Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Cauta protectie? Seful Volkswagen se duce in China insotit de Angela Merkel

Cauta protectie? Seful Volkswagen se duce in China insotit de Angela Merkel


Directorul general al grupului auto Volkswagen, Matthias Mueller, va profita de vizita Angelei Merkel la Beijing pentru a o insoti in deplasarea de saptamana aceasta in China.

Oficial, directorul grupului auto a anuntat ca vrea sa o informeze pe sefa guvernului despre evolutia evenimentelor in scandalul Volkswagen, dar analistii nu au cum sa nu remarce ca Mueller pare sa o foloseasca pe Merkel drept scut pe cea mai mare piata auto a producatorului german, relateaza Bloomberg.

O revizie prea scumpa

Mueller se va intalni in cadrul deplasarii in China si cu directorii de la varful celor doua firme pe care grupul auto german le-a deschis in aceasta tara.

China este cea mai mare piata de desfacere pentru Volkswagen, iar cele doua investitii realizate cu parteneri chinezi au o influenta deosebita in veniturile companiei.

La aceasta ora, scandalul dispozitivelor care falsifica testele oficiale de poluare ale masinilor Volkswagen cu motorizare diesel afecteaza 11 milioane de autovehicule vandute in toata lumea.

Chemarea in service, remedierea acestor deficiente si amenzile pe care producatorul auto german ar urma sa le plateasca se ridica la peste 30 de miliarde de dolari, conform unei estimari facute de Centrul de Management al Industriei Auto din Bergisch Gladbach-Germania.

Un purtator de cuvant al Volkswagen a confirmat ca Mueller va calatori in compania Angelei Merkel, dar a refuzat sa dea detalii referitoare la programul directorului firmei in cursul acestei deplasari.

Impact minim

Firma ajuns sa fie luata la tinta de toate agentiile de protectia mediului de pe marile piete ale lumii.

Dupa Statele Unite, Europa si Japonia, acum si agentia guvernamentala de Protectie a Mediului de la Beijing a deschis un dosar impotriva inselatoriei la care a recurs compania germana in ultimii 6 ani.

8,5 milioane de masini ar urma sa fie rechemate in service numai in Europa, alte 480.000 de automobile implicate in scandal regasindu-se pe piata americana.

Ca prin minune, China are doar 1950 de masini Volkswagen importate cu probleme legate de nivelul emisiilor poluante, niciuna dintre acestea nefiind produse in fabricile construite cu partenerii locali FAW Group si SAIC Motor.

Impactul scandalului este deci minim in China, cel mai probabil, Matthias Mueller intentionand sa reia discutiile pentru majorarea participarii companiei in proiectul derulat cu FAW Group.

Aceasta este o idee pe care presedintele Volkswagen, Hans Dieter Poetsch, spera sa o vada pusa in aplicare pana la finalul acestui an, dar problemele de imagine ale grupului auto german ar putea reprezenta o piedica in acest sens.

Merkel cere transparenta

La mijlocul saptamanii trecute, Angela Merkel le-a mai cerut inca o data executivilor din cadrul Volkswagen sa dea dovada de transparenta pentru a reface credibilitatea companiei.

Ca raspuns, un alt inginer din cadrul Volkswagen, Hanno Jelden, a fost suspendat din functie, ancheta interna aratand ca el este cel care a realizat programul software care permitea masinilor Volkswagen sa triseze in cadrul testelor de laborator.

Este a sasea persoana suspendata din functie dupa declansarea scandalului la mijlocul lunii trecute.

Rezultatele anchetei au aratat ca fostul director executiv al Volkswagen, Martin Winterkorn, nu a avut habar de ilegalitatile puse la cale de subordonatii sai pana la inceputul lunii trecute.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 3585 ori