Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Divertisment online: focus pe muzica, filme si jocuri

Divertisment online: focus pe muzica, filme si jocuri

Yahoo Music a anuntat ca va adauga in paginile sale content din site-uri precum iTunes, Amazon.com, Last.fm, Rhapsody sau Youtube, iar serviciul de videosharing online a anuntat ca semneaza un acord cu Sony Pictures pentru a aduce cele mai noi filme in portofoliul de pe site.

 

Intre timp, Facebook, cel mai mare site de social networking a dezvaluit faptul ca a ajuns la 200 de milioane de utilizatori, dar marea majoritate intra pe site pentru a  juca de fapt jocuri online, conform unor studii publicate astazi.

YouTube, unul dintre cele mai populare site-uri din lume la ora actuala, care genereaza un trafic de circa 30 de milioane de MB pe secunda, conform unor estimari independente, vrea si mai multi vizitatori. Pentru a atinge acest target, YouTube mizeaza pe filmele Sony Pictures pe care vrea sa le incarce pe net. Compania vrea drepturi complete pentru bestselleruri precum Spiderman. Probabil contractul va propune impartirea veniturilor din publicitatea afisata, dar mai mult ca sigur ca Sony vrea si bani cash.

Disney a batut deja palma cu YouTube, inclusiv pentru emisiuni si transmisii ABC sau ESPN. YouTube este cu adevarat concurat doar de Hulu, un site pus la punct de media clasica, dar care ofera acces tocmai la filme, emisiuni, meciuri si alte transmisii TV. YouTube negociaza si cu Metro Goldwin Mayer.

La inceput YouTube si analistii web au pariat pe clipurile de mici dimensiuni, care se pot descarca usor si nu dureaza foarte mult sa fie accesate, nu ai nevoie de un super-computer multimedia pentru a le accesa. Dar s-au inselat, lucru demonstrat de succesul clipurilor full HD, de transmisiile digitale online si de succesul Hulu, care a transmis de la inceput filme intregi si emisiuni de peste o ora. Mai mult, modelul TV online justifica mai bine reclamele video, nu toate brandurile ar accepta sa apara cu  o reclama linga un clip in care miauna niste pisici sau se scalambaie un adolescent.

Evident, in paralel cu YouTube si Hulu se dezvolta si o gramada de alte servicii concurente, cel mai cunoscut fiind Netflix, care a trecut de la inchirierea de CD-uri si DVD-uri la filme accesibile online.

Sony Pictures are un serviciu propriu, botezat Crackle, iar YouTube vrea acum sa accese continutul digital de acolo, oferind probabil Sony acces la cea mai mare baza de clienti pasionati de multimedia din lume.

Initiativa nu este singulara, pentru ca acum toate serviciile online cauta sa isi extinda prin metode corecte sau nu gama de clipuri si continut digital oferita. Yahoo Music, care vrea sa devina un hit cu orice pret, spune ca vrea sa ofere vizitatorilor continut digital de pe alte site-uri precum Amazon, iTunes, YouTube si ceilalti competitori. Evident nu gratuit, ci sub forma unor teasere, dar care sa completeze continutul lipsa de pe site.

Yahoo Music ofera deja aces la peste 500.000 de artisti si producatori de muzica si clipuri.

Facebook a anuntat ca din cei 200 de milioane de membri ai site-ului peste 11 milioane vin zilnic pentru a juca Poker, iar peste 9 milioane joaca Pet Society, un joc cu animale de companie. Firma care a dezvoltat Pet Society, PlayFish, a adus pe site-ul Facebook circa 60 de milioane de membri datorita jocurilor sale.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.

Sursa: Business24
Articol citit de 3166 ori