Interviurile Business24.ro
HOT TOPICS

Consumam muzica in portii mici

Consumam muzica in portii mici
Tinerii europeni prefera mai degraba sa cumpere o singura melodie a unui artist decat sa achizitioneze un album intreg, se arata intr-un studiu intocmit de producatorul de telefoane mobile Sony Ericsson in colaborare cu cercetatorul David Moxon.



Vestea nu este una buna pentru marile case
de muzica din lume. Insa aceasta tendinta avantajeaza companii ca Apple, care,
prin intermediul magazinului muzical on-line iTunes Store, vinde melodiile „la
bucata“. Alte magazine muzicale on-line importante sunt eMusic, Amazon MP3,
Napster, Rhapsody sau GoMusic.



 



Melodiile nu se asculta integral



 



Aceasta practica, prin care se opteaza
pentru cumpararea de melodii in defavoarea albumului, se explica prin faptul ca
44% dintre tinerii cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani prefera, de cele
mai multe ori, sa asculte fragmente scurte dintr-o melodie inainte de a trece
la urmatoarea. Aceeasi tendinta o au tinerii si in ceea ce priveste genurile
muzicale. Numai 35% dintre romani spun ca sunt adepti ai acestui mod de a
asculta muzica, numit in studiul Sony Ericsson „snack muzical“.



 



Rezultatele studiului arata ca tinerii
prefera sa simta puterea muzicii prin „infuzii“ rapide de sunete. S-a
demonstrat ca, de fapt, avem nevoie sa ascultam o piesa pentru mai putin de 30
de secunde pentru a obtine o reactie emotionala.



 



„Obiceiurile de consum in ceea ce priveste
muzica s-au schimbat. Consuma m muzica in portii mici, iar acest lucru se incadreaza
in stilul de viata ocupat pe care il avem - un mix scurt de muzica in drum catre
serviciu, intre doua convorbiri la telefon, in pauza dintre ore - este tot ce
ne dorim“, a declarat Greg Varner, director de Marketing Sony Ericsson pentru
Centrul si Estul Europei, Orientul Mijlociu si Africa. Studiul a fost prezentat
cu ocazia lansarii unui nou telefon Sony Ericsson din gama Walkman - W350i,
bogat in functii muzicale.



 



Barbatii, sensibili la muzica



 



Din cercetarile lui David Moxon reiese ca, in
ceea ce priveste muzica, barbatii sunt mult mai sensibili decat femeile. Nu
numai ca acestia sufera cele mai mari schimbari fizice atunci cand e vorba de
muzica, dar sunt si mai receptivi din punct de vedere al emotiilor. Barbatii
pot sa identifice cu mult mai multa acuratete in ce mod ii afecteaza diferite
genuri muzicale si sunt mult mai constienti de sentimentele pe care le vor
genera sunetele diverse.



 


Studiul biologic a fost realizat in luna mai a acestui
an pe 200 de studenti de diverse nationalitati, cu varste intre 18-24 de ani,
din cadrul University College London. Reactiile lor fizice au fost extrase prin
analiza nivelurilor de testosteron si cortizon din probele de saliva colectate.
Aceste reactii biochimice au fost masurate prin preluarea unor probe de saliva inainte
si dupa ce tinerii au fost expusi la muzica.

Ti-a placut acest articol? Urmareste Business24 si pe Facebook! Comenteaza si vezi in fluxul tau de noutati de pe Facebook cele mai noi si interesante articole de pe Business24.
Sursa: Business24
Articol citit de 1521 ori