matthias Wissmann, pentru cotidianul Tagesspiegel.
Showroom-urile dealerilor auto germani au inregistrat o crestere a numarului de clienti, dupa ce guvernul a anuntat planuri de a emite bonuri de 2.500 de euro destinate celor care caseaza o masina veche pentru a achizitiona una noua.
"Avem acum o sansa sa depasim pragul de trei milioane daca guvernul respecta intocmai planul", a declarat Matthias Wissmann, presedintele VDA.
Industria auto germana, care angajeaza direct si indirect 1,1 milioane de persoane, este sprijinita de guvern printr-un program de stimulente cu fonduri de 50 de miliarde de euro.
"Am fost informat de retelele de distributie (auto, n.r.) ca a avut loc o crestere masiva a interesului pentru aproape toate marcile. Aceste masuri contribuie la impiedicarea prabusirii unei industrii vitale pentru Germania", a spus Wissman.
Cancelarul Angela Merkel si-a exprimat satisfactia inca de la sfarsitu saptamanii trecute la reactia rapida a consumatorilor dupa anuntarea masurilor de relansare a pietei auto in Germania. Constructorii germani detin 65% din piata interna. In sectorul auto lucreaza peste un milion de persoane.
Sursa: Bloombiz