Cine sunt clientii pietei imobiliare

Miercuri, 06 Decembrie 2006, ora 16:00
1267 citiri

Cei care considerau ca principalii clienti ai proiectelor rezidentiale romanesti sunt expatii se inseala. Datele provenite de la firmele din domeniul imobiliar si developerii local demonstreaza faptul ca cei mai numerosi clienti ai poiectelor rezindentiale sunt, de fapt, cei romani. Business Review analizeaza cine ce cumpara pe piata imobiliara rezidentiala.Consultantii in domeniu imobiliar afirma ca 80% dintre clientii lor pentru proiectele rezidentiale imobiliare sunt romani. In cazuri precum proiectul InCity, dezvoltat de Anchor Group, 90% dintre solicitanti sunt romani. Acesti consumatori speciali sunt persoane cu varste intre 35-50 ani, provenind din randurile top si middle managementului din companii multinationale, precum si antreprenori romani, cu venituri de 1500-2000 euro pe luna. Un alt segment este al clientilor cu varste cuprinse intre 25-35 ani, cu salarii de aproximativ 2000-2500 euro pe luna. O alta categorie de clienti sunt familiile cu venituri cuprinse intre 2500-4000 euro, care se afla deja la a doua investitie in spatii imobiliare.

Segmentul cetatenilor straini cuprinde persoane care au deja afacri in Romania sau care cumpara noi spatii locative sub forma de investitii, dar nu depaseste 20%. Cifrele arata faptul ca, in ciuda estimarilor, exista un procentaj ridicat de romani cu venituri substantiale, interesati de a investi intr-un spatiu premium. In functie de proiect exista cazuri in care cumparatorii straini sunt mai numerosi decat cei romani, conform analizei Business Review.

Cine investeste, cine se muta?

Conform estimarilor specialistilor din domeniul imobilar care au participat la analiza Business Review, 40% dintre clienti cumpara proprietati imobiliare doar sub forma de investitii iar 60% privesc aceste proiecte ca pe un spatiu locativ. In general, cetatenii straini privesc achizitionarea de proprietati ca pe o afacere, o investitie, iar romanii cumpara o locuinta. In cadrul proiectului Emerald Residence, de exemplu, clientii straini sunt cetateni englezi, spanioli sau danezi. De obicei, acestia au mai investit in tari precum Polonia, Ungaria sau Republica Ceha. Din cadrul acestui segment nu trebuie uitate fondurile de investitii din tari precum Marea Britanie, Irlanda, Spania, Italia, Grecia, care sunt interesate de achizitionarea mai multor apartamente, la preturi bune, in Romania. Atunci cand se muta, clientii romani, utilizeaza creditele bancare pentru a-si achizitiona locuinta visata, pentru proiectele destinate clasei de mijloc. 70% dintre proiectele imobiliare de lux sunt achizitionate, insa, cash. In acest moment exista numeroase oferte din partea bancilor pentru cumparatorii potentiali de spatii imobiliare, atat de credite impitecare, cat si de credite personalizate pentru achizitionarea de apartamente sau case.

Business Review este primul saptamanal de afaceri in limba engleza din Romania, editat de trustul Business Media Group. Business Media Group (BMG) este un grup independent de media fondat in 1995 cu doua divizii de publicatii: Business Publishing (ce cuprinde saptamanalul in limba engleza Business Review, revista de afaceri Biz, BusinessWeek Romania - licenta celei mai citite reviste de afaceri din lume, cel mai complet ghid al afacerilor, The Workbook si revista de publicitate Campaign) si Lifestyle Publishing (Stuff - licenta revistei internationale de tehnologie Stuff Magazine, Cinemagia - singura revista de cinema din Romania, Autocar - licenta exclusiva a primului titlu auto din lume).

Bani si Afaceri